Landsvägs-VM i Bergen, 16-24 september 2017

ulen sa:
Grr, sökfunktionen här övergår mitt förstånd. Lyckas inte få nån träff på "VM". Tack☺️
Om man kör defaultsökningen har jag för mig att det är någon minimilängd på söksträngen och att den är mer än två tecken och att det är anledningen att man inte får några träffar med en söksträng som är VM.

Lite coolt att team bussarna har anlänt redan. Såg Team Sky & BMC på hotellen utanför flygplatsen. Börjar dra ihop sig nu, det märks. Surt att man jobbar hela veckan. Kanske kan få med mig tempot på Onsdag & eventuellt herrarnas linje på söndag nästa vecka.
Bergenserna i gemen är inte alls så entusiastiska, massa avspärrningar så folk har längre tid till kontoret. Massa osålda biljetter till alla VIP tält, så vi får se hur stor publik succe detta blir.

Framåt mitten på veckan ser det ut som det kan börja ordna upp sig vädermässigt nu.
Capture.PNG

ohellstrom sa:
Lagtempot för proffslagen går ju nu på söndag så inte SÅ märkligt att deras bussar ankommit.
Nope, men det som var andemeningen var att det "äntligen" är dags. Kanske skulle skippat "redan" utan mer bara konstaterat att nu är det nära..:-)
Tyvärr så lämnar jag Bergen idag..:-(

GoranS sa:
Jenny W sa:
CW sa:
Kan inte GoranS fylla sitt första inlägg med ett schema över dagarna istället?

Lägger in en bild på schemat här så slipper man klicka på länken varje gång man vill kolla vilka tider som gäller.
Duger inte min uppdatering av trådens första inlägg?

Tyckte det var lite otydligt ;)

Tryckte bara på trådens "ny" och såg bara nya inlägg. Förlåt.

Synd att de inte visar resten av loppen när de ända har rättigheterna. De behöver inte ha någon kommentatator. Han tillför ändå inget!

Undrade/var lite frågande till David Nannskog i studion fram tills han ställde den frågan: Hur får vi upp intresset för cykel i Sverige?

Bra!

Pinsamt för Sky att inte ha vunnit lagtempot i VM än, idag kan det nog hända.

(Nån mer än jag som noterade Alpecin-cyklisten som var tvungen att ta av sig hjälmen och klia sig i håret innan start? Koffeinöverdos?)

CarlPedal sa:
Bama sa:
Vad är det som händer? Bra mellantider och virtuella tider på ett tempolopp i cykel. Fantastiskt!

Antagligen inte SVT som gör produktionen.

Milsvidd skilland i kvalite jämfört med sändningen från Vårgårda
Även TdF, girot och Vueltan brukar vara katasrofalt dåliga.

toshiba sa:
Pinsamt för Sky att inte ha vunnit lagtempot i VM än, idag kan det nog hända.

Pinsam okunskap. Varför skulle det vara pinsamt?
Det är som att säga att det är pinsamt att Sagan inte vinner TdF.

Som vanligt är tempo helt ospännade för oss tv tittare. Hur länge ska denna misshandeln av grenen fortsätta? Alldeles för dålig tv produktion med avsaknad av vettiga mellantider o andra siffror. Jämför med längdskidor där en femmil kan vara en riktig nagelbitare. Nu med alla data från gpser finns det ingen gräns för hur mkt go fakta som kan förmedlas till oss genom rutan för att göra det hela mer spännande.

Senast ändrad:
Klar dansk ledning i form av Bjerg i U23-herrarnas lopp just nu. Dock många som inte ens startat ännu.

Tillbaka
Topp