N.Blomqvist
Aktiv medlem
Köpångest! -Valde jag rätt? Är någon av dessa bättre?
Jag fick en Scott Axis eRIDE 20 stulen för ett tag sedan och fick ut pengar från försäkringsbolaget.
Då jag var mycket nöjd med cykeln, och det faktum att hustrun har en exakt likadan, så beställde jag en ny identisk med den jag hade ifrån Tyskland.
Den levereras med DHL på måndag.
Idag tog jag fruns cykel och körde mitt livs första tur i ”skogen”, alltså på en fin skogsväg med lite rötter och stenar, och höll på att skaka sönder.
Dock föll jag stenhårt för att trampa runt på dylika vägar, så det är något jag vill kunna fortsätta med i stor utsträckning
Nu börjar jag fundera om jag verkligen valde rätt cykel.
Tidigare har jag bara cyklat på släta asfalten, och kanske max på en grusväg…
Borde jag ha köpt en fulldämpad cykel istället?
Är det stor skillnad mellan fulldämpad och hardtail?
Jag kommer fortfarande att cykla mest på vägen, men även en hel del på sämre underlag framöver.
Jag har 30 dagars ångerrätt på köpet, och nu har jag ångest…
Om jag skulle byta till en fulldämpad, ska jag satsa på en ren eMTB och skruva dit allt jag behöver i efterhand, eller ska jag köpa en som är färdig med skärmar, lyse och pakethållare?
Hur mycket pengar kostar en vettig fulldämpad cykel, som är tillräckligt bra för en total nybörjare utan någon som helst tidigare erfarenhet?
Hur skulle ni ha gjort? Hjälp……
Skulle någon av dessa vara ett alternativ?
www.tcmcykel.se
www.mhw-bike.com
www.mhw-bike.com
Då jag var mycket nöjd med cykeln, och det faktum att hustrun har en exakt likadan, så beställde jag en ny identisk med den jag hade ifrån Tyskland.
Den levereras med DHL på måndag.
Idag tog jag fruns cykel och körde mitt livs första tur i ”skogen”, alltså på en fin skogsväg med lite rötter och stenar, och höll på att skaka sönder.
Dock föll jag stenhårt för att trampa runt på dylika vägar, så det är något jag vill kunna fortsätta med i stor utsträckning
Nu börjar jag fundera om jag verkligen valde rätt cykel.
Tidigare har jag bara cyklat på släta asfalten, och kanske max på en grusväg…
Borde jag ha köpt en fulldämpad cykel istället?
Är det stor skillnad mellan fulldämpad och hardtail?
Jag kommer fortfarande att cykla mest på vägen, men även en hel del på sämre underlag framöver.
Jag har 30 dagars ångerrätt på köpet, och nu har jag ångest…
Om jag skulle byta till en fulldämpad, ska jag satsa på en ren eMTB och skruva dit allt jag behöver i efterhand, eller ska jag köpa en som är färdig med skärmar, lyse och pakethållare?
Hur mycket pengar kostar en vettig fulldämpad cykel, som är tillräckligt bra för en total nybörjare utan någon som helst tidigare erfarenhet?
Hur skulle ni ha gjort? Hjälp……
Skulle någon av dessa vara ett alternativ?
Specialized Turbo Tero X 5.0 | Elcykel | Red Onyx / Smoke | Röd | TCMcykel.se
Köp Specialized Turbo Tero X 5.0 | Elcykel | Red Onyx / Smoke | Röd online hos TCMcykel.se | Sveriges bästa utbud av Specialized
Scott Strike eRIDE 940 Cerulean Blue 2023 - E-Bike Fully Mountainbike
mhw-rahmen Alloy Frame / Virtual 4 link kinematic VLK, 27.5" and 29" compatible / geo adj. / Boost 148x12mm, 140mm travel / Bosch Gen4 / Integr. removable Battery, Tapered Headtube E2, Central Kickstand Mount, Range Booster...
www.mhw-bike.com
Cube Stereo Hybrid 120 Race 750 sparkorange n black 2024 - E-Bike Fully Mountainbike
The Stereo Hybrid 120 Race is our trail-taming explorer, built with you in mind. With its powerful fourth-generation Bosch CX motor, up to 750Wh battery and Intuvia100 controller, it has the capacity to take you further and higher....
www.mhw-bike.com