Laga sidovägg på däck?

Stumpy

Aktiv medlem
Laga sidovägg på däck?
När man jag kör CX med lågt tryck i däcken, så skadas ofta sidoväggen av att fälgen klämmer däcket mot underlaget.

IMG_1684.jpeg

Har inte hittat något om hur man på ett bra sätt lagar det.
Skall man rengöra med aceton och sedan kladda på Aquaseal/Aquasure, eller finns det något bättre sätt?
Känns iallafall tråkigt att slita av och slänga annars fina Dugasttuber.

Laga sidovägg på däck?
När man jag kör CX med lågt tryck i däcken, så skadas ofta sidoväggen av att fälgen klämmer däcket mot underlaget.

Visa bilaga 672789

Har inte hittat något om hur man på ett bra sätt lagar det.
Skall man rengöra med aceton och sedan kladda på Aquaseal/Aquasure, eller finns det något bättre sätt?
Känns iallafall tråkigt att slita av och slänga annars fina Dugasttuber.
Jag lagade med fiskelina

Bilagor

• IMG_7406.jpeg
    IMG_7406.jpeg
    607.8 KB · Besök: 125
Laga sidovägg på däck?
i så fall brukar jag använda polyuretantätning t ex sikaflex 221 eller biltema marintätning (f d vindrutetätning).

är också användbart att laga skosulor med. greppigt och bra, även på vintrigt underlag.

Laga sidovägg på däck?
i så fall brukar jag använda polyuretantätning t ex sikaflex 221 eller biltema marintätning (f d vindrutetätning).

är också användbart att laga skosulor med. greppigt och bra, även på vintrigt underlag.
Ja, det är väl ungefär samma som Aquasure och Liquisole.
Får köpa hem nåt och prova.

Laga sidovägg på däck?
Jag fick en reva i sidoväggen på mina extratunna compass däck som annars var i nyskick. testade lagningslapp plus solution från rema, liknande produkterna de gör för slang, fast anpassat för just däck. De ska hålla för tubeless konvertering men tyckte att lappen ändå buktade ut oroväckande mycket genom revan så kompletterade med att sy på maskin med tunn nål och tråd. Sen avslutade med att droppa lite superlim. Fult och starkt precis som man vill ha det!

IMG_1876.JPGIMG_1878.JPGIMG_1880.JPG

Tillbaka
Topp