Landsvägsrundor för en nybörjare?

floggante

Medlem
Är det nån som kan tipsa mig om lämpliga nybörjarrundor för lvg i Stockholmsområdet, gärna utgå från Södermalm.

Har varit borta från all cykling i över ett år nu och är inte i superform...

Tackar!

Senast redigerad av en moderator:
Det blir ju alltid lite transportsträcka till finvägarna från Söder. Kommer direkt att tänka på 2 alternativ.
Utåt Nacka/Värmdö: Till Gustavsberg via gamla värdövägen, sen vidare ut på Ingarö där man tar den uppenbara rundan som finns där.
Utåt Tyresö: Förbi Hellas/Älta och vidare ut till Gamla Tyresö och Brevikshalvön...

Annars är en annan bra Pendelstation att utgåifrån Tullinge...

2 alternativ:

1) Söder - Hammarbysjöstad - Sickla - Hellas - Älta - Tyresö - Tyresö Strand - Gamla Tyresö (Backar..) - tillbaka Tyresö Strand - Tyresö - Älta - Skarpnäck - Gamla Enskede - Söder. Ca 6 mil.

Kan kortas ner den till 3 mil genom att skippa Tyresö-delarna.

2) Söder - Västerbron - Tranebergsbron - Brommarondellen - mot Ekerö - vänster Tappström - vänster mot Jungfrusund - runt skidbacken (backe) - höger tillbaka mot Tappström - Brommaplan och broarna - Söder. Ca 5 mil.

OBS!! Ute på Ekerö finns det 100 varianter av slingor man kan ta... testa dig fram.

alternativ fortsättning från Appels andra alternativ....

Appel skrev:
-------------------------------------------------------

> Utåt Tyresö: Förbi Hellas/Älta och vidare ut
> till Tyresö och vidare mot Haninge, Brandbergen, ner till Dalarövägen, Årsta Havsbad, V-haninge, Tungelsta och sen har du hela södertörn vid dina fötter......

Kika i eniro bara så ser du hur du ska fara.....

//A
>

Ut och kör långt! Jag tvingar ut mina kompisar som vill börja cykla på minst åttamilsrundor. Det går inte alltid jättefort på slutet, men det går snabbare att bli bra. Pendeltåg hjälper mot stadstristessen, men det är inte såå långt att cykla ut ur stan.

SöderLasse skrev:
> 2 alternativ:
>
> 1) Söder - Hammarbysjöstad - Sickla - Hellas -
> Älta - Tyresö - Tyresö Strand - Gamla Tyresö
> (Backar..) - tillbaka Tyresö Strand - Tyresö -
> Älta - Skarpnäck - Gamla Enskede - Söder. Ca 6
> mil.
>
> Kan kortas ner den till 3 mil genom att skippa
> Tyresö-delarna.

Tusen tack för alla tips, jag tror jag kör på SöderLasses 3-milsalternativ. Låter helt perfekt och jag får dessutom cykla förbi kära Hellas (trasigt nyckelben = ingen MTB-åkning).

Stefan_Nhn skrev:
> ...eller haka på någon Happyride. Annat
> alternativ kan ju vara att köra med någon klubb
> om man dessutom vill ha lite sällskap!?

Inte i superform och haka på en happy ride i samma tråd :D

Tillbaka
Topp