Kullager Göteborg

Kullager Göteborg
Orwar skrev:
-------------------------------------------------------
> Momentum har väl en butik på von Utfallsgatan?
> Känns som ett säkert kort.

+1

Kullager Göteborg
Peejay skrev:
> Sist jag beställde lager handla jag från den
> här siten. Snabbt och smidigt gick det.
>
> http://www.kullagergrossisten.se/
>
> Ev kan jag ha ett par nya 6803-2RS. Kommer hem
> först imorgon och kan kolla.
>
> /PeeJay

Jag var nära på att beställa från kullagergrossisten.se men reagerade på att de kostade 15 spänn styck, funderade på kvalitén, vad är dina erfarenheter? PM'a om du är sugen på att sälja av dina kullager:)

Kullager Göteborg
eriand90 skrev:

> Jag var nära på att beställa från
> kullagergrossisten.se men reagerade på att de
> kostade 15 spänn styck, funderade på kvalitén,
> vad är dina erfarenheter? PM'a om du är sugen
> på att sälja av dina kullager:)

Köpte till mina nav på DH-cykeln och den har rullat fint i 2 säsonger nu. Hafjell, Åre, Drammen, Vallåsen och en del pushbike.

För de kr som de kostade så är jag mer än nöjd, trodde jag skulle få byta efter första säsongen.

/P

Kullager Göteborg
Peejay skrev:
> Sist jag beställde lager handla jag från den
> här siten. Snabbt och smidigt gick det.
>
> http://www.kullagergrossisten.se/

+1

Har beställt från den 2ggr i sommar. Bägge gångerna har jag haft grejerna i brevlåda 2 dagar senare. Har dock inte hunnit cykla så länge på dem så kvaliten kan jag inte uttala mig om än.

Kullager Göteborg
lundatok skrev:
> Jag gjorde ett inköp härifrån:
> http://mtb-bearings.com/
>
> Funkade smärtfritt.

+1 på den!

Det finns ingen anledning att betala överpris för fin-lager. Deras lager är av bra kvalitet

Kullager Göteborg
Finns det något ställe där man kan få tag i lager en lördag i Göteborg tro? Behöver ett nytt 17x26x5 vanligt lager med gummitätning till en body. Vet att Biltema har, men såklart inte denna storlek. Finns det inte fler liknande butiker som har kullager?

Kullager Göteborg
Beställde från kullagergrossisten tidigare i veckan, kom i brevlådan dagen efter. Lagren har väldigt lite fett i sig så man får öppna upp dom och trycka fulla med fett. Tätningarna satt ganska löst också, kanske släpper in skit?

Kullager Göteborg
oskaren sa:
Beställde från kullagergrossisten tidigare i veckan, kom i brevlådan dagen efter. Lagren har väldigt lite fett i sig så man får öppna upp dom och trycka fulla med fett. Tätningarna satt ganska löst också, kanske släpper in skit?

Ska man ha lager till nästa stillastående grejor så kan man ju maxa med fett men annars är den vanligaste lagerhaveriorsaken översmörjning.

Jag har bra erfarenhet av lager från kullagergrossisten, använder dem i RC modeller.

Kullager Göteborg
flygrc sa:
oskaren sa:

Ska man ha lager till nästa stillastående grejor så kan man ju maxa med fett men annars är den vanligaste lagerhaveriorsaken översmörjning.

Jag har bra erfarenhet av lager från kullagergrossisten, använder dem i RC modeller.

Sant, de lager jag beställde monterades i länkaget.

Kullager Göteborg
Konkret sa:
Skf ligger i Göteborg.
SKF har aldrig gjort 61803-2RSL i GBG utan närmaste lager (hö-hö) är landskrona.

Bästa sättet till snabb lösning är nog att hitta en gammal campa/fulcrum -freehub (OS) och plocka ur lagren ur den. [Ge fasen i mina OS-bodys!] Inte det enklaste kanske...

Kullager Göteborg
landen sa:
Finns det något ställe där man kan få tag i lager en lördag i Göteborg tro? Behöver ett nytt 17x26x5 vanligt lager med gummitätning till en body. Vet att Biltema har, men såklart inte denna storlek. Finns det inte fler liknande butiker som har kullager?
Veloform har väl öppet på lördagar, han verkar ju ha precis exakt allt i någon låda i alla fall när jag frågat om något :).

Kullager Göteborg
landen sa:
Sävedalens Cykel har 3 st olika 17x26x5 i lager enligt hemsidan! Öppet idag lördag 10 - 14.

-> http://www.sportab.se/cgi-bin/ibuti...949&artnr=390505&visa=1-30&Sort=Egen&Visn=Std

-> http://www.sportab.se/cgi-bin/ibuti...48S&visa=1-200&Sort=Populara&Visn=Sokresultat

-> http://www.sportab.se/sv/artiklar/kullager-6803-2rs-db-17x26x5mm-.html

Kullager Göteborg
emmer sa:
Konkret sa:
Skf ligger i Göteborg.
SKF har aldrig gjort 61803-2RSL i GBG utan närmaste lager (hö-hö) är landskrona.
Nu heter lagret faktiskt 6803-2RS.

emmer sa:
Bästa sättet till snabb lösning är nog att hitta en gammal campa/fulcrum -freehub (OS) och plocka ur lagren ur den. [Ge fasen i mina OS-bodys!] Inte det enklaste kanske...
Ja, eller så googlar man lite mer frenetiskt så löser sig allt... :-)

Kullager Göteborg
JTF sa:
emmer sa:
Nu heter lagret faktiskt 6803-2RS.
Det är samma sak där '1' är där för att markera att '8' är mindre än '0' även om normalt är ökad sektion med ökad stolek på nuffran.
Lagertypen är '6' storleken på sektionen '18' (oftast kortat till '8' utom för SKF/FAG och andra "finlager") och storleken '03'.

Kullager Göteborg
Grymt med tips, la ner planen att få det löst idag. Så på måndag borde det fixa sig på något sätt.

Fortfarande intressant med ställe som säljer lager över disk, SKF visst men kanske så långt från detaljhandel mot privatperson man kan komma.

Kullager Göteborg
Konkret sa:
emmer sa:
Konkret sa:
Skf ligger i Göteborg.
Bruka allvar!
Skf ligger i Göteborg!
Det är väl typiskt idioter som (inga namn) att vara analt med korrekthet hos futiliteter men inte posta något som bidrar till TS i tråden.
Fåniga catchphrases har (inga namn) oxå.

Kullager Göteborg
flygrc sa:
oskaren sa:

Alla lager på en cykel går så långsamt att risken att få problem orsakade av översmöjning är ungefär noll. Torrgång och rost med eftrrföljande snabbt haveri är enligt min erfarenhet vanligaste orsaken till förtida död för lager på cyklar.

Kullager Göteborg
emmer sa:
Konkret sa:
emmer sa:
Konkret sa:
Skf ligger i Göteborg.
Bruka allvar!
Skf ligger i Göteborg!
Det är väl typiskt idioter som (inga namn) att vara analt med korrekthet hos futiliteter men inte posta något som bidrar till TS i tråden.
Det är faktiskt huvudkontoret för hela världen också:-)

Kullager Göteborg
emmer sa:
Konkret sa:
emmer sa:
Konkret sa:
Skf ligger i Göteborg.
Bruka allvar!
Skf ligger i Göteborg!

Haha!
Sveriges trevligaste cykelforum!

Bruka allvar!

Tillbaka
Topp