Långa Lugnet? ska det inte va Låga Lugnet.
Mtb är ju som bekant inte en av Sveriges största sporter. Döm om min förvåning när vi kört 22 mil på morgonen till tävlingen och anländer 09.03 (vägarbete = 50 km/h väg mellan Borlänge och Falun), Hursom helst jag parkerar bilen och börjar lasta av min polares hoj, och han går för att anmäla sig. Jag gör ett litet ärende för att hämta några flaskor som jag skall hjälpa till med att langa åt en annan klubbkamrat, och när jag kommer tillbaka till bilen så står min polare ombytt med vanliga kläder, dvs inte klädd för att cykla ett xc lopp. Han ser ut som två svåra år och jag undrar givetvis vad som har hänt. Då berättar han att på sektitariatet så fick han ganska bryskt reda på att klockan faktiskt var 09,06 och sista anmälning var 09,00. Hur i Hel...e kan man vara så jävla nitisk att 6 minuter gör att man nästan dödar cykelintresset för en människa. efter den mycket bryska starten på årets upplara av LL, så fortsätter det i samma WC hysteriskt uppskrämnda funktionärs anda. Vi får klart för oss för att få langa inne på lugnet så måste man vara utrustad med någon form av akreditering som oxå den givetvis skulle ha hämtas i god tid det vill säga dagen före. Nå väl efter sju svåra förmaningstal av en kommisarie (skulle ha gjort sig i ridbyxor och blanka stövlar i en annan tid) så fick vi då den saliggörande papperslappen, men bara en???? Hur lätt är det att langa till en åkare på en person. Falu ck hade minst 15 pers som kunde langa i langninszonen. Hur rättvist är det? Jag kan lova att nästa år så kommer LL, som då troligtvis inte har WC status åter igen få förlita sig på att vi vanliga motionärer kommer och betalar för att Ert arrangemang skall gå ihop. Jag undrar hur många som är villiga att komma nästa år, av de som Ni i år körde över.
Till slut bara en reflexion. Cykelsporten i Sverige är liten, tävlingsformen Mtb är jätteliten. Snälla gör inte som ovan, för då dödar ni allt intresse för vår älskade sport.
/galileo.
Till slut bara en reflexion. Cykelsporten i Sverige är liten, tävlingsformen Mtb är jätteliten. Snälla gör inte som ovan, för då dödar ni allt intresse för vår älskade sport.
/galileo.
Senast redigerad av en moderator: