Köra Vätternrundan 2026

Köra Vätternrundan 2026
1000028627.webp

Kort etapp vidare till Jönköping. Rullade mest solo i lite lugnare tempo. Skönt. Mörkt nu. Regnat lite i perioder. I en nedförsbacke in mot Jönköping regnade det så hårt att jag fick ont i nyllet. Annars har det varit lugnt på väderfronten. Dassbesöket i Ölmstad gjorde underverk för välbefinnandet.

En km innan depån i Norrköping hade någon krossat glas i vägbanan. Tack till mötande bilist som tutade så klungan saktade ner och såg glaset. Ingen punka peppar peppar.

Köra Vätternrundan 2026
Nu i Hjo. Hittade en trevlig kille att snacka med några mil efter Jönköping som jag kunde ligga och snacka skit med tills mina vevar helt plötsligt låste sig några km från Hjo. Kunde helt plötsligt inte trampa. Saktade ner och kunde konstatera att bakre flaskställets ena skruv var borta. Flaskstället hade vridit sig så att flaskan blockerade så jag inte kunde trampa. La flaskan i ryggfickan och började jaga ikapp min nyfunna kompis. Kom ikapp precis innan depån men han med familj skulle rulla vidare. Fick en ny skruv till flaskstället monterad av cykelmekarna i depån och nu käkar jag lasagne.

Tillbaka
Topp