Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det har kommit en kompislapp till Speedrocker om man vill bli poppis i pendlarklungan. https://www.sks-germany.com/en/products/speedrocker-extension/Gillar också SKS Speedrockers. Enkla att montera och plocka av, sitter bra på plats, skramlar inte. ??
Biltema.
Inte creddigt men bra.
/T
Så kan det säkert vara. Jag håller mig mest på asfalt och relativt snälla grusvägar.Hamrade aluskärmar är snyggt, men då är det bäst att hålla sig på asfalt. På grus och knaggliga vintervägar skramlar dom sönder ganska snabbt.
Av- och påmontering går ändå hyfsat smidigt, även om det kräver verktyg samt avlägsnande av bakhjul. Men inställningarna håller iaf år efter år ?SKS Bluemels här med, men året runt. De är inte gjorda för att tas av och på, men jag tycker att de är så pass snygga och stabila att det inte stör.
Funderar också på skärmar. Tolkar det som att bluemels är stabila nog att kötta stökigt grus med? Vill inte ha skärmar som flyger in i hjulet rätt som det är.
Det duger bra med SKS. De har ju dessutom säkerhetsfästen som ger med sig om olyckan skulle vara framme.
SKS Edge Al 46 på min pendlare/cx/gravel. Lätta att installera och clean look. Kräver fästpunkter på ram och gaffel. SKS Speedrocker om cykeln saknar fästen.
Riktigt snyggt! Vad är din erfarenhet av skärmarna? Skramlar de? Vad kör du för ego/kompislapp? SKS egna SPOILER EDGE AL?SKS Edge Al 46 på min pendlare/cx/gravel. Lätta att installera och clean look.
ja det stämmer om dom är dåligt monterade, annars håller dom om man monterar utan spänningar, med läderbrickor mellan ram och skärm. Sedan gäller det att anpassa radien så man inte trycker ihop skärmen när man monterar den, gör men inte det då får man spänningar.Hamrade aluskärmar är snyggt, men då är det bäst att hålla sig på asfalt. På grus och knaggliga vintervägar skramlar dom sönder ganska snabbt.
Sks egna kompis/egolappar. Skramlar inget, lätt att justera in. Enda negativa hittills är att de inte riktigt matchar den runda profilen på gaffelkronan eller bryggan mellan sadelstagen, men det är mer estetik än funktion. Skärmarna är ju lite kantiga.Riktigt snyggt! Vad är din erfarenhet av skärmarna? Skramlar de? Vad kör du för ego/kompislapp? SKS egna SPOILER EDGE AL?
Funderar på att köpa SKS EDGE AL 56 eller Bluemels Style 56 till min just nu skärmlösa Scott Venture 10 med uppmätta 58 mm i gaffeln. 56 mm för att jag har ett SMW+ 50 mm i förrådet som helst skall på till vintern. Någon som har tips på annan 55-56 mm stänkskärm under femhundringen? B53 finns ju, men det blir nog tajt även om man fäster den bakom gaffeln (eventuallt med fästet popnitat bakochfram). Annars B53 och sälja SMW+ 50 mm.
Det finns inget gängat fäste under gaffelkronan?Jag är också på jakt efter skärmar till en Rondo Ruut Al1. Beställde SKS bluemels men när jag fick hem dem insåg jag att jag saknar hålet bak på gaffeln för att fästa skärmarna i. Någon som har något tips?
Har inte hittat något vettigt när jag sökt, bara en gammal Happy-annons med en Rondo med zipphjul. Tänkte jag skulle mailat han som sålt den och kolla hur han gjorde då det såg snyggt ut, men då det är en gammal annons hittar jag inte vem som lagt ut den...
Bontragers skärmar är säsongens nykomling på min gravel. Skrammelfria och lätta att montera. Plus för lampfäste (om man köper deras lampa...) Finns i två bredder.Några nyheter inom denna tråd för gravel?
Jag kör med Bluemels Style på min och är väldigt nöjd. Går hela vägen ner så inget behov av egolapp. Det enda negativa är att jag fick klippa lite i dem eftersom de inte är smalare vid kedjestagen som skärmar brukar vara. (Jag kör lite bredare än vad som egentligen får plats dock)Några nyheter inom denna tråd för gravel?