lagombra avstängd

lagombra avstängd
Det lustiga i sammanhanget är att det just är lagombra som kört med nazimetodiken men happy (vem/vilka jag/vi/de nu är) som blivit anklagade av honom (och endel andra?) för att göra detsamma.
Lagombra har gång på annan varit ytterst noga med att belysa sin åsikt att hans sätt att göra saker är det enda rätta.
Vad andra tycker skiter han högaktningsfullt i för han vet ju att han följer den rena läran.
Man är ju tydligen mongo (MONGO) och bör barmhärtighetsavlivas om man inte cyklar på amerikanska heldämpade hojar, om man har på sig lycra ibland, om man gud bevars skulle träna på cykel och/eller ha en cykeldator, cykla xc, cykla räser samt om man tycker att det är dumt att bygga NS-banor på ett vandringsstråk i ett blivande naturreservat.
Åtminstonde jag tycker att just denna princip att genom yttre atribut kategorisera människor i bra och dåliga påminner en hel del om nazismen.

Det tråkiga är att det verkar som om lagombras forumpersonlighet har väldigt lite att göra med människan Anders, åtminstonde om man skall tro dem som känner honom i verkligheten. Jag tycker också att det är skittrist att det gick så långt att han blev avstängd men han har ju verkligen sitt forumsjälv att skylla än hur trevlig han må vara "på riktigt"...

Senast redigerad av en moderator:
lagombra avstängd
erik h skrev:
-------------------------------------------------------
> I övrigt tycker jag inte att forumfolket skall
> hoppa och skoja och ryggdunka för att detta
> "äntligen" har hänt. Jag tycker att det är synd
> att det behövde göras. Förr i tiden cyklade och
> umgicks folk i verkligheten och gjorde nyttigheter
> med datorn. Kan vi inte ha det ungefär så?

Det är skillnad mellan att sparka på någon som redan ligger och att ge moderatorerna sitt stöd för ett beslut som alltid är jobbigt att ta. Vill man slippa konflikter helt och hållet är internetforum tyvärr bland de sämsta platserna att hänga på...

lagombra avstängd
mytomspunnen skrev:
> Det tråkiga är att det verkar som om lagombras
> forumpersonlighet har väldigt lite att göra med
> människan Anders, åtminstonde om man skall tro dem
> som känner honom i verkligheten.

Precis vad jag själv har hört, och reagerat på - Jag begriper verkligen inte varför vissa människor tror att de i långa loppet kan vara en annan person på nätet än i verkligheten. Allt man säger/gör måste man kunna stå för, oavsett hur man säger/gör det. Hur kan vissa tro att de via nätet kan vräka ur sig precis vad som helst, utan att någonsin ställas till svars för det? Eller "Jo jag vet att jag kallade dig en [CENSUR] som gillar att [CENSUR] med [CENSUR], men det räknas inte eftersom jag sade det i telefon, så varför är du sur?"

lagombra avstängd
Vi moderatorer tar gärna emot uppskattning i PM. Ryggdunkandet som erik h pratar om är en del av "happydrevet" som kan drabba dem som tycker "fel" och som anders reagerat mot några gånger (på ett ganska osmakligt sätt dock).

Att stänga av anders är ingen irreversibel åtgärd. Om han själv vill förklara sig så går det bra att göra IRL.

lagombra avstängd
mytomspunnen skrev:
> Man är ju tydligen kalaspingla (MONGO) och bör
> barmhärtighetsavlivas om man inte cyklar på
> amerikanska heldämpade hojar, om man har på sig
> lycra ibland, om man gud bevars skulle träna på
> cykel och/eller ha en cykeldator, cykla xc, cykla
> räser samt om man tycker att det är dumt att bygga
> NS-banor på ett vandringsstråk i ett blivande
> naturreservat.
> Åtminstonde jag tycker att just denna princip att
> genom yttre atribut kategorisera människor i bra
> och dåliga påminner en hel del om nazismen.
>

Tycker att de flesta på Happy verkar vara för lycra och XC även om inte alla kör just denna stil. Det som jag reagerar mest på och som jag sett tidigare inom andra prylsporter är att vissa tror att man kan köpa till sig bra åkstil, teknik och flås. Självklart är bra grejjer en förutsättning för bra cykling, men inte ett måste och det är i slutändan bl.a viljan och inte plånboken som avgör hur bra man är. Jag säger inte att det inte är kul med nya, dyra och roliga grejer, för det är det absolut. Det jag menar är look verkar gå före funktion för många och man ska tänka på att ny teknik inte alltid bättre än gammal och beprövad.

Sen är jag medveten om att detta forum är till för alla sorters stilar och det är just det som jag gillar mest med HAPPY. Även om jag inte åker DH, så gillar jag att läsa om det och andra människors upplevelser och erfarenheter.

Som snart nybliven lärare i historia så tycker jag absolut inte att nazismen eller någon ideologi ska blandas in på detta forum, det blir bara pankaka i slutändan med alla parter missnöjda.

Tack för ordet mina vänner.

lagombra avstängd
Vad skönt att detta äntligen inträffade. Har väntat på att antingen detta ska hända eller att en ignore-fuktion skulle installeras. Människan har fått mig illamående flertalet ggr, men jag har lyckats hålla min galla och maginnehåll tillbaks.

Kanon.

lagombra avstängd
lundatok skrev:
>
> Sammanfattningen blir väl som följer:
>
> På dagiset har lille Anders huserat mest som han velat, kallat dom andra barnen vid namn och
> försökt ställa så mycket oreda på raserna som möjligt.

Oreda på raserna??? En felskrivning som lättade upp en hel del. Tack.

Men vem skall nu ta rollen att skriva in små cyniska motjuck på forumet? Kommer bli lite tomt.

lagombra avstängd
Som ett brev på posten ja eller något annat lite säkrare kanske... ;)

edit: har inte lärt mig komparera, säkert, mer säkert, jättemera säkert :)

lagombra avstängd
Wilier skrev:

> Men vem skall nu ta rollen att skriva in små
> cyniska motjuck på forumet? Kommer bli lite tomt.
>
>

jag kan ta över om du vill ;)

hitler är bäst! göran persson är inte fet! och han är bra!

lagombra avstängd
mk04 i Tukholma skrev:
> Bianchi oskar:
> Och jag som var övertygad om att du var moderat,
> nu är jag besviken =(

moderator nej! hur skulle det se ut? då skulle ju detta forumet gå under ;)

lagombra avstängd
Bianchi oskar skrev:
> mk04 i Tukholma skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bianchi oskar:
> > Och jag som var övertygad om att du var
> moderat,
> > nu är jag besviken =(
>
>
> moderator nej! hur skulle det se ut? då skulle ju
> detta forumet gå under ;)
>
> MVH oskar olsson

Mest förvirrande svar. Eller försöker dubbelförvirra mig? Eller är det kanske så att vara moderator är ekvivalent med att vara moderat? Knepigt.

lagombra avstängd
Och så spårade även denna tråd ur... ;o)

Det är väl bara att inse att Anders tyvärr har bäddat för detta, att sedan Simona blir drabbad e väl trist, men som sagt, shit happens..

And that's all I have to say 'bout that.

lagombra avstängd
Wilier skrev:
> lundatok skrev:
> -----
> >
> > Sammanfattningen blir väl som följer:
> >
> > På dagiset har lille Anders huserat mest som
> han velat, kallat dom andra barnen vid namn och
> > försökt ställa så mycket oreda på raserna som
> möjligt.
>
> Oreda på raserna??? En felskrivning som lättade
> upp en hel del. Tack.

Jag tar det som en komplimang.

lagombra avstängd
Tjena!

Jag håller med LTS, jag har hittat lite Northshore bygga i hellas jag tycker ser roligt ut, nån som vill prova att cykla med mig där?

lagombra avstängd
bild.jpg

Sånt här ska vi snacka om, det är det som gör livet värt att leva.

lagombra avstängd
Mathias skrev:
> Inte fan är det det Excel som gör livet värt att leva! '-)

Nej, för det är ju Powerpoint!

lagombra avstängd
Kneecap (fd Kneecap Frost) skrev:
> Nej det är Photoshop, hur hade annars tjejerna i
> Slitz sett ut?? :P

Exakt, o store mjukvaruguru! Utan Photoshop får jag abstinensbesvär. Inte av att titta på "fula" Slitzosar utan av att inte använda det alltså...

:)

lagombra avstängd
Jag tycker det var jättebra gjort. Står bakom det till 100%.

Ett förslag: Lås den här tråden nu så kan allt gå tillbaka till det normala och problemet är fullständigt löst.
Skönt.

Sweclockers är ett forum där det inte går att bete sig hursomhelst, för då följer åtgärder. Kanske borde happy bli lite mera åt det hållet? Bara min tanke....

MVH /Henrik

lagombra avstängd
Ofta är det så att alla vill posta vad de tycker och sen följs det av att samma person (inte just du nu Haxx) sedan vill att man ska stänga tråden. Om alla vill säga sitt så får de väl göra det, sen dör ju tråden av sig själv. Jag tycket just att vi började komma in i finfin OT/Urspårningsanda igen som vi brukar göra när alla kommer på att det är mycket roligare att bara prata om cykling.

lagombra avstängd
Haxx skrev:
> Jag tycker det var jättebra gjort. Står bakom det
> till 100%.
>
> Ett förslag: Lås den här tråden nu så kan allt gå
> tillbaka till det normala och problemet är
> fullständigt löst.
> Skönt.
>
> Sweclockers är ett forum där det inte går att bete
> sig hursomhelst, för då följer åtgärder. Kanske
> borde happy bli lite mera åt det hållet? Bara min
> tanke....
>
>
>
> MVH /Henrik

Tjena! Med Sweclockers (eller flashback t.ex.) regler så skulle happy stanna av för då skulle ett visst antal postare bli stekta direkt och dom står för c:A 70% av posterna skulle jag gissa..

lagombra avstängd
Kneecap (fd Kneecap Frost) skrev:
> Nej det är Photoshop, hur hade annars tjejerna i
> Slitz sett ut?? :P

Bring out the Gimp! Sen är ordningen återställd.

lagombra avstängd
the_TnT skrev:
>
> Bring out the Gimp! Sen är ordningen återställd.
>
Tjena!

Jaja.. okdå.. jag ger mig..

lagombra avstängd
Den här tråden är som en rejält lös tand, det går inte låta bli att peta på den.

Jag har svårt att tro att simon och lagombra inte förstår varför han blev avstängd, det är ju vuxna människor vi pratar om. Vi blir som ett litet samhälle, ett samhälle med gängse värderingar. Inom dessa ryms inte trådtitlar som "suger nigger balle" osv. Sånt leder till att man blir utsparkad, tråkigt men sant.

Å andra sidan vet vi att lagombra har en sida där han kan vara hjälpsam och rent av trevlig, sök "lagombra" så ser ni att allt inte är utspårat. Jag har aldrig träffat honom, dom som har säger att han är trevlig, så därför bildar jag inte mig en uppfattning om vad det är för människa, vad leder det till?

Jag hoppas att lagombra kan komma med ett litet "jag har insett att det kanske inte var så klyftigt att formulera mig som jag gjorde, förlåt allihopa." och komma tillbaka med en ny, fräsch attityd mot alla oss som blivit förolämpade. Det här är ju happy, vi alla har våra små egenheter och brukar vara rätt toleranta.

Tro nu bara inte att jag inte tycker att det var rätt av Jomper, det var det, åtminstone i dagsläget.

Lästips: "Främlingen" Albert Camus, den är inte så dålig som man tror när man håller på att läsa den, ge inte upp om den.

lagombra avstängd
kevlar skrev:
> den är inte så
> dålig som man tror när man håller på att läsa den,

Sånna böcker är skumma. Det finns några stycken.

lagombra avstängd
the_TnT skrev:
> Bring out the Gimp! Sen är ordningen återställd.

Nä, fy! Har man kört PS så länge som jag så är man inte konverterbar, tyvärr :)

lagombra avstängd
Calle F skrev:
> Nä, fy! Har man kört PS så länge som jag så är man
> inte konverterbar, tyvärr :)

När kommer PS till Linux?!

lagombra avstängd
the_TnT skrev:
> kevlar skrev:
> -----
> > den är inte så
> > dålig som man tror när man håller på att läsa
> den,
>
> Sånna böcker är skumma. Det finns några stycken.

Doktor Glas, Frestelsernas berg, Vildanden, Dvärgen, Pesten, behöver jag förtsätta?

lagombra avstängd
42Hz skrev:
> När kommer PS till Linux?!

Linux, va?! Vill nog inte ge mig in i den diskussionen iofs... :D

lagombra avstängd
42Hz skrev:
> När kommer PS till Linux?!

Linus Torvalds är en liten hemmaklåpare! Inte fan blev det bättre när han bytte till Mac? Hallå?

Tack vet jag Bill och PC!

;)

lagombra avstängd
Åh, börjar arta sig till en nostalgitripp, den gamla goda tiden på usenet hade sina glansdagar och var fullt av datanördar som använde ditten eller datten av i första hand religiösa skäl. Klassiskt trick:

1. Skriv ett inlägg med frågan "Vad är bäst, PC eller Mac?"
2. Korsposta inlägget i en PC-grupp respektive en Mac-grupp.
3. Luta dig tillbaka och njut av kriget som bryter ut.

Håhåjaja, det var tider det... ;-)

Tillbaka
Topp