Låga strumpor, varför?

Låga strumpor, varför?
Hmm...tycker faktiskt det ser mycket "renare" och bättre ut på Happymtb än exemplet ovan. Fördel med rent forum, snabbt, lättläst, trevligt helt enkelt. :-)

Låga strumpor, varför?
Jorå, det håller jag med om ,men det blir ett mycket bättre sammanhang ifall man kan "direkt quota" till personen i fråga med den andra forumtypen. Märkligt ämne under en strumptråd å andra sidan.... :o)

Låga strumpor, varför?
Jag har kikat på rätt många olika forumprogramvaror, bland annat phpbb som nordichardware verkar köra men även ett gäng andra.

Gillar Phorum bäst. Enkelt, inte för mycket lull-lull men ändå möjlighet att göra länkar, lägga in bilder och så. Funktioner som att kunna skicka PM och så har jag aldrig förstått, vad är det för fel på mail? Sen är belastningen på webservern något som är lite viktigt också. Phorum är snällt.

Sen är det ett jäkla bök att byta från en forumprogramvara till en annan :-(

Låga strumpor, varför?
peter wrote:

> Jorå, det håller jag med om ,men det blir ett mycket bättre
> sammanhang ifall man kan "direkt quota" till personen i fråga
> med den andra forumtypen. Märkligt ämne under en strumptråd å
> andra sidan.... :o)

Vaddå, menar du så här? Isf. är det bara att klicka på knappen "Quote" :)

Låga strumpor, varför?
the_TnT wrote:

> peter wrote:
>
> > Jorå, det håller jag med om ,men det blir ett mycket bättre
> > sammanhang ifall man kan "direkt quota" till personen i fråga
> > med den andra forumtypen. Märkligt ämne under en strumptråd
> å
> > andra sidan.... :o)
>
> Vaddå, menar du så här? Isf. är det bara att klicka på knappen
> "Quote" :)

Jorå , men "quota " till inlägg längre upp i tråden. Men det är helt ok. Man kan ju "quota" manuellt med att klippåklistra.....:o)
>

Låga strumpor, varför?
the_TnT wrote:

> peter wrote:
>
> > Jorå, det håller jag med om ,men det blir ett mycket bättre
> > sammanhang ifall man kan "direkt quota" till personen i fråga
> > med den andra forumtypen. Märkligt ämne under en strumptråd
> å
> > andra sidan.... :o)
>
> Vaddå, menar du så här? Isf. är det bara att klicka på knappen
> "Quote" :)
>

Peter: Menar du sa har? Det gar alldeles utmarkt, atminstone i "tradad vy".

Fredrik

Låga strumpor, varför?
Har ju diskuterats lite så jag kan inte låta bli att komma med mitt eget recept på varma fötter under hösten/vintern...

Har ett par gamla Lakepjucks som har lite mer plats för tår o sockar. Kör med ett par termosulor a'la foliepapper på undersidan - finns i varje varuhus/skoaffär som säljer sulor - i dessa.

Fossingen gömmer jag i en svart ullfrottésocka, sen är det på med dojan. Utan på denna hamnar ett neoprenöverdrag som tejpas ihop (trasigt...) med bred packtejp alternativt svart eltejp.

Nästa lager består av en sönderklippt raggsocka för att slutligen toppas med ett par goretexöverdrag.

Snyggt??? Nä, inte precis - lite väl mycket klumpfot över det hela kanske, men varmt är det. Helt okey så länge det inte är distanspass i -20 grader för då blir det kallt *brrr...*

/anki

Låga strumpor, varför?
Anki.

ja. kortfingrade handskar har man när man kör landsväg, långfingrade när man kör mtb.

Låga strumpor, varför?
Vänta nu...
...nu har det blivit överhettat under hjälmen för vissa!
Ni kan väl inte på allvar mena att det skulle kunna vara kul att köra mtb med långfingrat (nja, möjligtvis med långfingrat på just långfingret) när det är stekhett ute????
Har ni duntofflor på badstranden också?!?

Låga strumpor, varför?
Har inga som helst problem med svettningar i handskar med långa fingar.
Kanske är det ett problem som kommer med åldern när man (läs kvinnor) börjar svettas mycket?!? ;-)

peace...

Ha de handskar ni vill och kör för att det är roligt inte för att behaga stilpolisen.

På stranden har man så lite som möjligt på sig *S*

/A - Gillar sina Fox med lååååååånga fingar...

Låga strumpor, varför?
Snabelmannen:
Du är väl en sån där pianokille med långa, smala, kalla fingrar?! ;-)

Jag kör väl för sakta helt enkelt. Inga 50 km/h i stenig terräng med grym fartvind och svett som fryser till is mitt i högsommaren.

/Fisken

Låga strumpor, varför?
tänkte okså att det skulle bli varmt med långfingrat men inte ens på SM i den trettiogradia värmen upplevde jag problem. visst, lite handsvett får man men inte markant mera än i korta handskar. handskarna är ju ventilerade och inte några vintergrejer direkt.

Låga strumpor, varför?
Jag kör också långfingrat när jag kör mtb, Hestra XT är mitt val. Sitter perfekt, skyddar fingrarna vid vurpor, bra ventilerade men ändå tillräckliga för höst/vår cykling.

Anki: Ditt vinterskotips låter intressant, men hur lång tid tar det innan du kommer i och ur dina skor egentligen?! ;-) Jag har såna där alu grejer i mina Lake 300 vinterskor, men för mig hjälper det inte det minsta... :-(

Låga strumpor, varför?
Inga förändringar! Har precis lärt mig "gängad vy", och det var komplicerat nog. Av princip är jag emot att man ändrar saker. Behåll allt gammalt. Då klarar till och med jag av datorn. (för mycket datafolk här...)

Låga strumpor, varför?
Vadå, man ramlar väl och slår sig även när det är varmt? Långfingrat går åt när man biter i gräset, och det gör man ju.

Låga strumpor, varför?
Tar onekligen en stund Leo - men det är helt klart värt det för då kan jag njuta av stunderna på min lilla svarta desto längre i stället!

Låga strumpor, varför?
Dock inte lika elegant som fjolårets otippade Dylantrådsarkeologi.

Heter det inte korta resp långa strumpor? Annars borde det ha hetat 'Pippi Högstrump på de sju haven', klingar ju inte alls lika bra.

Tillbaka
Topp