Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
larsaw sa:Nu vet jag inte så mycket om XC-cyklar, men dom ser fasligt omderna ut i sin geometri, dvs hög och kort...
+1 bara en har talang mellan axlar/höfter spelar verktyget mindre roll ;)Konkret sa:Bara för att en cykel inte är modern så brukar det gå att cykla jävligt snabbt ändå.
larsaw sa:Nu vet jag inte så mycket om XC-cyklar, men dom ser fasligt omderna ut i sin geometri, dvs hög och kort...
Mjölner sa:Kedjestagen är inte speciellt långa. Kortare än Canyon Lux t ex.
Oskar sa:Mjölner sa:Kedjestagen är inte speciellt långa. Kortare än Canyon Lux t ex.
Kedjestagen är kortare än på Specialized Epic WC, Trek Top Fuel, nya Cannondale Scalpel och nya Scott Spark.
mtbtommy sa:Jag som TS och amatör söker en cykel att cykla grus- och skogsvägar samt stigar med i blandad kompott. Jag vet egentligen inte något om geometri osv. och kan inte avgöra vad som är bra eller inte. Får inte hejd på skillnaden helt på vad trail vs XC gör för cykeln...
Tyckte man får mycket för pengarna på just dessa med förbeställningen...
Oskar sa:Mjölner sa:Kedjestagen är inte speciellt långa. Kortare än Canyon Lux t ex.
Kedjestagen är kortare än på Specialized Epic WC, Trek Top Fuel, nya Cannondale Scalpel och nya Scott Spark.
mtbtommy sa:Jag som TS och amatör söker en cykel att cykla grus- och skogsvägar samt stigar med i blandad kompott. Jag vet egentligen inte något om geometri osv. och kan inte avgöra vad som är bra eller inte. Får inte hejd på skillnaden helt på vad trail vs XC gör för cykeln...
Tyckte man får mycket för pengarna på just dessa med förbeställningen...
NickPick sa:Lätt och prisvärd, men bra komponenter med "omodern" ram blir ju trumfad av modern ram med nåt snäpp sämre delar.
Det är ju hjulen som ger störst skillnad oavsett. :)
gnilrub sa:NickPick sa:Lätt och prisvärd, men bra komponenter med "omodern" ram blir ju trumfad av modern ram med nåt snäpp sämre delar.
Jag sticker ut hakan och visar min okunnighet. Vad är det som säger att ramen är sämre än någon annan bara för att den ser omodern ut? Jag tänker mig att om man har en cykelfabrik där man bla designar och tillverkar ramar så försöker man göra en så bra ram som möjligt. Antagligen gör man prototyper som man testar att cykla på och sen utvärderar man. Den som man tycker är bäst i slutändan är den man serieproducerar. Verkar ju konstigt om de skulle bestämma sig för att istället göra som så att de ritar upp något som är omodernt och dåligt och sedan sätter igång tillverkningen fullt medvetna om att folk kommer att skaka på huvudet och säga "den där ramen är alldeles för omodern".
gnilrub sa:NickPick sa:Lätt och prisvärd, men bra komponenter med "omodern" ram blir ju trumfad av modern ram med nåt snäpp sämre delar.
Jag sticker ut hakan och visar min okunnighet. Vad är det som säger att ramen är sämre än någon annan bara för att den ser omodern ut? Jag tänker mig att om man har en cykelfabrik där man bla designar och tillverkar ramar så försöker man göra en så bra ram som möjligt. Antagligen gör man prototyper som man testar att cykla på och sen utvärderar man. Den som man tycker är bäst i slutändan är den man serieproducerar. Verkar ju konstigt om de skulle bestämma sig för att istället göra som så att de ritar upp något som är omodernt och dåligt och sedan sätter igång tillverkningen fullt medvetna om att folk kommer att skaka på huvudet och säga "den där ramen är alldeles för omodern".
Oggler sa:Superior har ju olika ramar med olika gaffelvinklar. Så vi kan ju inte bara prata om en "superior" här.
Oggler sa:De har flera FS-modeller. De har en med 100mm och en med 120mm. Den med 120 har 70,0 i gaffelvinkel har jag för mig.
https://superiorbikes.eu/en/2017/mtb-race-xf/xf-969/matte-petrol-blue-neon-red-black
Oggler sa:Jag är inte säker på att det är samma ramar. Tänk på att de har modeller med bakgaffel i aluminium. Det kan ju vara samma huvudtriangel och olika svingar/länkage
Oggler sa:Jag kan hålla med om detta. Kona gör ju detta också med sin Hei Hei.
Fast jag förstår inte varför BB nödvändigtvis skulle bli högre bara för att man förlänger gaffeln. Detta borde länkage och sving kunna kompensera för. Dvs +20mm i nosen. Sedan sänker man BB ca 10mm(eller vad det nu blir) med baksving och länkage.
Men en flackare sadelstolpsvinkel kan man ju kompensera för genom att skjuta fram sadeln en aning. Reachen blir ju kortare. Det är väl den mest dramatiska bieffekten kanske.
Din längd och vikt? Användningsområde?philsson sa:Hänger på köpknappen på en XP HT 979 :)