köpråd prisvärd enduro mtb

Tycker den ser fin ut, vet inte så mkt om framgaffeln. Dock ser resten av utrustningen ut att va bra saker för det priset. Snygg va den också, lite tung kanske men den ska väl mest rulla nerför ändå. själv är jag lite halvspec på strive cf 8 race men då får man hosta upp en 6-10k mer.

hmm.. jag är också inne på canyon strive fast al 6.0 race som verkar bra specad för priset
har även kollat på kona process 134 samt 153 som får väldigt bra omdömen för sin geometri
tycker dock att 153 dl är för dyr samt att 134dl har för lite slagläng eller är man bara nojig?
kanske räcker det med 140 mm fram som kona 134 har för stök och bök i skogen samt någon tur om året i fjällen vill dock inte känna efter 6 mån att cykeln är begränsningen.
har snabbt provat kona 134 dl som kändes väldigt bra i storlek.

men som sagt har snöat in mig på canyon strive 6.0 race men det är ju omöjligt att hitta någon test på denna hoj, alla skriver dock att spectralen/ striven är kort, men konan får ju bra kritik för geometrin och strive 6.0 race i Large har tex 8mm längre reach än kona 134 så den bör ju bli bra för en åkare på 187cm

Håller me är klurigt välja rätt cykel, själv har jag väl hamnat i slutsatsen att det kanske räcker med en slaglängd på 140, ska man inte tävla är väl en ren enduro lite overkill lr?. Har idag en canyon och är nöjd med cykelns egenskaper men funderar på ny hoj till våren och om det blir så blir det antingen enduron jag nämnde lr en spectral CF. Spectralen känns ju mer allround vill kunna klättra någorlunda effektivt också.

Men för att återgå till cykeln du länkat ser den riktigt fin ut om du vill ha en ENDURO.

Litet plus att den är elva delad där bak me gör den lite mer användbar för klättring också.

Senast ändrad:
Jag har en i syort sett oanvänd canyon strive 8.0 race 2014 till salu i storlek large om du e sugen.. finns i sthlm. :) sram 11delat, reverb stealt, rockshox pike gaffel, rockshox monarch plus mm. 20000kr.

Senast ändrad:
Magnus.Bovall skrev:
-------------------------------------------------------
samt att 134dl
> har för lite slagläng eller är man bara nojig?

Om 134DL funkar för Beo så lär den nog funka för dig med:
Enduuuuro

nja blir det en strive så skall jag allt ha den nya modellen 2015
har kollat am mountainbikes nu i flera veckor och kommer åter tilbaka till striven 6.0 race
med det jag kan läsa mig till i tester så hittar jag inte någon cykel som verkar slå denna
när det gäller specen samt i pris.
men jag kan ju ha missat någon?
Finns det någon som har en kandidat som verkar slå striven i spec samt pris.

Cannondale jekyll är mit tips, kolla biker boarder om de har några kvar på rea. Älskar verkligen dess bakdämpare, lockouten är grymt bra
Ev måste jag sälja min medium knappt använda pga flytt till plattlandet skåne...kommer isf ut på köp/sälj om någon vecka..

Senast ändrad:
nja tycker det är lite svårt att få något riktigt grepp om hur bra denna cykeln är
har sneglat in mig på kona process 134 åckså men den tycker jag är ganska högt pris satt om man jämför men striven, och geometrin med reachen är likvärdig konan i Large som jag tycker om.
svårt det här surt att köpa cykel för 27000 som man inte kan testa.

Om du är så pass osäker men vill ha Striven ändå skulle jag försöka hitta någon här som har en sådan och fråga snällt om du får testa. Eller köp Konan du skriver ju själv att du gillar känslan, det skulle jag vilja påstå är överordnat alla specar i världen.

Peebee skrev:
-------------------------------------------------------
> Skåne är inte så platt som du tror. Kolla
> söderåsen och norra skåne
Men det är ju 9 mil från södra skåne och dit....kunde lika gärna åka till åre då...

Tillbaka
Topp