Köpråd FS eller HT

Busvirre

Medlem
Köpråd FS eller HT
Hej!
Är tillbaka i mtb träsket och söker efter en mångsidig hoj som ska användas på grus, stigar och enklare utför.
Har kikat på trek top fuel, trek fuel ex, trek roscoe, allebike alpha polestar men även Rocky Mountain instinct A50.
Kan ni vägleda mig? Är 183cm och väger runt 100kg.
Vill ha minst 130 slag och är inte främmande för 150 om det är låsbart.
Cykeln ska också användas till Vasan.

Köpråd FS eller HT
Allt funkar väl. Vad som är bäst för dig berör på dina preferenser. Skulle säga Alphan och Top Fuel är mest lämpad för din breda användningsområde. Alphan är otroligt prisvärd, men kommer utan dropper, du skulle behöva köpa en dropper med extern dragning eller wireless. Top Fuel är bra men dyrare, om du kan hitta en på rea är det en bra val.

Köpråd FS eller HT
Allt funkar väl. Vad som är bäst för dig berör på dina preferenser. Skulle säga Alphan och Top Fuel är mest lämpad för din breda användningsområde. Alphan är otroligt prisvärd, men kommer utan dropper, du skulle behöva köpa en dropper med extern dragning eller wireless. Top Fuel är bra men dyrare, om du kan hitta en på rea är det en bra val.
Hur är allebikes ramar? Hört att vissa ramar gått av helt plötsligt. Trek har livstids garanti och allebike har 3 år ?

Köpråd FS eller HT

Enligt texten så verkar det finnas wireless droppar redan eller har jag fel?

Mycket förvirrande det där. Det står "vajer dropper +2000" och i specs Reverb AXS, som är wireless. Antar att man får en Reverb AXS med utan extra kostnader, men den kostar mer än 2000 kr. På bilden finns den dock inte med.

Obs att en ny Alpha Polestar kostar 29,5k just nu hos Allebike.

Köpråd FS eller HT
Om du har råd med FS så är det väl självklara valet. Nu har det ju kommit en ny version av Top Fuel så den gamla går säkert att hitta på rea om man letar lite.

Köpråd FS eller HT
Köpråd FS eller HT
Här är modellerna jag har i åtanke, komplettera gärna om ni har fler alternativ eller synpunkter ?

Köpråd FS eller HT
Har brutit ner alla alternativ till dessa:
Orbea Occam M10 SL 140mm slag
Stumpjumper Comp Carbon 140mm slag
Allebike Alpha Polestar 130mm slag

Orbea och Specialized har livstids garanti på ram medans Allebike bara har 3 år.
Innan jag trycker på knappen, vilken hade ni valt och varför?

Köpråd FS eller HT
Innan jag trycker på knappen, vilken hade ni valt och varför?
Välj den som du tycker är snyggast! Vad vi andra tycker spelar ju ingen större roll för dig. Ingen av cyklarna är dåliga...

Själv hade jag nog valt Stumpyn men jag har också en liten soft-spot för Specialized och dem är så jäkla snygga ffa med kolfiberramen. Komponenterna på Alphan är helt oslagbara för pengarna däremot.

Tillbaka
Topp