Köpråd ht trail mtb

Cwarren79

Medlem
Köpråd ht trail mtb
hej alla glada! Jag är ut efter en hardtail som är mest anpassad för trail dvs teknisk stökig klippor och rötter i alla förhållanden. Vill samtidigt känna mig stabil när det går snabbt nedför och vill gärna kunna klättra relativt bra och lätt. Vill ha slaglängd 120-140 på gaffeln. Kollar mest på 29er med 27.5 funkar också. Budjet är på 9-10000. Kollar mest på on one parkwood 29er och voodoo Bizango (fast går inte att få tag i i Sverige) men även kona honzo och Taro? Någon som har tips eller även en sån ht ni vill sälja i Stockholms trakten? Tack i förhand! Carson

Köpråd ht trail mtb
image.jpg
Här kommer bilderna! Jag tycker att för pengarna så få man bra grejer. Man märker direkt på finish på färgen vid headtuben och svetningen att det är en biligare cykel/ram. Qr på sadelstolpen mm är inget att ha om man satsar på kvalité även grundläggandeviss. Gaffeln känns lite för lätt för att vara sant men jag kör på den bara. Det som var från början den storsta problemet för mig var inte att det var wtb hjul med novatec nav men att de är 19mm breda och enligt mig och många andra så ska en trail ht ha minst 23 nuförtiden, 19mm kan de som tävlar xc ha tycker jag. Vajrarna är lite långa och inte i perfekt ordning där vid styret men men.. Storsta problemet: när jag skulle sänka/höja på sadeln blev stolpen upp käkat av rå material som stack ut från röret på ramen. Stolpen bilen helt riven direkt, från alla hål. Tog lite fin slippapp och nu är det bättre, men inte roligt att få deala med.

Köpråd ht trail mtb
Jag har en radon ZR race 650b 7.0 i Stockholm om du är intresserad?
Den har gått 10 mil då jag bytte jobb och slutade med mtb efter det :)

Köpråd ht trail mtb
Om man nu struntar i reglerna och försöker sälja sin cykel på forumet istället för på köp och sälj, kan man väl iallafall ha anständigheten att läsa de två senaste inläggen i tråden?

Köpråd ht trail mtb
För övrigt, grymt snygg hoj och färg.

Jag hade försökt få ersättning av CRC för stolpen och den dåliga toleransen i ramen, något borde du kunna få tycker man. Fotade du något hur det såg ut?

Senast ändrad:
Köpråd ht trail mtb
Ser ut att vara ett grymt köp!

Växelwiren ser ut att gå på fel sida ramen från styret. Jag tycker det blir cleanare att dra den på motsatt sida från reglaget.

F ö så skulle jag inte tänka så mycket på lite repor på sadelstolpen. Cykeln kommer ändå dingas och se ruffig ut efter ett tag :)

Köpråd ht trail mtb
Tja
Tack för bilderna!!! Det ser ut att vara väldigt mycket cykel för pengarna! Jag skulle försöka få någon kompensation från CRC! Om inte en ny sadelstolpe så kanske ett p-kort iaf. Om inte det skulle gå så har du försökt iaf. Dock kommer du säker vilja ha en "dropper post" så ramen är förberedd för intern dragning för detta.
Vad är det för stolek på ramen? Och är färgen så "neonig" som bilderna visar?
Grattis iaf till ett bra köp!

Köpråd ht trail mtb
rikhal sa:
Tja
Tack för bilderna!!! Det ser ut att vara väldigt mycket cykel för pengarna! Jag skulle försöka få någon kompensation från CRC! Om inte en ny sadelstolpe så kanske ett p-kort iaf. Om inte det skulle gå så har du försökt iaf. Dock kommer du säker vilja ha en "dropper post" så ramen är förberedd för intern dragning för detta.
Vad är det för stolek på ramen? Och är färgen så "neonig" som bilderna visar?
Grattis iaf till ett bra köp!
Tack! De sa att de är beredda kompensera mig för att slippa insidan på ram med 30£ om jag kan visa kvitto, har redan slipat själv:) ska kräva en ny stolpe eller komp för det. Tack för rådet! Förresten vilken stealth dropper rekommenderar du? Läst mycket om den nya reverb, men tänkte fråga vad det ses som bra för runt 2000?

De är grön javisst. Lite loud men men:) jag tog large, känns inte så stor jämfört med min scale 29er som var large, jag är 183cm med typ 84cm i benlängd. Glad att jag inte tog en medium, den känns rätt nära att vara perfekt!

Köpråd ht trail mtb
Håller tummarna att det går bra. Crc brukar vara tillmötesgående. När det gäller dropper för 2000 så kommer jag bara på KS dropzone för 1800 eller RS reverb för 2600 typ. Jag har RS reverb stealth och har aldrig haft några bekymmer med den

Ok, tur att den finns i XL också då jag är 194 cm.

Det står nu mellan denna och Nukeproof Scout 290, dock då ramen bara och bygga själv då jag har rätt så mycket liggandes.

Uppdatera gärna tråden med intryck när du kört lite.

Tillbaka
Topp