KTM bikes

roefv

Aktiv medlem
KTM bikes
Hej!

Hittade denna cykel när jag letade affärer i Berlin. Kan man göra fin fina motorcyklar kan man väl göra fina cyklar oxå... eller!
Jag tyckte i varje fall den var riktigt läcker.
Nån som klämt och känt!?

Caliber45_43_mattblack_oran.jpg


http://www.ktm-bikes.at/2007/at/detailBike.php?Bike=caliber45&kat=Freeride

/Joakim
 
KTM bikes
Såg ju mumsig ut... jag som alltid drömt om en KTM, nu har man kanske en chans att uppfylla den :-)
Trevliga komponenter såg den ut att ha fått också. Har du någon mer info om den?
 
KTM bikes
Mandus skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmmm...sålde precis min KTM 950 Adv. Kanske får
> bli en sådan här då istället:)

Jag blir inte alls sotis att du ägt en sådan...
 
KTM bikes
"Jonte Engdahl motosport i Löddeköpinge som säljer KTM motorcyklar har även en 3-4 cyklar hemma samt kataloger över hela cykelsortimentet:-)"

Hmmm... man kanske skall ta och höra vad en sådan kostar =)
1999 Eur för den billigare tycker jag inte verkar så dumt.

/ Joakim
 
KTM bikes
När vi satt och kollade in KTM-katalogen i Österrike sommaren 2005 så gjorde den ena riktiga röv-hojar om ni ursäktar uttrycket. Den där ser visserligen mil bättre ut än de i den katalogen men ändå verkar den litet framtung med dämparen långt fram och mycket förstärkning precis vid främre triangelvinkeln.
 
KTM bikes
Låt mig illustrera vad jag menar, KTM de Kila '05

Klicka: http://www.bikezona.com/testmania/aexamen/ktm-kila05.jpg och tryck på F5, skum jäkla server den bilden ligger på...

Närbild i något snyggare färg. Notera avståndet mellan swing och sadelstolpe samt gaffelvinkeln (som ser lika dan ut på alla bilder.)

1KTM_de_Killa.jpg


Nåväl, det är fjolfjolårets modell och mycket kan ha hänt, men det är inte mitt primero uno märke direkt.

edit: Dumbild.
 
Senast redigerad av en moderator:
KTM bikes
kalis skrev:
-------------------------------------------------------
> Ha, KTM och kvalitet rimmar inte i mina öron! Men
> den såg ju riktigt fin ut och den här går inte
> av för hackor heller...
>


DEN var ju riktigt snygg!
Kan dom klara sitt "ready to race" på cykelsidan också så blir det nog bra. Fast jag undrar om cykelfolket klarar att bara cykla och inte mecka?!?

Vad gäller kvalité är min erfarenhet att den är betydligt bättre en Jamma och Sucka iaf. Kompisen som hade Honda har också, liksom alla andra jag känner bytt till KTM, men det var inte för att Hondan gick sönder utan för att den var långsam!
 
KTM bikes
KTM = Kanske Till Mål

På det glada 80-talet när jag körde KTM var kvaliteten inte den bästa. Men det började ta sig runt 89-90.

Kan Monark göra MTB så kan väl KTM.
paul_campbell.jpg
 
KTM bikes
Den är lite lik Azonic B52 faktiskt:
B-52-frame.jpg


Men frågan är, vilken ram är det egentligen? Har de köpt en dussinram från taiwan och målat dit KTM? Eller är de lite seriösare och lägger ner tid på att försöka rita något eget? Det är frågan...

/Leo
 
KTM bikes
Vad är det här, alla ramar ska plötsligt se ut som Canyon Torque?!

Okej att det är en ganska snygg design. Men förfan, lite oliktänkande efterfrågas!
 
Tillbaka
Topp