cheesecrook
Medlem
köptips hardtail runt 10 000 kr
Hejsan. Min relativt nya Merida Big Nine SL20 (https://www.xxl.no/merida-big-nine-sl-20-terrengsykkel-unisex-svart/p/1171508_1_style) blev stulen igår (Från ett låst cykelgarage där jag låste cykeln med ett rejält U-lås), Cykeln köpte jag i mitten på AUG 2020 och fick alltså äran att äga den i alla fall i 6 månader innan tjyven var framme. Cykeln lyckades jag köpa för 10 000kr och det är den summa jag förväntar mig få tillbaks på försäkringen. Jag är i desperat behov av en ny liknande MTB då jag kommer använda den hela tiden, även på vinterhalvåret. Främst kommer jag använda cykeln för träning och pendling men ger mig gärna ut i mountainbike-spår som vi har utstrött lite här och där. Jag gjorde mig till medlem i detta community eftersom jag ser mig själv som väldigt oerfaren när det kommer till cyklar och har en känsla av att det är lätt att betala för mycket pengar för vad man får. Med andra ord; jag tar tacksamt emot hjälp av er här på forumet för att undvika fällorna! Ska man köpa från tyskland, bygga ihop själv? satsa på något speciellt märke?
Lång historia kort: Söker köptips på hardtails runt 10 000kr, gärna 29", 1x12-konfiguration som passar längd 181cm.
Tackar ödmjukast på förhand!
Lång historia kort: Söker köptips på hardtails runt 10 000kr, gärna 29", 1x12-konfiguration som passar längd 181cm.
Tackar ödmjukast på förhand!