Laga dragkedja på USWE ryggsäck

Cpt01

Aktiv medlem
Dragkedjan på min USWE Outlander 3 bestämde sig för att ge upp.

Någon med bra tips för att laga? Skräddare med väskor som specialitet(finns det såna?)?

Skita i dragkedjan och modifiera dit någon annan stänglösning?

Bilagor

• 20210811_090803.jpg
    20210811_090803.jpg
    205.2 KB · Besök: 93
  • 20210811_090808.jpg
    20210811_090808.jpg
    329.3 KB · Besök: 89
Om inte garanti inträffar kan ett tips vara att det finns lösa löpare att sätta dit, vet inte om de passar din dragkedja men kan vara värt att leta efter, kommer inte ihåg var jag sett de (Naturkompaniet?...). Eller bra skräddare.

Har lämnat in lite grejjer med åren till skräddare och måste säga att det skiljer mycket på kvaliteten på arbetet. Kolla nåt ställe som sysslar specifikt med skrädderi och inte typ Kalles skrädderi kemtvätt deklaration och sophämtning.

Om du kan ge en hint om var i världen du bor så kanske någon i närområdet tipsa om bra skräddare/skomakare. Eftersom du inte säger något om var du bor så chansar jag på Sthlm och då finns det en skomakare på Birkagatan som gjort vettiga lagningar åt mig på väskor. Nu kan jag inte mäket så det kanske är mer spörrschöl är vad jag har haft.

Om tänderna är trasiga eller har börjat lossna är det skräddare (eller sy själv såklart) som gäller. I Malmö har Lellas skrädderi hjälpt mig med en rätt komplicerad Rapha-väska.

Är löparen trasig så finns det som sagt lösa löpare att köpa. ZlideOn har funkat fint för mina barns overall-dragkedjor.

Prova att sätta löparen på plats och nyp åt kanterna lite försiktigt med en tång.

Bilagor

• 20210811_101752.jpg
    20210811_101752.jpg
    488.8 KB · Besök: 64
Tack för svaren, tog kontakt med ÅF och det lutar åt att garantin kan täcka det. De bad om bilder, jag har skickat och väntar på svar.

Tillbaka
Topp