Köpråd mtb för nybörjare

virre94

Medlem
Köpråd mtb för nybörjare
Tjena!

Är ny här på forumet men är ute efter köpråd.
Höll på ganska aktivt med cykling för några år sen men sen kom annat emellan men är nu sugen på att ta upp det igen.

Kommer satsa på lite distans (upp till 5-10 mil) samt cykling mycket på grusvägar samt elljusspår och liknande, mycket backar och så.
Är ca 184 cm lång och en vikt på runt 86 kg.
Pris? Kommer cykla 1-2 gånger i veckan samt att jag är nybörjare så vill helst hålla mig under 10 lax (är det ens möjligt?).

rekomenderas några tillbehör eller skydd? mer än hjälm och belysning såklart? =)

Föredrar fysiska köp då man slipper skruva ihop det (aldrig gjort innan) samt klämma och känna på grejorna, men kan överväga internetköp med :)

Förresten, såg en sida som hette "bikster" med väldigt billiga cyklar? känns lite för billigt för att vara bra känndes det som? =)

Tack för tips och råd till en helt nybörjare =)

Köpråd mtb för nybörjare
Köp på nätet, det är inget att skruva ihop. I alla fall inget som du inte kommer behöva göra själv lite då och då. Det brukar vara att montera styret och fästa framhjulet.

Köpråd mtb för nybörjare
Bikester har alla prisklasser och det går bra att cykla grus med tex en Marin Bobcat om man vill nöja sig med nåt billigt.

Köpråd mtb för nybörjare
Annonsen som Pfaff länkade ovan känns ju som gjord för dina behov.

Bikester säljer bra hojar, men också rätt mycket skräp, och i den prisklassen är det nog tyvärr det mesta i skräpnivå.

Köpråd mtb för nybörjare

Köpråd mtb för nybörjare
Problemet med att leverera nya cyklar kvarstår ju och lär göra så ändå in i 2023.
Och Canyon har väl inte direkt gjort sig kända för att leverera snabbt någonsin utom i sällsynta undantagsfall?

Köpråd mtb för nybörjare
Hej igen och tack för alla tips!

Angående den beg cykel så ser den väldigt trevlig ut men stockholm blir tyvärr för långt bort (bor utanför gbg).
Men ska kolla lite mer på alla nämnda tips och även fortsätta kolla beg marknaden, kanske länkar någon jag fastnar för imorgon =)

Tack igen :)

Tillbaka
Topp