Låg maxpuls
GoranS sa:Sub-42 tror jag du ska klara.calleking sa:Jag har 208 i maxpuls och har aldrig cyklat runt pölen. Vilken sub-grupp tror ni passar mig?
Tyvärr är Sub 28,5 långsammaste grupp,för att klara max tiden.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Sub-42 tror jag du ska klara.calleking sa:Jag har 208 i maxpuls och har aldrig cyklat runt pölen. Vilken sub-grupp tror ni passar mig?
Det finns t.ex. människor i sub-10-grupper som åker under 9 timmar så det är väl inget som hindrar att någon i en sub-42-grupp åker på max 28,5 timmar? Dessutom är det inget som säger att man måste fullfölja rundan.janolle sa:GoranS sa:Sub-42 tror jag du ska klara.calleking sa:Jag har 208 i maxpuls och har aldrig cyklat runt pölen. Vilken sub-grupp tror ni passar mig?
Tyvärr är Sub 28,5 långsammaste grupp,för att klara max tiden.
Varför då? Det är väl tröskelpuls man snarare ska lägga upp träningen kring (även om det sannolikt korrelerar relativt väl i många fall med det du skriver)?janolle sa:Det viktiga om man kör med pulsmätare är omfånget. Om man har 170 max & 40 i vilopuls = 130 slag.
Ska man då "träna" på 70% blir det 91 slag + vilopulsen = 131.
markuse1 sa:Kan väl också ge "min data". Började motionera 2016. 88kg, 185cm och 27år. En hjärtinfarkt i bakfickan från hösten 2016 (torsdag 1år..). Började först efter det mäta puls. Har iår blivit 450mil med halvvättern (slog min tid från 2016 med 2h och 20min), vättern, cv (slog 2016 med 1h och 25min) etc etc.
Den puls jag fått fram som högst är... 171. För mig tar benen stopp långt före pumpen (troligtvis pga att pumpen inte orkar pumpa tillräckligt till musklerna).
Pratat med diverse läkare om min maxpuls och de säger att man inte kan jämföra sig med någon, så inget kontigt att ha 170 som i vårt fall.