Långa Billingeracet.

Deli

Ny medlem
Långa Billingeracet.
Hej alla som åkte Långa Billingeracet.

Vill tacka dom som kom och be om ett omdöme.

Vi i organisationen som gjorde tävlingen ska ha ett eftermöte för att gå igenom hela tävlingen.
Jag vill med detta be alla som körde eller tittade på säga vad dom tyckte om tävlinge.
Så kom igen nu ös på med både bra och dåliga saker nu så vi kan göra ett ännu bättre jobb som arragörer nästa år.

Mvh. Kari Pakkanen "Tävlingsledare"

Långa Billingeracet.
Banan var rolig och omväxlande. Det var kul med de tekniska partierna, behåll dem.
Hela organisationen funkade bra. Start och mål var riktigt bra. Starten var utslagsgivande och bra. Målet var skönt just för att man slapp åka runt flera hundra meter i snitslad bana. En elak backe och en sista raksträcka var perfekt.
Speakern kan sänka rösten lite till nästa år, nu hörde man inte vad han sa. Trumhinnorna var intryckta av volymen.
Lite fler toaletter vid parkeringen/målområdet.
Annars var allt toppen tycker jag.
/Johan

Långa Billingeracet.
Som någon nämnde i andra tråden, lite jobbigt med teknisk stig direkt efter vätskekontrollerna... petade nästan in bananen i fel hål (näsan) :) Annars var det kanon, jobbig men kul bana!

Långa Billingeracet.
Lite bättre ljudanläggning vid starten skulle vara bra. Vi som stod längst bak bland motionärerna hörde inte så mycket. Eller är det bara jag som börjar bli gammal och döv? Ett bajamajor skulle inte sitta helt fel vid starten så att man slipper pinka i det fria.

Starten var bra med den rejäl stiging för att dra ut startfältet innan stigarna. Sitter här med ett brutet nyckelben efter en rejäl vurpa efter ca 55 km. Inget som jag kan lasta arrangören för, bara lilla jag som har otur. Bet ihop och slutförde loppet ändå.

Ett rejält mål mat vid målgång var trevligt. En låg startavgift som ger mycket MTB för pengarna.

Perfekt med en camping och stugby bara ett par 100 meter från målet. Smidigt för oss långväga deltagare som slipper tranportera oss från boende till start på morgonen.

/Pär

Långa Billingeracet.
Mycket trevlig bana, bra märkning, gott om funktionärer.
Tycker dock att de yngre som åkte den korta banan körde väldigt vingligt och kryssade fram och tillbaka,
de var överallt och det höll på att smälla flera gånger.
Låt dem starta efter oss, så blir det även en rättvisare tävling för dem.

Långa Billingeracet.
Mitt första besök i Skövde är enbart positivt. Jag tycker det var en toppentävlig i totalt sett. Uppskattade speciellt den krävande banan, den tydliga banmarkeringen, att det var rakt in i mål efter strupen och att det fanns många funktionärer efter banan.
Det är klart att det alltid finns saker som kan förbättras. Många har redan nämns, bajamajor vid starten, högtalaranläggningen - hörde ingenting där jag stod - mm. Jag undrar fortfarande vad den man som lämnade ut nummerlapparna menade med att jag inte hade betalt, var fick han det ifrån? Kändes lite onödigt att behöva argumentera för att få ut starthandlingarna när betalningen gjorts en månad tidigare och även bekräftats på er hemsida.

Jag kommer gärna tillbaks nästa år!

Långa Billingeracet.
Banan var kanonbra!
Område och anläggningar var perfekt och glada miner på funktionärer !
Pastan var fullt ätbar!
Banmarkeringar bra(brukar köra fel ,men inte på detta loppet :))
Mycket bra med starten vid arenan!

Som nämnts ovan ..lite fler skithus möjligheter till nästa år

Senast redigerad av en moderator:
Långa Billingeracet.
Håller med tidigare talare: härlig och bra markerad bana! Dessutom trevlig personal vid kontrollerna (ja, jag brukar stanna och slänga käft en stund). Pluspoäng för vingummin och kaffe =)

Men vem var det som var "Excel-kung" och sammanställde startlistan? I anmälan stod det mycket riktigt klubbtillhörighet "Bjärvarna AC" (fråga inte) på mig, men i startlistan och under loppet fick jag representera "Borensbergs IF". Eh?!?

/Micke

Långa Billingeracet.
ja, även jag blev placerad i resultatlistan med bara hälften av det jag ville ha med under Klubb/Land. även fast jag efteranmälde mig på plats. (anmäler man över nätet via banken så är det omöjligt att få med all text/info)

Långa Billingeracet.
Bra omväxlande bana och fint arr.
Hade det kommit regn under loppet skulle det nog varit sämre. Tror sluttiderna skulle förlängas med säkert 1,5-2 timmar. Mycket stig ger den effekten. Korta banan om det regnar nästa gång.
Tyvärr hittade jag aldrig till omklädningen som fanns någonstans.

Långa Billingeracet.
+ Banan, helt lysande
+ Funktionärerna, super
+ Banmarkeringen

- (bristen på) Toaletter
- För få spolplatser för cykeltvätt
- Skyltningen vid TC

Långa Billingeracet.
Vid den första vätskekontrollen skumpade det så jag fick sportdryck i hela ansiktet. Vart den andra vätskekontrollen låg visste jag inte förräns efter loppet. Den tredje sket jag i för jag var för trött.. :)
Kan ni inte ta och göra backarna mindre branta uppför?

Annars var det bara bra, som vanligt för alla tävlingar i västgötacupen..

Långa Billingeracet.
Mycket var bra med tävlinge, men jag hade inte särskilt kul under loppet då jag hade problem med det mesta: Varken jag eller cykeln fungerade. Det hade underlättat lite för mig om jag varit frisk samt inkörd på MTB i år (bara haft möjlighet att köra racer innan). Ett tips till alla: kör mer än 2 mil MTB innan ett långlopp! ;-)
Jag tog mig i alla fall imål...

Långa Billingeracet.
korta banan om det regnar? sluttiderna kanske skulle bli 15-20 min längre vid konstant ösregn. jämför med andra långlopp så ser du.

Långa Billingeracet.
svenska långlopp är ju ganska korta ändå om man jämför med internationella långlopp som brukar vara över 100km, så att korta dem är ju kanske inte så bra. fast jag tycker iofs att de svenska är rätt lagom.
för övrigt tyckte jag långa billingeracet var utmärkt genomfört, jag håller med de om de flesta positiva och negativa åsikterna ovan.

Långa Billingeracet.
Värst vad alla ni från Tokholm verkar haft problem. Var alla så jäkla bajsnödiga mitt under tävlingen ? Kan man inte bajsa bakom en buske ? Eller skall det stå Bajamajor längs hela banan ? ;o)

//Skogling

Långa Billingeracet.
Jag tycker att det är festligt att bajsa lite innan start. Men se där fanns bara en toalett, men en lång lång kö med folk som har samma fetisch som jag.

Långa Billingeracet.
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tycker att det är festligt att bajsa lite
> innan start. Men se där fanns bara en toalett,
> men en lång lång kö med folk som har samma
> fetisch som jag.

Vid TC fanns det åtminstonne mer än en toalett. För vid nummerlappsutdelningen fanns typ fyra fem, bort mot parkeringen fanns en..

Långa Billingeracet.
bigmollo skrev:
> Jag tycker att det är festligt att bajsa lite
> innan start. Men se där fanns bara en toalett,
> men en lång lång kö med folk som har samma
> fetisch som jag.

Kom att tänka på en saknär jag läste om bajs=/
Varför hade mvp tagit av sina hängslen på byxorna i Söndags=)?

Långa Billingeracet.
Kaijan skrev:
>
> Kom att tänka på en saknär jag läste om
> bajs=/
> Varför hade mvp tagit av sina hängslen på
> byxorna i Söndags=)?

Jag fick aldrig nåt vettigt svar på det faktiskt. Det finns tänkbara tre scenarier.
1. Han bajsade helt enkelt.
2. Han tog emot stock.
3. Han gav stock.

Jag ska försöka ta reda på detta under resan till KK.
/J

Långa Billingeracet.
Ja det syns kanske inte så bra här, men objektet på bilden hade alltså krängt av sig hängslena till cykelbyxorna vid målgång...

file=9648

Tillbaka
Topp