Långcyklarcyklar
En cykel som man tourar med mitt i sommaren utan snö och slask lyckas ändå bli skitig rätt snabbt det vet alla som tourat, men när man tänker på det så är det inte lika självklart. Det är väl som med en själv där man inte är ren utan mest är skitig och orakad alla dagar utom den första. Men jag vete tusan om det är något att bry sig om. Nästan all skit saknar betydelse medan bara den lilla som ligger på kedjan-krans-klingor/fläns har betydelse. Att fälgarna är dammigt svarta och att styrlagret är inbäddat i svart guck är skitsamma faktiskt.
Navdynamo är fantastiskt bra och för de som inte haft nöjet att testa en helt "vanlig" cykel med en sådan så kan det rekommenderas starkt. Jag håller med den som skrev att det inte är märkbart.
Är det bara randonné "racers" och lyxiga franska muffade nostalgiåk som gäller? Är det ingen som gillar moderna tunga mtb-tourers med fula "tyska" styren och svetsad ram?
Mina tips är;
1. komponenter som inte kräver spezziale verktyg
2. hellre hållbart än lätt
3. bekväm cockpitt!!!
Navdynamo ja... hmmm, viken modell av Shimanos alla varianter är det som gäller?
Navdynamo är fantastiskt bra och för de som inte haft nöjet att testa en helt "vanlig" cykel med en sådan så kan det rekommenderas starkt. Jag håller med den som skrev att det inte är märkbart.
Är det bara randonné "racers" och lyxiga franska muffade nostalgiåk som gäller? Är det ingen som gillar moderna tunga mtb-tourers med fula "tyska" styren och svetsad ram?
Mina tips är;
1. komponenter som inte kräver spezziale verktyg
2. hellre hållbart än lätt
3. bekväm cockpitt!!!
Navdynamo ja... hmmm, viken modell av Shimanos alla varianter är det som gäller?