[Landsvägsonsdag] På Färingsö, 2:a Maj 18:15

Har onsdagsfäringsörundan gått och blivit 5h semi-snabb halvvättern istället för "mystempo" i 3h, eller är det bara idag?

Niko/Frost skrev:
-------------------------------------------------------
> Har onsdagsfäringsörundan gått och blivit 5h
> semi-snabb halvvättern istället för "mystempo"
> i 3h, eller är det bara idag?

:-) Det är bara idag, en liten bonusrunda, imorrn blir mystempo om man håller sig i klungan. Vi är fyra anmälda hittills så dragjobbet är lätt. Vi kommer att passera Skå minst tre gånger så det blir lätt att vika av om distansen känns lång.

/Danne

Hur har mystempo-turerna varit tidigare, kör ni tät klunga, alltså 3h med däckgnidning och nosen i framförvarandes rumpa, eller är det i regel lite mer avslappnat med avstånd så man hinner sitta upp och njuta av naturen med? :-)

Häng med imorrn. Ligger du sist så får det vindstilla och mysigt. Njuta av naturen vet jag inte om jag gör, mer av farten och pulsen :-)
Vad tycker ni andra som varit med?

/Danne

Har tänkt hänga på flera onsdagar, men oförutsägbara arbetstider har satt massa käppar i hjulen där :) Försöker komma loss imorgon och reka vad det är ni sysslar med, haha.

Idag får det bli solotur på Färingsö Fart och puls är helt klart drivkraften, men får jag välja föredrar jag en annan utsikt än mina medcyklisters lycra i makroformat.

Senast ändrad:
Fiber skrev:
> Häng med imorrn. Ligger du sist så får det
> vindstilla och mysigt. Njuta av naturen vet jag
> inte om jag gör, mer av farten och pulsen :-)
> Vad tycker ni andra som varit med?
>
> /Danne

Sist så var det lugnt och skönt, jag låg mest på rulle och njöt av naturen och solnedgången. Vet inte om jag hinner imorgon, det är lite saker hemma som måste prioriteras, men ska ge det ett seriöst försök, jag hör av mig!

SMHI utlovar sommarvärme så varför inte? Det verkar dessutom bli motvind åt båda hållen, så det blir bra träning.

onsdag.png

HÄRLIGT! Jag känner rejält spak i pinnarna efter dagens runda så förvänta er inga hastighetsrekord. Det kan till och med vara så att jag går att besegra uppför Nockebybron också ;-)

/Danne, precis som nån annan här.. Med glimten i ögat!

Ja, idag var det propagandacykling. Varmt, vindstilla och magisk solnedgång. Fixar ni lika fint väder nästa gång så dyker jag upp igen.

Ja, tack alla för gott sällskap! Riktigt minnesvärd runda som man kan.leva länge på :-)

Edit/ kan man inte kanske få upp nån eller ett par av bilderna som togs under rundan?

Senast ändrad:
Niko/Frost skrev:
> Ja, tack alla för gott sällskap! Riktigt
> minnesvärd runda som man kan.leva länge på :-)
>
> Edit/ kan man inte kanske få upp nån eller ett
> par av bilderna som togs under rundan?
>
Jomenvisst. Av någon anledning blev det bara två bilder i telefonen, måste gjort något fel. Men dom två bilderna är inte fy skam. Idolbild på dig(?) och en tjusig bild på Fibers Specialized-tatuering.

DSC00284.JPG

DSC00285.JPG

Haha, nu förstår jag äntligen varför man som landsvägscyklist aldrig får le på foto. Det ser ju omåttligt fånigt ut :-)

Blir det någon runda ikväll, tro?

Det ska blåsa typ kuling. Jag kan dra i medvinden i så fall.

Hur är det, har de här rundorna dött ut eller kör ni fortfarande? Ungefärligt tempo?

Ska ju bli fint väder ikväll i alla fall...

Inte direkt onsdag men nationaldagen kom i vägen och fredag går ju lika bra. Någon som tänker cykla i kväll och vill ha sällskap?

Samling 17-18isch Sportson eller vid Brommaplan.

Tillbaka
Topp