Köpråd: Grand canyon 8 eller MB31 Rescue XC

Tropp88

Medlem
Tänkte införskaffa mig en ny mtb då den gamla börjar bli till åren. Har fastnat för dessa två men kan nu inte bestämma mig. Finns det några fördelar/nackdelar med dessa som man bör känna till?

Skillnaden är att mb31 har moderngeo. Sen kommer även xc med en trailgaffel.
Vad tycker du angående Rescue XC vs TR? 66 respektive 65.5 grader. Gaffel 120mm respektive 130mm.
Otroligt små skillnader även i övriga mått, är det lika bra köpa TR versionen i så fall även om det är XC cykling man vill göra?

Blev en mb31 rescue xc. Bad dom uppgradera till xt växlar samt bromsar och det kosta mig 2000 kr extra. Föll på den mest för att det ligger "nära". Läst några skräckhistorier om kundservicen hos canyon som fick mig att bestämma.

Vad tycker du angående Rescue XC vs TR? 66 respektive 65.5 grader. Gaffel 120mm respektive 130mm.
Otroligt små skillnader även i övriga mått, är det lika bra köpa TR versionen i så fall även om det är XC cykling man vill göra?
Det är exakt samma ram och samma gaffel men olika slag. Slag går att ändra för några hundringar.
Det som skiljer väl väl styret och kanske lite till.

Det spelar inte så stor roll för vinklar men 120mm var viktigt för mig för jag ville köra med xc gaffel.
Jag köpte bara ram.

Blev en mb31 rescue xc. Bad dom uppgradera till xt växlar samt bromsar och det kosta mig 2000 kr extra. Föll på den mest för att det ligger "nära". Läst några skräckhistorier om kundservicen hos canyon som fick mig att bestämma.
Har du hunnit cykla något, omdöme? Längd och storlek, passform?
Bor själv i Göteborg så helt möjligt för mig att åka upp till Alingsås och kika på de.

Tillbaka
Topp