lagombra avstängd

lagombra avstängd
smurfrox skrev:
-------------------------------------------------------
> 1. Skriv ett inlägg med frågan "Vad är bäst, PC
> eller Mac?"
> 2. Korsposta inlägget i en PC-grupp respektive en
> Mac-grupp.
> 3. Luta dig tillbaka och njut av kriget som bryter
> ut.
>
> Håhåjaja, det var tider det... ;-)

Skulle en Happy-variant kunna vara att fråga varför vissa XC-svettosar kadensar runt på klena pinnstaket till MTB:er som bucklas lika lätt som cocacolaburkar och har en effektiv livslängd i klass med en dokusåpakändis uppmärksamhetsperiod? Fast det är kanske inte illa nog... :D

lagombra avstängd
Calle F skrev:
> smurfrox skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 1. Skriv ett inlägg med frågan "Vad är bäst,
> PC
> > eller Mac?"
> > 2. Korsposta inlägget i en PC-grupp
> respektive en
> > Mac-grupp.
> > 3. Luta dig tillbaka och njut av kriget som
> bryter
> > ut.
> >
> > Håhåjaja, det var tider det... ;-)
>
> Skulle en Happy-variant kunna vara att fråga
> varför vissa XC-svettosar kadensar runt på klena
> pinnstaket till MTB:er som bucklas lika lätt som
> cocacolaburkar och har en effektiv livslängd i
> klass med en dokusåpakändis uppmärksamhetsperiod?
> Fast det är kanske inte illa nog... :D
>
Du glömde KTH.

lagombra avstängd
Lagombra har i filen avst.doc på sin hemsida lagombra.nu skrivit sina tankar kring avstängningen, vet inte om avsikten är att folk från forumet ska läsa den eller om det är ett utkast till nåt han tänkt komma med senare. Eftersom jag inte vet avsikten avstår jag ifrån att klippa in texten här.

lagombra avstängd
lundatok skrev:

> Du glömde KTH.

Jag har inte glömt nåt. KTH vad det bigmollo som skrev :D

lagombra avstängd
Calle F skrev:
> lundatok skrev:
> -----
>
> > Du glömde KTH.
>
> Jag har inte glömt nåt. KTH vad det bigmollo som
> skrev :D
Kom inte med det där nu igen!

lagombra avstängd
Sammanfattat: Ni verkar inte kunna tåla diskussion och är rädda för folks åsikter.
Anledningen till IP-banningen var att Anders spammade forumet med en ganska osmaklig text i varenda tråd. Tobbe och Jonas satt och tog bort varje inlägg som han spammade, eftersom han gjorde det i varenda tråd gick det knappt att stoppa och därför fattade Jonas beslutet att stänga av hans IP eftersom det inte gick att hedja på annat sätt. Jag skulle inte kalla det att stoppa kritik/information/åsikter. Det kallar jag ett spamfilter. Ibland drabbar det även oskyldiga som alla vet.

lagombra avstängd
lundatok skrev:
> Däremot håller jag med honom om att ett inlägg som
> ändras eller tas bort MÅSTE anges som redigerat av
> moderator.

Ett inlägg som redigeras blir uppmärkt som redigerat. Så den punkten faller ganska hårt.

Senast redigerad av en moderator:
lagombra avstängd
lundatok skrev:
> Kom inte med det där nu igen!

Eftersom jag inte har gjort nåt så har jag inget att komma med men jag tar inte sånt tyst och snällt, tyvärr. Hedras den som hedras bör... :D :D :D

lagombra avstängd
Mathias skrev:
> Icke då, gå in på i princip vilken diskussion som
> helst på IDG så är det fullt krig varje dag :)

Jooo, fast nu snackar jag om krig bokstavligt talat med mordhot, trakasserier, polisanmälningar, avstängda ISP-konton, osv. Dvs diskussioner med lite drag i. ;-)

Jo, jag läste för övrigt lagombras brev på hans webbplats, och jag blev inte heller särskilt mycket klokare på det, som någon skrev så känns det ju mer som spamfilter än censur.

Tips till Jomper: Eftersom det i den här tråden gjorts vissa liknelser med dagis så kanske det kunde funka med att införa ett extra forum, som en OBS-klass, där de som inte sköter sig hamnar under en viss tid, och inte kan delta i ordinarie diskussioner? Och där de inte kan se diskussionerna i ordinarie forum, samtidigt som folk i ordinarie inte ser deras inlägg? ;-)

lagombra avstängd
word

the_TnT skrev:
> Kneecap (fd Kneecap Frost) skrev:
> -----
> > Nej det är Photoshop, hur hade annars
> tjejerna i
> > Slitz sett ut?? :P
>
> Bring out the Gimp! Sen är ordningen återställd.
>
> Carpe Diem!
> Fock the liquid picnic.

lagombra avstängd
Haha, och vem var det som droppade av från college och
körde firman i ett garage till att börja med ... dom
råkade bara säga ja när IBM ringde och frågade;-)

the_TnT skrev:
> 42Hz skrev:
> -----
> > När kommer PS till Linux?!
>
> Linus Torvalds är en liten hemmaklåpare! Inte fan
> blev det bättre när han bytte till Mac? Hallå?
>
> Tack vet jag Bill och PC!
>
>
>
>
>
>
>
> ;)
>
> Carpe Diem!
> Fock the liquid picnic.

lagombra avstängd
läste filen... what a bunch of bull.

killen förstör forumet med struntinlägg och så drar han in Stalin i det hela. patetiskt. det visar att den killen inte hade många nöjen förutom just hemsidan happy.

lagombra avstängd
> Det ska tilläggas att det är vår[1] nya policy att
> radera inlägg som enbart skrivs för att förstöra
> och provocera. Detta gäller enbart några utvalda
> medlemmar som lagombra.

Hur fungerade den nya policyn?

Det första inlägget plockades bort för att det innehöll ordet "getporr" och eftersom det var lagombra som skrivit så skulle det naturligtvis plockas bort enligt tidigare nämnd policy. Om man använder sig av den eminenta sökfunktionen och plitar in fritt valt obscent ord eller uttryck får man väldigt många träffar. Det märkliga är att det verkar som det är fler än lagombra som bidragit med dom? Inlägg av många väl respekterade och högt ansedda happyisti dyker upp.

På tal om sökfunktionen. Hur många har egentligen bildat sig en uppfattning om lagombra genom att just plita dit "lagombra" i sökrutan och sedan skumma igenom hans inlägg helt tagna ur sitt sammanhang? Eller det kanske är en och annan som till och med klickat på och läst inlägget och valda delar av tråden? Jag uppskattar lagombras smashar på solklara upplägg trots att jag kanske inte skulle uttryckt mig likadant och jag tycker det behövs för balansen på det här forumet. Att det oftast är många som direkt avslöjar att dom inte ens begripit vad det är han smashat på är ju inte så konstigt. Så är det ju ute i verkligheten åxå.

Det var förresten till och med någon i den här tråden som totalt har missat att många här inte alls ser cykling som en sport. Vi bryr oss inte ett dugg om vi inte är snabbast. Eller inte är snabba alls. Om man jämför happy och cykling med ett badhus så är dom som bara "sportar" på sin cykel dom som simtränar längd på längd på banorna bakom flytlinan i tajjta speedos och hårda glasögon utan gummi. I det här badhuset är vi rätt många som gillar att paddla runt på stora uppblåsbara krokodiler, dyka efter skåpnycklarna på det djupa, hetsa varandra till att dyka i barnpoolen, hänga på flytlinan och kolla in lagombra när han hoppar bomben från tian. Som tur var är det flera längdsimmare som gillar att slappa med oss på krokodilerna efter simträningen.

Jo policyn.. Jag förstår mycket väl att lagombra tappar fattningen när hans inlägg börjar försvinna utan att någon berättar varför. Att plocka bort ett inlägg gång på gång för att det innehåller ordet getporr är ju bara larvigt när vi är så många andra som kommer undan censuren just för att vi inte är med på den antagligen ganska korta nyapolicylistan. Skulle ett inlägg jag skrev gång på gång försvinna utan att någon berättar vem som gjort det och varför skulle jag åxå lacka. Det var därför därför det trappades upp och katt och råtta-leken startade i alla trådarna. Så den policyn tycker jag inte var något vidare. Annars är ni ju så happy som det bara går.

Apropå katt. Katter är ju söta men dom gör inte som man vill att dom ska göra. Det gör hundar när man lärt dom. Försöker man lära katter att räcka vacker tass när dom inte vill blir katterna arga. Drar man katten i svansen för att den ändå ska räcka vacker tass blir den ännu argare. Tycker man att katten är jättedum som inte begriper att den ska räcka vacker tass och lyfter den i svansen så blir katten väldigt arg. Så fort man sätter ner katten kommer den att rivas. Det är nog därför dresserade katter är så sällsynta.

KITTEN~1.JPG

lagombra avstängd
Har inte orkat läsa tråden i sin helhet, men vill säga följande ändå:
Nej, det funkar inte att censurera. Det är bättre att saker och ting får nå sina naturliga jämvikter på basis av hur var och en gör än att några få tar på sig rollen av att bestämma. Det är liten risk att ett forum som detta förstörs bara för att några ser som sin främsta uppgift att klottra. Det jag har läst av lagombra har inte varit ett skit intressant, men killen är ju ung - och på G som konstnär vad jag förstår - och vad är väl naturligare än hybris då. Who cares about lagombra?

lagombra avstängd
Men inlägg som bara innehåller .. Idiot Bajs Nazist Alla är O.S.V kan inte föra en tråd vidare.. det bara stör..
tex Nån frågar "Hjälp min kedja har gått av.. vad skall jag köpa för kedjelås som håller.. Sen kommer Lagombra... Du är en idiot.... hur hjälper det en tråd framåt ?? =David

lagombra avstängd
Nej, det förstör trådarna. Jag håller med. Men frågan är om inte hela forumet förstörs mer om inte folk får säga vad de vill. Lyft diskussionen en nivå och tänk efter.

lagombra avstängd
Jag har ingen aning om vem människan är på "riktigt", men jag förstår inte varför han måste provocera så mycket. Jag har ingen lust att surfa happy som om det vore en bisarr fetischporrsida eller motsvarande, alltså i ett mörkt rum med neddragna persienner.

Jag har väldigt svårt att tro att denna människa uttrycker sig på samma sätt i det verkliga livet, skulle bli ett väldigt klurigt socialt liv. Skulle det visa sig att han är på samma sätt i det verkliga så är inte detta rätt forum att uttrycka sin konstform i. Jag föreslår att han hyr utrymme på det moderna museet, placerat ute på skeppsholmen, där han kan utöva performance art på heltid.

Hade det funnits en ignore-funktion så hade jag inte brytt mig en sekund.

lagombra avstängd
Folk säger vad dom vill.. men lagombra lyfte det till en nivå som vart för mycket...

Hummmz .. glömde citera igen.. ajja

Senast redigerad av en moderator:
lagombra avstängd
Jag har efter att milt road läst denna tråd ingen kommentar till avstängningen av lagombra, däremot till tråden. Fritt ur minnet... Håll tillgodo: :)

"Hå, hå vår sång är dum, den är ju ingenting. Men vad gör det om hundra år när allting kommer kring..."

lagombra avstängd
Okej förlåt men jag måste bara säga följande.

Förstår inte varför diskussionen om yttrandefrihet och dylikt känns relevant för vissa. Man kan inte ha folk på ett forum som irriterar andra och förstör i stor utsträckning. Är det ens något att diskutera?
Det här handlar inte om att någon vill begränsa yttrandefriheten.

Killen är väl välkommen tillbaka när han skärpt till sig och mognat lite?

Lagombra borde själv ha förstått varför hans inlägg togs bort. Även om han inte gjorde det var det fel att sitta och bomba andra trådar. Han borde ju naturligtvis mailat någon moderator och frågat.

Sen tycker jag att en person som med yttrandefrihet som argument sitter och vräker ur sig allmän dynga och irriterar och håller på endast visar ett ringaktande för yttrandefriheten.

Jag tror att det vore bra att ha lite mera liknande sweclockers regler eftersom man då stoppar irriterande individer på ett mycket tidigare stadium, men det är som sagt bara min åsikt. Jag har faktiskt aldrig varit på ett forum som är så "fritt" som happy, och det är ju både bra och dåliga saker med det. Dock så anser jag väl att om nu lagombra lyckats med att bli kickad från t.o.m happy så finns det kanske lite fog för åtgärden.

MVH /Henrik

lagombra avstängd
Bianchi oskar skrev:
> > iof så hade/har Happymtb bara 1 irriterande
> > person...
>
> vem? jag? ;)
>

Du har faktiskt uppvisat lite irriterande tendenser sista tiden. Kanske dags att trappa ner på energidrycken?

lagombra avstängd
Konsnablius skrev:
> Bianchi oskar skrev:
> -----
> > > iof så hade/har Happymtb bara 1
> irriterande
> > > person...
> >
> > vem? jag? ;)
> >
>
> Du har faktiskt uppvisat lite irriterande
> tendenser sista tiden. Kanske dags att trappa ner
> på energidrycken?
>

haha jag vet :P

lagombra avstängd
3443 visningar.

Är det fler än jag som inser att "lagombra" njuter av varje nytt inlägg i denna OT-tråd.

Nu är det lagom. Dags att fimpa tråden.

Lagombra kommer säkert tillbaks i en annan skepnad är jag säker på:-)

bra gjort , Jomper

lagombra avstängd
lagombra-> är det den här du menar eller är det nåt speciellt han ska röka?
-->[img=http://www.maskofchina.com/picture_library/nov03/mao.jpg]

lagombra avstängd
F**k, går ju inte att redigera när jag inte är inloggad. Glömde hur man lägger in bild så jag tänkte prova tills det blev rätt. Jaja. God natt med er alla.

lagombra avstängd
Att så många vill skriva av sig här visar ju på hur illa det har varit med lagombras kommentarer. Jag blev otroligt chockad första gången "jag råkade på honom" men fatta direkt att det inte var nån ide att starta en diskussion.

Önskar att han själv inser det när han ser hur många som svarat o läst denna tråd. Men sorgligt nog gör han nog inte det. Han får njuta så mycket han vill av alla inlägg och här kommer mitt.

Bra gjort att stänga av honom.

Attityd påverkar!!! Sorgligt att detta var en negativ sådan i ett annars fantastiskt Happy.

lagombra avstängd
=David skrev:
> Det första inlägget plockades bort för att det
> innehöll ordet "getporr"

Nej. Det första inlägget plockades bort för att det enbart skrevs för att provocera och förstöra nöjet för oss andra. I mina ögon i varje fall. Ordet getporr som sådant är inget förbjudet ord på Happy vem som än skriver det. Men i sammanhanget var det rätt uppenbart enkom skrivet för att förstöra nöjet för oss andra, eller något. Jag erkänner villigt att jag inte förstår varför Anders skriver det han skriver och som han skriver det.

Visst, för en tid sedan kunde han komma in och idiotförklara oss som disskuterade någon liten anal detalj av cykling på ett roligt, om än provokativt sätt. Nu är det bara tröttsamt.

> och eftersom det var
> lagombra som skrivit så skulle det naturligtvis
> plockas bort enligt tidigare nämnd policy.

Sant är att om någon annan skrivit det som skrevs (det går att läsa i Oragnism 12-tråden) hade inte inlägget plockats bort. T.ex. är din egna citering av det Anders skrev inte bortplockad. Möjligen skulle en varning ha utfästs i någon form, t.ex. "Skärp dig".

Detta har provats många gånger på Anders, helt utan effekt.

> Om man
> använder sig av den eminenta sökfunktionen och
> plitar in fritt valt obscent ord eller uttryck får
> man väldigt många träffar. Det märkliga är att det
> verkar som det är fler än lagombra som bidragit
> med dom? Inlägg av många väl respekterade och högt
> ansedda happyisti dyker upp.

Som sagt, orden i sig själva är inget som ska censureras. Det är handlingen. Att i inlägg efter inlägg enbart förstöra för oss andra. Kanske syftet varit ett annat, som sagt - jag vet inte. Men effekten har i vilket fall varit att det förstör.

Mången användare har lämnat forumet för att Anders har fått härja "fritt". Det närmade sig sakta men säkert en punkt där vi moderatorer kände att det var Anders i ena vågskålen och flertalet användare i den andra.

> Jag uppskattar lagombras
> smashar på solklara upplägg trots att jag kanske
> inte skulle uttryckt mig likadant och jag tycker
> det behövs för balansen på det här forumet.

Som sagt, även jag har -på något konstigt vis- uppskattat det han skrivit. Först. Sen började det gå väl överstyr.

Det finns fler som är duktiga på att smasha och provocera, men de har i vilket fall smaken att göra det utan att dra in Stalin, judar, avföring, bissarra beskrivningar med kofötter och annat.

> Det var förresten till och med någon i den här
> tråden som totalt har missat att många här inte
> alls ser cykling som en sport.

Det är väl deras problem, eller?

> Jo policyn.. Jag förstår mycket väl att lagombra
> tappar fattningen när hans inlägg börjar försvinna
> utan att någon berättar varför.

Anders skrev -till dig- i Organism 12-tråden:
sanningsministeriet är snabba i vändningarna, david!

Alltså hade han mycket väl förstått vad som höll på att hända och troligen även varför.

> Att plocka bort
> ett inlägg gång på gång för att det innehåller
> ordet getporr är ju bara larvigt

Som sagt, det var inte ordet getporr som triggade klippesaxen.

> när vi är så
> många andra som kommer undan censuren just för att
> vi inte är med på den antagligen ganska korta
> nyapolicylistan.

Policylistan är extremt kort. Den innehåller blott två namn. Det är så många användare det finns på happy som i inlägg efter inlägg är kontraproduktiva för vår generella stämning.

Andra som enligt vissa borde censureras är åtminstone kreativa i 75% av inläggen. Nej, det finns ingen fast gräns för hur många eller få inlägg man måste skriva "happykorrekt" för att komma undan med att inte vara det. Men Anders hade definitivt passerat gränsen.

Använder man sökfunktionen som du vurmar för ser man att Anders faktiskt kan sköta sig, det här är det modernaste exemplet: http://happymtb.org/forum/read.php/1/197080/197149#msg-197149

> Skulle ett inlägg jag skrev gång
> på gång försvinna utan att någon berättar vem som
> gjort det och varför skulle jag åxå lacka.

Hur många varningar behöver killen? Allvarligt?

Det stora happydrevet har varit på honom, inget resultat.
Vi har försökt diskutera med Anders via forumet, inget resultat.
Vi har redigerat i hans inlägg och ändrat/tagit bort utvalda delar, inget resultat.

Nästa naturliga steg var att helt enkelt ta bort skitinläggen.

Sedan dröjde det bara minuter innan storsläggan fick komma fram ur förrådet och datorn han satt vid helt enkelt spärrades. Tyvärr för Simon drabbade det även henne. Det är första gången i Happys historia någon lyckats bli spärrad. Det är inte många forum i världen med vår användarbas som kan säga att de körts i 21 månader utan en enda blockering? Vad jag vill säga är att det som skett är vardagsmat på andra forum men något unikt här på happy.

> Det var
> därför därför det trappades upp och katt och
> råtta-leken startade i alla trådarna.

Intressant att du väljer att jämföra Anders med ett traditionellt skadedjur.

Inläggen med ordet getporr byttes rätt snart ut mot målande beskrivningar vad Westman och hans vän gjorde med morfar för att sedan övergå till vad morfar och pyret gjorde med frugan. Texter som ingen ska behöva läsa om man inte aktivt väljer att göra det. Då finns det betydligt bättre ställen än här.

> Så den policyn tycker jag inte var något vidare.

Vi trodde inte heller på den och Anders reaktion blev väl något som vi förfarat. Men vi hoppades ändå att vinken skulle gå fram.

Tror du, =David, att vi kan släppa in honom igen och att han då sköter sig? På ett av happy accepterat sätt? Möjligheten finns och med Anders kunskap kan han bidra med mycket och på ett bra mycket snyggare sätt visa "elitsimmarna" hur man leker med plastkrokodilerna.

Jag har skickat Simon ett SMS (har inte Anders nummer) och beklagat att det behövde bli så här och bett dem ta en fika med jomper och snacka ut om saken. Vi som gillar att hojja bör kunna hålla sams och umgås på ett civiliserat sätt tycker jag.

> Det är nog därför
> dresserade katter är så sällsynta.

Är du inne i katt & råtta metaforen fortfarande? ;)

Syrran hade en katt som kunde vacker tass, sitt, ligg och stanna kvar. Syrran måste ha haft tråkigt.

lagombra avstängd
Jag såg precis att någon annan moderator dolt ditt inlägg där du citerar Anders i tråden =David. Så jag tog fram det igen, gissar att någon klickat snett när vi fick tokklicka för att hålla undan Anders dumheter innan jomper stängde porten för honom.

lagombra avstängd
smurfrox skrev:

> Jomper är väl att betrakta som ansvarig utgivare
> för den här sajten, och den som skulle få ta
> smällen om nu någon skulle få för sig att anmäla
> happymtb för det lagombra skrivit.

Det stämmer, vissa utsagor skulle Jomper sannolikt kunna åka dit på i ett eventuellt tryckfrihetsmål.

Per

lagombra avstängd
Anders AKA lagombra har uppdaterat texten på hans hemsida nu, citerat nedan för allas er bekvämlighet:

Äh ,texten, det är bara ett utkast. Jag satt och väntade på att målarfärg skulle torka. Vad gör man inte?

Jag tänkte mig nog inte för riktigt, men nu när ni ändå har läst det, vafan spelar roll för mig, det är som ett sånt skämt man drog på fritis när man var elva, med en lapp där man hade skrivit ”läs inte detta” överst.

Dom som hann till sista meningen och blev arga framstod ju inte direkt som några raketforskare. Dessutom får jag fram mina åsikter utan att behöva krångla mig runt avstängningen. Perfekt!

Och jag som trodde ni hade viktiga jobb, med egna kontor och dator där ni gör viktiga saker förutom att göra miljontals happy-dedikerade knapptryckningar.

Texten, den är en litterär övning, lite hjärngympa och förströelse, eftersom happy inte har speciellt mycket med cykling att göra. Följ med på nästa happyride får ni se! En del prestations-fascister, en del materialare, en del överviktiga halvalkoholiserade, en del utan koll, osv. osv. Ett levande vittnesmål om den svenska föreningsmentalitetens baksidor. Om den hade någon framsida.

Texten blev inte riktigt färdig, för jag gick och funderade på vad han hette, han som jobbade på sanningministeriet, vars främsta uppgift var att förfalska historien. Winston var det väl om jag inte har fel.

Men det är klart, flera av er ger ju som sagt prov på spetsig intelligens, fast vare sig något vidare kloka eller belästa verkar ingen av er vara, så varför funderar jag på det?

För mig är ni ett rad konservburkar på ett staket och jag har en stor ask kulor till luftgeväret.

Bokstavligen.

För det ni kallar moral och hur den eventuellt skulle vara lidande av mina inlägg, det verkar inte många av er ha förstått att det har mer personligt samvete att göra.

Till exempel;

Om någon bygger illegalt i ett planerat naturreservat, då är det ingens ”plikt” att anmäla detta till statsapparaten. Den som tycker sig ha den plikten bör söka psykisk vård. Den personen är troligen schizad eller ocd’are.

Statsapparaten kan i detta fall bytas ut mot happymtb med följande eventuella utbyggnader;

Telefontiden för överklagande är var tolfte torsdag i ojämnt skottår, mellan halv tre och fem över halv tre på morgonen. Jag sover med allra största sannolikhet då och kommer dels ha svårt att ringa, dels att verka något vidare övertygande.

Kollektiv bestraffning.

Demonisering (syndabock)

Jag får fundera ett slag nu, men ni håller er tydligen uppdaterade utan min hjälp.

Tack så mycket.

Ps. kan inte någon försöka hitta en bild med ordförande Mao där han röker ds?

För övrigt är sörmlandsleden etapp1-4 mycket sämre och tråkigare än andra minst lika tillgängliga etapper. Jag föreslår 11 med femton minuters landsväg från pendeltågstaion södertälje syd. Rulla på leden i lerhaga sommarstugepmråde. Kör till Järna, ta en fika på kondis där, rulla 12’an och 12.1 till mölnbo. Eller omvänt. Hursomhelst nästan tre mil väldigt fin cykling inklusive allt rullning och stök .

lagombra avstängd
För mig räcker det alldeles utmärkt med att vi är överrens om att den nya lyftakattenisvansenpolicyn var en dålig lösning eftersom det visade sig att den bara blev ännu argare och mycket svårare att få pli på.

Huruvida lagombra kommer att kunna sköta sig på ett av happy accepterat sätt beror väl en smula på vad happy står för just i det här fallet. Klarar man inte av slängar av forumtourettes kan det bli knepigt. Däremot är jag övertygad om att han inte kommer att vara otrevlig och mena det.

Dom som uppfattar rubriken "krokig judenäsa" som rasistisk kommer säkerligen inte att acceptera framtidens lagombra. Det är väl det som är hela poängen. Att uppröra folk som inte lever i nuet utan har skygglapparna fast monterade till vardags. Det går alldeles utmärkt att skratta åt lorrygängets nazistfamilj i den statliga televisionen men för oss vanliga människor går det minsann inte för sig att skämta om nazism. Jag är övertygad om att den största delen av människor som blir upprörda när någon använder orden m-ongo eller cp tittar bort när dom möter någon med dessa handikapp på gatan. Trots att dom aldrig skulle erkänna det. Ens för sig själva. Nu sitter ni där och tänker: "- Nä jag tittar då inte bort"..

Om det är så att happy ska vara en spegling av dubbelmoralens och skenhelighetens nya Svea rike blandat med jantelagens gamla där man måste tycka och vara korrekt tror jag inte det kommer att fungera i längden. Badhuset är det enda alternativet och den slutgiltiga lösningen.

lagombra avstängd
David skrev:
citat:

"Huruvida lagombra kommer att kunna sköta sig på ett av happy accepterat sätt beror väl en smula på vad happy står för just i det här fallet. Klarar man inte av slängar av forumtourettes kan det bli knepigt. Däremot är jag övertygad om att han inte kommer att vara otrevlig och mena det. " slut citat.

spelar ingen roll.
Han kan ju leka i sin egen sandlåda istället för att smutsa ner här:-)
Att döma av inläggen idag så snackar han ju redan skit om oss i sin egen sandlåda.

Jan

Tillbaka
Topp