Kryahälsningar till Spacekitty

Det vanliga argumentet är väl att:
"Du har kört omkull vilket visar på att du kört med högre hastighet än vad väglaget medger. Som trafikant måste du ta eget ansvar och anpassa farten efter omständigheterna"

//j

Spacekitty skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.sydsvenskan.se/malmo/228-skadestandskra
> v-noll-beviljade/
>
> "De senaste 228 personer som krävt ersättning av
> gatukontoret i Malmö för skador har nekats.
> – Vi kan inte tillhandahålla parkettgolv,
> motiverar juristen Klas-Inge Wennström. "

Den juristen verkar inte medveten om detta:
http://www.trafikverket.se/Foretag/...rhetsomradet-GNS-Vag/expertgrupper/oskyddade/

Ni borde gå samman och kontakta trafikverket direkt och ta det med denna expertgrupp.
Malmös hållning går ju helt emot strategierna om förbättrad trafiksäkerhet för cyklister.
Hoppas att attityderna vänder de närmsta 5-10 åren (snabbare än så vågar jag inte hoppas på) vad gäller hur infrastruktur för oskyddade trafikanter hanteras.

ostrand skrev:
> Kul att se dig på spurtrundan igår! Hur kändes
> det efteråt? (jag skippade ölen och körde hem
> istället)

Det kändes riktigt fint, inte värre än en promenad till bussen. Kunde dock inte stå och trampa i backen på Bjärshögsvägen, och det hade jag väl egentligen inte räknat med heller. Det är en bra bit kvar till ben och muskler piggnat till ordentligt.

Trafikskadeavdelningen på sjukhuset går just igenom den STRADA-rapport jag fyllde i och skickade in. Dom var upprörda och arga på riktigt och ville ha lite kompletterande information. Frågade också om dom fick skicka teckningar och bilderna jag bifogat vidare till Gatukontoret, dom hade någon viktig kontaktperson på GK som skulle få höra ett och annat.

Spacekitty skrev:
> Trafikskadeavdelningen på sjukhuset går just
> igenom den STRADA-rapport jag fyllde i och
> skickade in. Dom var upprörda och arga på
> riktigt och ville ha lite kompletterande
> information. Frågade också om dom fick skicka
> teckningar och bilderna jag bifogat vidare till
> Gatukontoret, dom hade någon viktig kontaktperson
> på GK som skulle få höra ett och annat.

Kul med engagemang! Bra dessutom för de som jobbar med innehållet i STRADA att ha så mycket info som möjligt.

Håller tummarna för att kommunen blir ersättningsskyldiga.
Både för kattungens skull men ffa för att de ska känna att de faktiskt måste förbättra och underhålla infrastrukturen.

Spacekitty skrev:
> Trafikskadeavdelningen på sjukhuset går just
> igenom den STRADA-rapport jag fyllde i och
> skickade in. Dom var upprörda och arga på
> riktigt och ville ha lite kompletterande
> information. Frågade också om dom fick skicka
> teckningar och bilderna jag bifogat vidare till
> Gatukontoret, dom hade någon viktig kontaktperson
> på GK som skulle få höra ett och annat.

Det låter positivt
...men GK tillsätter förmodligen en utredning som skall undersöka kostnad att sopa bort grus (i vissa fall) eller ny beläggning jämfört med sjukvårdskostnad för benbrott +ANNAT plus skrotad cykel. Om några år kommer en notis i någon tidning att GK anser att det kan vara en besparing för samhället att åtgärda grus på cykelbanor - i vissa fall.

Tur jag inte bor i afrika. Där hade jag kanske fått en rostfri eker i benet istället för en titanstång om jag träffat på denna kirurg.

Rebellkirurgen på SVT-play visar och berättar om vad han använder för material och verktyg. http://www.svtplay.se/video/12603844/rebellkirurgen/rebellkirurgen-avsnitt-1?position=704&start=auto

32533020983_6a762d6399_z.jpg

Tillbaka
Topp