lagombra avstängd

Simon

Ny medlem
lagombra avstängd
och jag med eftersom vi har samma IP adress. Kan man bara få göra så? man kan tycka vad man vill om hans inlägg men att stänga av någon utan varning är inte direkt acceptabel i min värld

lagombra avstängd
Eftersom du inte nöjer dig med att ta det privat så kan vi ta konversationen här: Simonas PM till mig och mitt svar:

Varför tar inte Anders SJÄLV kontakt med mig om det är så viktigt att han får posta här? Om han nu tycker att allt som skrivs här är skit och att alla här är idioter så har han i mina ögon inget här att göra.

Han började posta samma skit i alla trådar så fort han kom åt bara för att TNT hade raderat några av hans inlägg. Exakt hur skulle jag ha hanterat den situationen tycker du?

Har du förslag på ett bättre system? Mot vilka regler bryter mitt agerande tycker du?

Jag pratar gärna om det här, att börja dra in diverse diktatorer luktar bara äckligt.

Simon skrev:
-------------------------------------------------------
> hej jomper
> jag tycker att det är helt vrickad att du stänger
> av mig från happy, hallå???? så kan man inte göra
> jag måste kunna skicka inlägg även om jag sambor
> med anders o dessutom tycker jag att det är
> vrickad o mot alla regler att avstänga honom
> också. i så fall får ni hitta på ett bättre system
> om ni ska hålla ett elitistiskt forum o nästa gång
> ni stänger av nån var god o medddela med namn vem
> som ligger bakom avstängning. det här luktar
> stalins laxerings metoder ...
> hälsningar
> simon
>

lagombra avstängd
Ok, det är trist att bli avstängd men det kan väl inte tänkas vara ok att skriva diverse rasisitiska tillmälen hur ironiska de än må vara.

lagombra avstängd
Jag tycker att det är synd att Simon drabbas av det här, men om Lagombra hade lite mer självkontrol över hans behov av att vara en "agent provacateur" (som man skulle kalla det i Montreux) så skulle ingen av det här uppstått överhuvudtaget. Det är bättre att filtrera själv än att bli filtrerad av andra.

lagombra avstängd
Acceptabelt att stänga av någon utan varning... Ja, i vissa fall är det acceptabelt, anser jag. Man bör själv begripa att vissa saker inte är OK utan att någon ska behöva komma och varna och påpeka att det inte är OK. Visst, om det bara hade varit ett inlägg som inte var så poppis hos admin och som sedan lett till avstängning hade det varit lite mera tveksamt, men nu är det ju liksom ett lass med inlägg med formuleringar som många (bl a undertecknad) stört sig på. "Krokig judenäsa", osv.

Jomper är väl att betrakta som ansvarig utgivare för den här sajten, och den som skulle få ta smällen om nu någon skulle få för sig att anmäla happymtb för det lagombra skrivit. Har lagombra själv tänkt på det?

Håller för övrigt med den som i någon annan tråd skrev att det helt enkelt inte funkar att vara en person på nätet och en annan IRL. Det man skriver och gör på nätet ska man även kunna stå för IRL, och ta konsekvenserna av. (Netikett.)

lagombra avstängd
Det ska tilläggas att det är vår[1] nya policy att radera inlägg som enbart skrivs för att förstöra och provocera. Detta gäller enbart några utvalda medlemmar som lagombra.

När lagombra upptäckte detta (i den här tråden http://happymtb.org/forum/read.php/1/199614 ) löpte han mer eller mindre amok och postade samma dynga i en massa trådar om och om igen. Detta medförde att jomper blockerade datorn som han satt vid. Detta innebar att även Simon blev avstängd från forumet från den datorn - vilket vi var medvetna om. Ingen bra lösning men vad fan gör man?

1. jomper är överhuvud. Moderatorer med rätt att dölja/ta bort meddelanden är; rikard, the_TnT, *micke*, Anki, oxr och feffemannen.

lagombra avstängd
Och jag som trott att Lagombra är ett troll som bara vill jävlas?
Allt som oftast har inläggen inte hållit nån vidare hög nivå, så (ursäkta att jag skriver det Simon) men det kanske är dags för lite självrannsakan? =)

Puss och Kram på er allihopa! Simon och Anders också! =)

lagombra avstängd
har länge funderat på varför lagombra inte har blivit avstängd tidigare... i de forum som jag modererar skulle dylikt beteende renderat avstängning efter första inlägget. att snacka om censur är ju bara larvigt.

ni gjorde rätt i att stänga av honom och blockera datorn, jag tror inte att hans inlägg kommer att saknas av speciellt många här.

lagombra avstängd
Är jag dum?
Eftersom mitt IP figurerar som ett troll i ovan nämnda text, eller var det bara ett exempel på hur lätt det går att få fram IP:t?

Senast ändrad:
lagombra avstängd
Bra att den plågan försvinner härifrån, det är helt självförvållat så jag ser inte att han har rätt att gnälla. Faktum att Simona har blivit avstängd kan ju ses som synd men är hon sambo med lagombra så borde hon aktivt ha fått honom att sluta med sitt elände, annars kan man bara tolka hennes inaktivitet som att hon stöder honom i hans åsikter även om hon inte skriver sånt, och då har hon inte på Happy att göra heller.

Som nämts så är det Jomper som får ta smällen och då har han rätt att göra sånt här utan att behöva förklara eller ursäkta, och ingen ska säga att det inte varnats, för det är många som önskat att lagombra ska stängas av i flera trådar, tycker det är en bra policy från Jomper och moderatorerna.

Bosse

lagombra avstängd
Med risk för att dra den här tråden off-topic... men vad är Stalins laxeringsmetoder? Är det samma sak som utrensning alltså? :-)

lagombra avstängd
Daner skrev:
> Jag tycker att det är synd att Simon drabbas av
> det här, men om Lagombra hade lite mer
> självkontrol över hans behov av att vara en "agent
> provacateur" (som man skulle kalla det i Montreux)
> så skulle ingen av det här uppstått
> överhuvudtaget. Det är bättre att filtrera själv
> än att bli filtrerad av andra.
>

Tjena!!

NÄNÄNÄ!! Försöka likna lagombra vid helt sjukt sexiga underkläder?? http://www.agentprovocateur.com/
DEt var taskigt mot mig, jag skulle köpa sådana åt en tjej här, nu kommer jag itne kunna gör aet utan att dra liknelser till idoter och mongon.

Fråga? Är örgelgörgel stoppad nu också eller?

lagombra avstängd
lonewolf: så om du är inne på en bank när den blir rånad och inte aktivt gör nått för att stoppa rånarna ska du också dömmas för rån??
jag tycker synd om simona men om detta är enda lösningen så är det det...

lagombra avstängd
Gravsten:
velo.JPG

dp

lagombra avstängd
Bygga kan han ju iaf, det måste man ju säga.

Tror inte att örgelgörgel har kommit så långt att han/hon/den/det blir avstängd ännu, men han/hon/den/det kanske förstår att man faktiskt KAN bli avstängd om man skickar in tillräckligt med "onödiga" inlägg, vilket mitt inlägg här är med förstås.

lagombra avstängd
Burner skrev:
lonewolf: så om du är inne på en bank när den blir rånad och inte aktivt gör nått för att stoppa rånarna ska du också dömmas för rån??

Förstod att jag skulle få mothugg men det gillar jag så ingen fara.
Skulle jag vara anställd på banken så skulle det vara tjänstefel att inte göra något, vore jag kund har jag inga sådana plikter gentemot varken bank eller samhälle.

Tror knappast att man kan dömas för rån för att man inte gör något men kanske en lindrig variant av medhjälp till rån eller främjande av flykt eller liknande, förutsatt att det är mitt jobb att ingripa och hindra, alltså bankpersonal eller säkerhetspersonal. Som kund är det inte befogat att ställa såna krav men det är ju så klart tillåtet för privatpersoner att ingripa om man vill/känner för att göra det men detta sker ju på egen risk.

Bosse

lagombra avstängd
Jag hjälper gärna till att dra tråden lite OT.
Som jag minns använde de italienska fascisterna under Mussolinis tid ricinolja som förnedring mot politiska motsåndare. Men det skulle ju inte förvåna mig om Stalin använde liknade metoder.

(så där, då har vi fått in diktatorerna ordentligt.)
Mathias skrev:
> Med risk för att dra den här tråden off-topic...
> men vad är Stalins laxeringsmetoder? Är det samma
> sak som utrensning alltså? :-)

lagombra avstängd
Men nu tror ju iaf jag att bankpersonal har order på att inte försvåra för bankrånare, allt för att inte äventyra bankkundernas säkerhet. Men för att inte dra den här tråden allt för mkt offtopic måste jag säga till lagombras försvar att han tillförde en del vettiga saker. Synd att det kom så mkt skit där imellan.

lagombra avstängd
dp skrev:
> Gravsten:

Var inte ett av argumenten för byggenas bevarande att andra än cyklister kunde använda dom? Vandrarna blir nog jättenöjda med den där lutande grejen... :D

lagombra avstängd
Markus F skrev:
> Som jag minns använde de italienska fascisterna
> under Mussolinis tid ricinolja som förnedring mot
> politiska motsåndare.

Vilken krutgubbe du måste vara, hålla på med MTB i din ålder... ;-) (Sådär, då var vi rejält OT, hehe.)

lagombra avstängd
Ungefär såhär ligger det ju till:

1. A robot may not injure a human being, or, through inaction, allow a human being to come to harm.
2. A robot must obey the orders given it by human beings except where such orders would conflict with the First Law.
3. A robot must protect its own existence as long as such protection does not conflict with the First or Second Law.

I övrigt tycker jag inte att forumfolket skall hoppa och skoja och ryggdunka för att detta "äntligen" har hänt. Jag tycker att det är synd att det behövde göras. Förr i tiden cyklade och umgicks folk i verkligheten och gjorde nyttigheter med datorn. Kan vi inte ha det ungefär så?

lagombra avstängd
Lonewolf skrev:
> Skulle jag vara anställd på banken så skulle det
> vara tjänstefel att inte göra något....

Förmodligen precis tvärtom. Som personal blir man noga instruerad i att INTE göra motstånd vid eventuella rån...De har ju försäkringar för sånt där så varför riskerar liv och lem?
Ok, klart de skall försöka trycka på någon utav de hundra larmknapparna när ingen ser det men utöver det är man nog instruerad att göra precis det som rånarna säger åt en att göra!!

lagombra avstängd
Burner & Lonewolf -> Lite knasig jämförelse, eftersom polisen alltid uppmanat både bankpersonal och kunder att INTE spela hjältar, det är då folk blir skjutna. En i mina ögon bättre jämförelse vore typ att person A bränner sprit hemma och säljer till fjortisar, vilket dennes sambo - person B - är medveten om, dock utan att vare sig rapportera det till polis eller försöka få A att sluta. Gör sig person B skyldig till brott? Tror faktiskt det.

lagombra avstängd
>(så där, då har vi fått in diktatorerna ordentligt.)

Hohåjaja, vart är världen på väg. Vi är ju inte ens på sidan två ännu. Det verkar som om Godwins lag inte riktigt fungerade i den här tråden (As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one.) Fast det kanske inte går att applicera Stalin istället för Hitler i den lagen?

Lonewolf: Jag tror vad du försöker komma fram till med din något omständiga metafor är att "Den som inte säger ifrån samtycker."

Spännande: När jag postade inlägget var vi på sida ett, men det hamnade på sida två och under en bild på massa tyskar.

Senast redigerad av en moderator:
lagombra avstängd
Tjena!

Det är helt sjukt vad den här tråden växer fort, vill ju inte lämna datorn... Hur fan ska det gå när jag ska på kent i kväll??

lagombra avstängd
Fan David, en sådan där bild har jag letat efter länge. Det började med att Lagombra kallade oss här på forumet för nazister och då ville jag visa det genom att hitta en bild på nazzar som cyklar. Eftersom jag inte lyckades med det så photoshoppade jag fram ett vevparti som såg ut som en swastika istället och med en länk till neonazibiking.com Som några kanske minns vart det ett jäkla liv och mitt enda inlägg som blivit borttaget! :-)

lagombra avstängd
Mathias:

Tack du la orden i munnen på mig det var just så jag menade!

Visst var bankexemplet uselt men det var ju inte jag som valde det, hembränningsexemplet var klart bättre!!

Bosse

lagombra avstängd
Mathias -> Eller ännu kortare - "Den som tiger samtycker." Däremot tror jag nog att det finns en nytta i att utveckla resonemanget lite, det är ju simon(a)s sambo det är fråga om, och då blir det helt plötsligt fråga om lojalitet och grejer. Eller nåt. *öh* Känns som om jag är lite för aktiv här just nu, och för inaktiv på annat håll.

(Promax skivbroms med 6-tumsrotor och RST-gaffeln på en DH-rigg?)

lagombra avstängd
smurfrox skrev:
> En i mina ögon bättre
> jämförelse vore typ att person A bränner sprit
> hemma och säljer till fjortisar, vilket dennes
> sambo - person B - är medveten om, dock utan att
> vare sig rapportera det till polis eller försöka
> få A att sluta. Gör sig person B skyldig till
> brott? Tror faktiskt det.

Hehe :)

Om min sambo är korkad får jag ju givetvis lida för det också. Nu är det väl iofs oftast jag som hittar på sattyg hemma hos oss men skit i det. Den där simon(a) gnölar över att hon nu är "offer" enligt den kvällstidningskutym som numera gäller. Delar man IP med en labil XXXXXX så blir det resultatet. Välkommen till verkligheten :D

Hon får väl skaffa ett eget abonnemang om det nu är så besvärligt...

lagombra avstängd
Tjena!

Ja.. Morrisey men han spelar inte lika ofta i sthlm..
Sen är ju upplägget perfekt, jag + lite öl + ett tält fyllt med poptjejer [som redan gått igenom åren med den fula klädstilen och nu börjat kläs sig snyggt] + lite mer öl + lite bra musik + några goda vänner = helkväll..

Dom spelar reaggeton va??

lagombra avstängd
Det är väl ingen som hoppar och skojar.
Tvärtom är det lite tragiskt på ett anonymt internetsätt.

Sammanfattningen blir väl som följer:

På dagiset har lille Anders huserat mest som han velat, kallat dom andra barnen vid namn och försökt ställa så mycket oreda på rasterna som möjligt. Barn och personal konstaterar att han är en liten trollunge och låter honom hållas, men vissa barn känner sig provocerade och vill byta dagis. Den enda gången Anders verkat riktigt lycklig var när närmast sörjande tagit med honom bort från dagiset på semester och då skickat små vykort som alla uppskattat.
Väl tillbaka på dagiset bygger Anders en egen lekpark, vilket inte uppskattas av alla barnen.
När Anders väl vinner uppskattning gör han det på ett annat dagis för det han gör på bildtimmen, bara vissa av barnen nickar gillande och Anders blir samma gamla Anders igen.

Till slut tröttnar dom andra barnen på Anders och han hänvisas till andra dagis där han kan kalla nya barn för gamla saker.

Senast redigerad av en moderator:
lagombra avstängd
Obs!!! Detta är petigt och jag kan ha fel men det ser ut som italienska trupper på fotot. Fast fascister kan ju vara ett väl så slagkraftigt foto som nazister.

lagombra avstängd
> Simon skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > om ni ska hålla ett elitistiskt forum o nästa
> gång
> > ni stänger av nån var god o medddela med namn
> vem
> > som ligger bakom avstängning.

Happy elitistiskt? Sådana som jag får ju skriva här så... Nej tror inte det.

Nä nu ska jag ta en kopp kaffe och läsa lite i cyklopedin.

/Henrik

Tillbaka
Topp