Krankcycle - spinningcykel för överkroppen!

Såg lite lustigt ut i videon, påminde om en gammal mjölkseparator från Alfa Laval. Men kanske funkis som vasaloppsträning?

Bilagor

• 1194133.jpg
    1194133.jpg
    52.6 KB · Besök: 18
Funnits i många många år har sett technogym "arm cykel" redan i mitten av 90 talet. Fanns säkert innan det. Sedan om man är hardcore cyklist är man ju måttligt intresserad av att bygga muskler på överkroppen, bara onödig vikt.

Senast redigerad av en moderator:
Ingen ny maskin, standard inom träning för rörelsehindrade. MEN, kanske svinbra för alla? Jag kommer lägga till den 20min/4ggr/v i 2v och återkomma.

Oj, testa en ny maskin och tycka att "det tog". Klart det "tar" med ovana rörelser. Frågan är vilken nytta man har av den här typen av rörelse?

F.ö. luktar det reklam att som första inlägg komma med ett överentusiastiskt inlägg med en produktlänk.

Fikasvettot skrev:
-------------------------------------------------------
> Oj, testa en ny maskin och tycka att "det tog".
> Klart det "tar" med ovana rörelser. Frågan är
> vilken nytta man har av den här typen av
> rörelse?
>
>
> F.ö. luktar det reklam att som första inlägg
> komma med ett överentusiastiskt inlägg med en
> produktlänk.

+1

Användaren hade ett inlägg när jag kollade.

Jaja, ni får väl tycka och tro vad ni vill. Technogyms armcykel går inte att jämföra ens i samma världsdel. Innan ni sågar den och yttrar er som några gamla gnällkärringar så testa den först och skriv sen.

Haha, det måste vara samma typ som skulle göra reklam för lådcyklar och blev sur när astroturfingen ifrågasattes.

Rotostar skrev:
> Jaja, ni får väl tycka och tro vad ni vill.
> Technogyms armcykel går inte att jämföra ens i
> samma världsdel. Innan ni sågar den och yttrar
> er som några gamla gnällkärringar så testa den
> först och skriv sen.

Nä vi gillar bara inte när producenter gör reklam här utan att betala för sig.

Dessutom är vi cyklister, vi gillar att se ut som Michael Rasmussen på överkroppen... Så fel målgrupp grabben

;-P

Hehehe....vilka festliga typer!! Producenter? Reklam?? Utan att betala för sig??? Hahaha....Du har läst för många dåliga deckare... Grabben...
Nej du, jag tänkte bara dela med mig av ett nytt fräscht träningstips som alla har nytta av, och du som säger att "vi är cyklister", du borde lära dig lite mer om träning och inte vara så insnöad på att bara trampa. Då ska du se att du blir en bättre cyklist.

Rotostar skrev:
> Hehehe....vilka festliga typer!! Producenter?
> Reklam?? Utan att betala för sig??? Hahaha....Du
> har läst för många dåliga deckare...
> Grabben...
> Nej du, jag tänkte bara dela med mig av ett nytt
> fräscht träningstips som alla har nytta av, och
> du som säger att "vi är cyklister", du borde
> lära dig lite mer om träning och inte vara så
> insnöad på att bara trampa. Då ska du se att du
> blir en bättre cyklist.

Du delar inte med dig av "träningstips". Du länkar till en produkt.

I övrigt skulle jag vara lite försiktig med att påstå att folk här "borde lära sig lite mer om träning". Jag kan garantera dig att det finns en och annan på det här forat som kan en hel del om träning. Speciellt då cykelrelaterad sådan.

Ja Rippa, det tvekar jag inte en sekund på att det är många som vet men nu var det ju den personen skrev att cyklister bara trampar som träning och var så oerhört misstänksam jag vände mig till. Och om du börjar titta runt i trådarna på forumet så hittar du hur mycket länkar som helst till olika produkter. Måste man var en försäljare bara för att man tipsar om något och länkar till det?
Jag cyklar väldigt mycket själv och jag vet hur man ska träna som cyklist, och just därför tyckte jag att den här cykeln var så bra. Det är ju Johnny G som har uppfunnit den här med.

Folk som kommer med vad som uppfattas som reklam i sitt första inlägg på Happy ses med viss skepsis.

Skulle jag eller nån av de andra som skrivit i den här tråden komma med motsvarande inlägg skulle det tas emot på ett annat sätt. Inte nödvändigtvis mer positivt, men det finns i alla fall en kontext som "reklamen" kan se i. Men nu ses du som ytterligare en försäljare som försöker få det att framstå som att du "bara är en nöjd kund som vill berätta om hur bra prylen X är".

Att du blir Krankt hjälper inte upp intrycket.

Haha, bra funnet cujo!

Ännu bättre infor RB sportline det är hans företag

Samma namn som på kampsport.info

Se här:

http://www.foretagsfakta.se/Avesta/RB_SPORTLINE/743957

Så nu är det serverat Jomper nu vet du var du kan skicka räkningen för denna reklam.

I övrigt Richard din nedlåtande ton mot alla som svarar på dina inlägg på de forumlänkarna och på Kelkoo ser jag, är ju rätt så dålig PR för dig....

Och, förra du släpper träningsredskap kan man kolla på folk som verkligen tränar med "hand-bikes". Dom köra med båda "vevar" i samma riktning, och trampar inte som på cykel. Ger mycket bättre träning för kroppen och kan använd mag och rygg muskler bättre.
Persomligt tycket jag att ett "hand-bike" skulle vara utmärkt träning för det flesta, speciellt om dom vill bygger muskler på axlar, armar, rygg, bröst... Men det flesta cyklister vill inte har större där, tvärtom större muskler där kräver bara mer blod och syre... Mer uthålighet i dom muskler kanske, men man kan lika väll köra armhävning och lite roddmaskin.

Tillbaka
Topp