Köphjälp Delar/Verktyg för mekar-nybörjare
Hej igen...
Så jag bestämde mig för att falla för grupptrycket - att laga själv istället för köpa nytt.
Jag skall alltså byta ut freehub-bodyn på min Shimano LX Deore FH-M570, och samtidigt köpa in lite reservdelar och verktyg för framtiden!
Nybörjare, aldrig gjort detta innan. Cyklar mest stad men ibland skog/stig... kanske mer skog i framtiden.
Vänligen säg till om ni vet bättre webbutiker eller bättre produkter än det jag listat , och om jag glömt/missat något!
Relevent info, min setup:
Växelsystem: Shimano LX Deore 9x3 (Deore XT rear-derailleur)
Hub: Shimano LX Deore FH-M570 VIAM
Bromstyp: V-Bromsar (Deore)
OBS! Jag vill skaffa verktyg av kvalité som håller länge. Hellre dyrt som håller i många år framöver...
Freehub Body: FH-M570 - Y-3BD98010 (Rosebikes 327 kr) Kanske helt nytt nav istället?
Kulor: Shimano front & rear wheel balls 1/4" (30 kr st Rosebikes)
Konnycklar: (2 av varje storlek för finjustering) 13,15,17 mm Park SCW (Rosebikes 74 kr st)
Kedjepiska: Biltemas ska duga fint enligt svar, så det tar jag!
Kassettavdragare: SHIMANO TL-LR10 sprocket removal tool (153 kr Rosebikes)
Kassett: SHIMANO SLX CS-HG 80 9-speed cassette (standard) (300 kr Rosebikes)
Kedjor: (2 st) SHIMANO Ultegra/XT CN-HG93 chain (silver/grey) (128 kr Rosebikes)
Kedjebrytare: Park CT-5 (CycleComponents 159 kr)
Smörjmedel: Galli bearing grease (standard) (30 kr Rosebikes)
Så jag bestämde mig för att falla för grupptrycket - att laga själv istället för köpa nytt.
Jag skall alltså byta ut freehub-bodyn på min Shimano LX Deore FH-M570, och samtidigt köpa in lite reservdelar och verktyg för framtiden!
Nybörjare, aldrig gjort detta innan. Cyklar mest stad men ibland skog/stig... kanske mer skog i framtiden.
Vänligen säg till om ni vet bättre webbutiker eller bättre produkter än det jag listat , och om jag glömt/missat något!
Relevent info, min setup:
Växelsystem: Shimano LX Deore 9x3 (Deore XT rear-derailleur)
Hub: Shimano LX Deore FH-M570 VIAM
Bromstyp: V-Bromsar (Deore)
OBS! Jag vill skaffa verktyg av kvalité som håller länge. Hellre dyrt som håller i många år framöver...
Freehub Body: FH-M570 - Y-3BD98010 (Rosebikes 327 kr) Kanske helt nytt nav istället?
Kulor: Shimano front & rear wheel balls 1/4" (30 kr st Rosebikes)
Konnycklar: (2 av varje storlek för finjustering) 13,15,17 mm Park SCW (Rosebikes 74 kr st)
Kedjepiska: Biltemas ska duga fint enligt svar, så det tar jag!
Kassettavdragare: SHIMANO TL-LR10 sprocket removal tool (153 kr Rosebikes)
Kassett: SHIMANO SLX CS-HG 80 9-speed cassette (standard) (300 kr Rosebikes)
Kedjor: (2 st) SHIMANO Ultegra/XT CN-HG93 chain (silver/grey) (128 kr Rosebikes)
Kedjebrytare: Park CT-5 (CycleComponents 159 kr)
Smörjmedel: Galli bearing grease (standard) (30 kr Rosebikes)
Senast ändrad: