Långa lugnet 2017

konscious

Aktiv medlem
Långa lugnet 2017
Dags för nästa deltävling i LLC.
Är det några nyheter i år när det gäller banan för dom som provat.

Vad äter ni under loppet och hur resonerar ni kring energiintaget.

Vädret ser ut att bli topp?

Långa lugnet 2017
Bara åkt slinga 1 och 2 än. Mer stig för att få ner farten på slinga ett. Tävlingsklass längre backe i början. Tar nog kanske en liten bar och nån gel. Brukar ej vara sugen så får tvinga i mig. Siktar på 2-3 flaskor a 500 ml.

Långa lugnet 2017
Låter som att det är mer jobbigt i år än förra året med andra ord. Bävar redan för alla höjdmetrarna... :)

Blir nog kamelblåsa och 3 gels.

Långa lugnet 2017
ny startbacke för tävlingklasserna. motion åker asfalten upp, precis som tidigare. tre nya stigar på förstaloopen. två för att få ned hastigheten och en bara för att den är grymt fin. på andraloopen ett nytt stigparti när vi går ut på Lugnetsidan. inte jobbigare än förra året, men roligare. full gas!

Långa lugnet 2017
Torrt? Tacka vet jag förra året
L%25C3%25A5nga%2BLugnet%2B2016-00-26-24-340.jpg

Långa lugnet 2017
Haha, hade glömt hur det var förra året. Galet. Själv var jag i Blekinge den veckan och där hade vi +28 så vi låg på stranden och badade. Bättre tajmad semester har jag nog aldrig haft ?

Långa lugnet 2017
Förra årets erfarenhet lär vi inte uppleva i år :D

Jag tror 90% av vinster tar man i början så jag laddar nu med pastarätter.
Det man stoppar i sig under räcker inte, 4kcal/g socker och man räknar med knappt 100g/h.
250W Runt 1000kcal/h lär jag hamna runt 4000kcal totalt.
Kommer köra ett par bars 4 gel tillsammans med sportdryck.

Ses imöra å lycka till allesammans ?? ?

Långa lugnet 2017
Jaha, dagen då sår ska slickas! Hur gick det, vad tyckte ni? Bra el dåligt att tävlingsfolket och motionärerna tog startbacken på olika sätt? Vilken slinga är eg jobbigast? Vilken slinga är roligast? Hur fort körde ni Gmla mormor? Var ni uppe på planket? Frös ni?

Långa lugnet 2017
Får jag även här fråga hur mkt brötiga stigar det är med? Jämför gärna med Ränneslätt och bocken. Jag vill helst köra på HT men har även en stigtraktor

Långa lugnet 2017
Inte testat banan men den lär vara i princip snustorr med tanke på att det i princip varit 20-25 grader varmt i tre veckor till helgen. Har regnat lite en dag under den tiden...

Tillägg: Jag kollat med folk som provcyklade banan i helgen och den är riktigt torr med undantag för typ 3 lerhål.

Senast ändrad:
Långa lugnet 2017
Var några år sen jag körde lugnet .
Vågar jag köra thunderburt fram och bak eller kommer jag vurpa bort mig och sen inte komma upp för skidspåren på slutet?

Långa lugnet 2017
hm sa:
Var några år sen jag körde lugnet .
Vågar jag köra thunderburt fram och bak eller kommer jag vurpa bort mig och sen inte komma upp för skidspåren på slutet?

Behöver man fråga kanske man bör gardera sig med iaf ett däck som har lite mer fäste ;) :)

Jobbig bana det där. Huva!

Långa lugnet 2017
Jag har kört sista loopen både igår och idag. Banan är snustorr vilket gör att den är lite hal i vissa kurvor ffa på de handbyggda stigarna, underlaget är så torrt att det släpper från sig själv.

Jag brukar köra med 1.6 bar på racing ralph 2.25 (väger 68-70kg)....är ju mycket sten på stigarna.

Tillbaka
Topp