Långa cykelbyxor

Långa cykelbyxor
Tjenare!

Är det någon som har tips på ett par långa byxor med bib som inte är jättevarma? Vill kunna använda dem när det regnar och är runt 15 grader, så allt vinteranpassat går bort. Stoppning får gärna vara rejäl och priset får helst ligga under tusenlappen.

Långa cykelbyxor
Svår eftersökning tror jag. Kan du inte bara köra benvärmare kombinerat med vanliga bibs? Vid 15 grader och regn blir det strax uppehåll och 20 grader igen, och då är det ju skönt att kunna dra av dem. Det regnar i så extremt korta perioder och det är ytterst sällan regn så länge så att man behöver planera specifika cykelkläder utifrån det. Med ett par benvärmare i fickan kan du gå från kortbent till långbent tillbaks till kortbent igen med kort varsel.

Långa cykelbyxor
Köp till ben eller knävärmare till de vanliga bibsen. Mest knäna man fryser om när det blir svalt. Glipan mellan strumpskaft och knävärmare stör inte särskilt mkt.

Långa cykelbyxor
Köp till ben eller knävärmare till de vanliga bibsen.
Gore säljer knä och benvärmare speciellt för "cold and wet weather protection"
mha "GORE-TEX INFINIUM fabrics with GORE WINDSTOPPER product technology"
och

Långa cykelbyxor
Tyvärr är det ont om byxor för oss med långa ben. Vissa märken har en långvariant av byxor men oftast har de en "normalmodell" för riktigt kortbenta och en "långmodell" för människor med genomsnittlig benlängd. Det finns dock tillverkare som har lång modell men oftast finns de byxorna inte i webbutikerna utbud. Jag har gett upp och kör en av tre varianter (beroende på temperatur, användning och humör), kortbyxor + benvärmare, långa byxor som slutar mitt på underbenet + långa strumpor eller friluftsbyxor (som vissa tillverkare har i riktig långmodell).

Långa cykelbyxor
Tyvärr är det ont om byxor för oss med långa ben. Vissa märken har en långvariant av byxor men oftast har de en "normalmodell" för riktigt kortbenta och en "långmodell" för människor med genomsnittlig benlängd. Det finns dock tillverkare som har lång modell men oftast finns de byxorna inte i webbutikerna utbud. Jag har gett upp och kör en av tre varianter (beroende på temperatur, användning och humör), kortbyxor + benvärmare, långa byxor som slutar mitt på underbenet + långa strumpor eller friluftsbyxor (som vissa tillverkare har i riktig långmodell).
Kolla på Vermarc, https://www.vermarcsport.com/en. Deras tights passar mig som är typ M på bredden och XL längden.

Långa cykelbyxor
Ibland tänker jag att man ska ha endast litet på sig när det regnar: Man blir inte övervarm, som man gärna blir i t ex regnkläder, och torkar fortare då.

Tillbaka
Topp