Köptips heldämpat?

Granbark

Medlem
Köptips heldämpat?
Hej! Har kört på en Canyon Grand Canyon Al 6.9 i några år nu och känner mig sugen att ta steget upp på en heldämpad. Tänker mig mest trail på skogsstig och en del XC på grusväg/breda stigar. Budget 20-30 kkr. Har tittat lite på Scott Spark/Genius och nya Canyon Neuron 7 (AL). Några rekommendationer på detta eller andra uppslag? Köpa nytt eller beg?

Köptips heldämpat?
Hej! Har kört på en Canyon Grand Canyon Al 6.9 i några år nu och känner mig sugen att ta steget upp på en heldämpad. Tänker mig mest trail på skogsstig och en del XC på grusväg/breda stigar. Budget 20-30 kkr. Har tittat lite på Scott Spark/Genius och nya Canyon Neuron 7 (AL). Några rekommendationer på detta eller andra uppslag? Köpa nytt eller beg?
Tjena det fins ju en del riktigt fina och bra cyklar innom cannondales habit serie, där du säkert kan hitta någon för 20-30k

annars har väll scott sin genus serie med en del fina hojar.

Köptips heldämpat?
En genius tror jag blir väldigt tråkig på grusväg och breda stigar. Den är gjort för betydligt stökigare cykling än så. Så om det är mer än transport på grusväg/bred stig skulle jag kollat på något kvickare.

Fn är det ju svårt att få tag på cyklar så man får väl ta lite vad man kan hitta om det är bråttom. Begagnat ger ju mer för pengarna men även där är priserna höga just nu och det kräver lite mer kunskap om vad man ska titta efter.

Köptips heldämpat?
Trek Top fuel kanske kan vara något.

Visst kan man köpa begagnat men om det tex behövs en dämparservice av både gaffel och bakdämpare samt lite byte av slitdelar så rasslar det ju till och då kanske en ny cykel är bättre (om du inte gillar att meka och serva dämpare själv vill säga).

Tillbaka
Topp