Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sanningsministeriet är snabba i vändningarna, david!
Äh ,texten, det är bara ett utkast. Jag satt och väntade på att målarfärg skulle torka. Vad gör man inte?
Jag tänkte mig nog inte för riktigt, men nu när ni ändå har läst det, vafan spelar roll för mig, det är som ett sånt skämt man drog på fritis när man var elva, med en lapp där man hade skrivit ”läs inte detta” överst.
Dom som hann till sista meningen och blev arga framstod ju inte direkt som några raketforskare. Dessutom får jag fram mina åsikter utan att behöva krångla mig runt avstängningen. Perfekt!
Och jag som trodde ni hade viktiga jobb, med egna kontor och dator där ni gör viktiga saker förutom att göra miljontals happy-dedikerade knapptryckningar.
Texten, den är en litterär övning, lite hjärngympa och förströelse, eftersom happy inte har speciellt mycket med cykling att göra. Följ med på nästa happyride får ni se! En del prestations-fascister, en del materialare, en del överviktiga halvalkoholiserade, en del utan koll, osv. osv. Ett levande vittnesmål om den svenska föreningsmentalitetens baksidor. Om den hade någon framsida.
Texten blev inte riktigt färdig, för jag gick och funderade på vad han hette, han som jobbade på sanningministeriet, vars främsta uppgift var att förfalska historien. Winston var det väl om jag inte har fel.
Men det är klart, flera av er ger ju som sagt prov på spetsig intelligens, fast vare sig något vidare kloka eller belästa verkar ingen av er vara, så varför funderar jag på det?
För mig är ni ett rad konservburkar på ett staket och jag har en stor ask kulor till luftgeväret.
Bokstavligen.
För det ni kallar moral och hur den eventuellt skulle vara lidande av mina inlägg, det verkar inte många av er ha förstått att det har mer personligt samvete att göra.
Till exempel;
Om någon bygger illegalt i ett planerat naturreservat, då är det ingens ”plikt” att anmäla detta till statsapparaten. Den som tycker sig ha den plikten bör söka psykisk vård. Den personen är troligen schizad eller ocd’are.
Statsapparaten kan i detta fall bytas ut mot happymtb med följande eventuella utbyggnader;
Telefontiden för överklagande är var tolfte torsdag i ojämnt skottår, mellan halv tre och fem över halv tre på morgonen. Jag sover med allra största sannolikhet då och kommer dels ha svårt att ringa, dels att verka något vidare övertygande.
Kollektiv bestraffning.
Demonisering (syndabock)
Jag får fundera ett slag nu, men ni håller er tydligen uppdaterade utan min hjälp.
Tack så mycket.
Ps. kan inte någon försöka hitta en bild med ordförande Mao där han röker ds?
För övrigt är sörmlandsleden etapp1-4 mycket sämre och tråkigare än andra minst lika tillgängliga etapper. Jag föreslår 11 med femton minuters landsväg från pendeltågstaion södertälje syd. Rulla på leden i lerhaga sommarstugepmråde. Kör till Järna, ta en fika på kondis där, rulla 12’an och 12.1 till mölnbo. Eller omvänt. Hursomhelst nästan tre mil väldigt fin cykling inklusive allt rullning och stök .