Landsvägs-VM i Bergen, 16-24 september 2017

Konkret sa:
Sparar bara Fahlin sig eller varför står hon över tempot?
Hon ville visst fokusera på linje. Sen tycker jag att det är lite väl mycket spotlight på just henne när det snackas tempo just nu. Vad med de andra tjejerna? Jag tror att Nessmar kan bli riktigt, riktigt stark i tempo och hade gärna velat se henne köra idag.

CW sa:
Konkret sa:
Sparar bara Fahlin sig eller varför står hon över tempot?
Hon ville visst fokusera på linje. Sen tycker jag att det är lite väl mycket spotlight på just henne när det snackas tempo just nu. Vad med de andra tjejerna? Jag tror att Nessmar kan bli riktigt, riktigt stark i tempo och hade gärna velat se henne köra idag.

Jag följer de andra cyklisterna men nessmar har jag dålig koll på.
Fahlin har ju faktiskt varit stark på sistone på tempo så tycker inte det är konstigt att ljuset hamnar på henne.

HåkanC sa:
knaper sa:
TV2 är kanalen som brukar visa cykel, de visar alla etapper från Girot, TdF och Vueltan. De verkar ha en livestream just nu om du ser på deras hemsida.
Tyvärr
"NRK har ikke rettigheter til å vise direktesendinger utenfor Norge."
https://tv.nrk.no/direkte/nrk2

/Håkan

TV2 är nu inte en NRK-kanal utan en kommersiell kanal, men du har ju rätt i att den inte går att se från Sverige.

GoranS sa:
kitzblitz sa:
Ouch!

But I didn’t realise the extent of how bad it actually was until I crossed the line and looked down to see a chunk of flesh was missing from my quad and knee.

Inte som någon fjölig fotbollsparkare där med andra ord.

Finns det bilder från kraschen? Är det inte ovanligt att det blir mer än ytliga skrapsår, såg ut som ett djupt köttsår där hud slitits av. Hoppas hon slipper besvärliga komplikationer.

Enligt yr.no ser det ut att inte bli något regn under loppet. Ser ut att vara lite blött på vägbanan men på väg att torka upp, så håller sig regnet borta borde det bli hyggligt rättvist i det avseendet.

Senast ändrad:
Emma nämnde just att Klas Johansson har byggt ihop en specialare på 7.5 kg åt EBH som skall hjälpa honom att undvika ett cykelbyte.
Linjecykel med täckt bakhjul o 60 mm framfälg.
Tråkigt att de lagt ut en matta i bytezonen. Jag hade sett fram emot lite Bambiaction med lookklossar o plastsulor på kullerstenen.

Men ett jävla tjat om lutsenkos cykelbyte.

Han fick problem, stannade, meken puttade lite. Inget ovanligt. Släpp det, gå vidare.

Verkar vara en minoritet av åkarna som väljer att byta cykel. Får se hur det blir när de riktiga kanonerna kommer.

Det är väl ganska fantasilöst att svara Tom Dumoulin men jag gör det iallafall. Han har onekligen de ganska specifika egenskaper som ska till för att cykla den här banan snabbt och är tillika välförberedd.

Uppvärmning...

Bilagor

• 20170920_153800.jpg
    20170920_153800.jpg
    229.6 KB · Besök: 74
Moscon är väl en av få på sistone som inte bytt. Är dock svårt att få något grepp om hur cykelbytet slår då det ju är två väldigt olika banprofiler före och efter bytet så man vet inte om det är byte eller karaktäristik hos cyklisten som man ser effekten av.

EBH gick i stort sett jämnt med Kelderman uppför backen trots tempocykel medan holländaren väl bytte om jag minns rätt.

Tillbaka
Topp