Köpråd första MTB

durin

Ny medlem
Köpråd första MTB
Hej!

Ska köpa en första MTB och ska ha den till skogsåkning och att pendla med på vintern.
Har kollat på nätet och fastnat för Scott Scale 960 men skulle vilja ha tips på
mer cyklar i den pris/prestanda klassen.

vill ha en som är lite bättre än jag egentligen behöver just nu för att ha något att växa i.

Den får kosta max 10000 för jag ska även ha tillbehör osv.

Köpråd första MTB
Jo jag har kollat på begagnat också men det är svårt att hitta rätt. Kräver en fjädrad gaffel mycket underhåll på vintern förresten?

Köpråd första MTB
Durin: Vart i Världen är du placerad? Jag säljer en sån här:

http://www.canyon.com/_se/mountainbikes/bike.html?b=3173

Färg: Acid Storm.

Storlek: Medium (18,5" har jag för mig). Jag är 1.80m lång och den passar fint.

Har bakat ihop en annons här på Happy men den har inte dykt upp ännu.

Säljer för 8000 kr. Cykeln är köpt i sept. förra året. Fint skick, har cyklat ganska få mil på den.

Cykeln finns i Karlstad.

Senast ändrad:
Köpråd första MTB
tycker den cuben är klart mer intressant än en scott scale för under 10 000 kr. Finare komponenter.
SJälv bryr jag mig inte så mkt om vikt men både scott scale och denna cube väger en hel del enl utsago hemsida, alternativ canyon hade jag föredragit.

Köpråd första MTB
Hej

Jag är 182.5cm och om jag laborerar med siffrorna på Canyons hemsida så är det gränsfall M/L och jag vill verkligen inte ha en liten cykel.

Köpråd första MTB
Jag är 181cm lång och skulle aldrig ha valt en large om det är hardtail som gäller. Jag kör Large på min nya Canyon spectral, men det beror på att geometrin är annorlunda. Ligger man på gränsen mellan M och L skulle jag valt M.

Köpråd första MTB
Jag är ute efter första MTB också. Har klar för mig det med växlar, men däremot har lite problem med fjädrad gaffel (ska inte ha någon full dämning till att börja med) och bromsar.

De flesta tycker inte om AVID bromsar som sitter på Canyon MTB (>13000SEK)?
Vad är skillnaden på de olika gafflar som sitter på dessa cyklar, >13000SEK?

Har tittat mest på ROSE och CANYON. Verkar vettig pris för de komponenterna som sitter på.

Tillbaka
Topp