Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra därÄr inte riktigt rätt metod om du vill gå ner i vikt.
har själv gått från 130kg -> 75kg.
Hur tänker du nu? Varför begränsa dig vid cirka 7 mil? Vill du gå ner i vikt ska du bränna så många kalorier du kan. Det finns ingen magisk gräns rent avståndsmässigt.Jobbpendlar 20 mil i veckan, måndag till fredag. Mitt mål är att gå ner i vikt, väger nu 113 kg. Vill därför cykla en längre runda på min racer på söndagar. Hur lång behöver rundan vara? Jag tänker 6-8 mil.
Jobbpendlar 20 mil i veckan, måndag till fredag. Mitt mål är att gå ner i vikt, väger nu 113 kg. Vill därför cykla en längre runda på min racer på söndagar. Hur lång behöver rundan vara? Jag tänker 6-8 mil.
Började jobbpendla fär tre veckor sedan. Innan dess hade jag inte cyklat på ett år. Därför vill jag inte att den långa rundan ska vara för lång i början. 3-4 timmar hade jag tänkt mig.Bra där
Hur tänker du nu? Varför begränsa dig vid cirka 7 mil? Vill du gå ner i vikt ska du bränna så många kalorier du kan. Det finns ingen magisk gräns rent avståndsmässigt.
Började jobbpendla fär tre veckor sedan. Innan dess hade jag inte cyklat på ett år. Därför vill jag inte att den långa rundan ska vara för lång i början. 3-4 timmar hade jag tänkt mig.Hur lång den behöver vara beror på hur mycket du äter om viktnedgång är målet.
Jag hade siktat mellan 5 och 15 mil beroende på intensitet. Tid från familjen är också en faktor så 3-4 timmar borta brukar vara sweetspot för mig om jag börjar tidigt.
Började jobbpendla fär tre veckor sedan. Innan dess hade jag inte cyklat på ett år. Därför vill jag inte att den långa rundan ska vara för lång i början. 3-4 timmar hade jag tänkt mig.Bra där
Hur tänker du nu? Varför begränsa dig vid cirka 7 mil? Vill du gå ner i vikt ska du bränna så många kalorier du kan. Det finns ingen magisk gräns rent avståndsmässigt.
Ja cykla då 3.5h och se hur långt du kommer. Tiden är viktigare än avståndet.Började jobbpendla fär tre veckor sedan. Innan dess hade jag inte cyklat på ett år. Därför vill jag inte att den långa rundan ska vara för lång i början. 3-4 timmar hade jag tänkt mig.
72km är optimalt. Lägg pauser och tempo så att rundan tar dörr till dörr 3 timmar och 12 minuter.Jobbpendlar 20 mil i veckan, måndag till fredag. Mitt mål är att gå ner i vikt, väger nu 113 kg. Vill därför cykla en längre runda på min racer på söndagar. Hur lång behöver rundan vara? Jag tänker 6-8 mil.
Ja, risken är ju att gå ut för hårt och tröttna alt skada sig. 20 mil jobbpendling /vecka från ingenting låter som en rivstart. Var vaksam hur kroppen mår.Är beredd att hålla med kontorsråttan. Sen behöver du inte sitta still på helgen, men just cykeln kan du kanske låta stå. Varför inte gå ut och gå en promenad? Utforska näromgivningarna till fots. Har du möjlighet att komma ut och gå på stigar i skogen är det ingen nackdel.
Absolut. Om en lång runda på söndagar gör livet besvärligt så är behovet av extra mil lågt med en sådan veckopendling.Jag uppfattade att TS ville ändra vanor för livet?
Isf ta det f*kking iisy!
Tänk långsiktigt.
Det gäller inte att vinna några snabba segrar. Det gäller att vinna det 30 åriga kriget. Efter såpass mycket pendlande behövs inga långa söndagsrundor.
Satsa på familjen istället.
Vad det nu kan vara värt...
Men om man gått från 0 till 20 mil i veckan, typ 6-8 h träningstid mao, så behöver man ju inte forcera in en massa mer mängdträning. Och absolut inte genom att konstant tillföra energi så som du beskriver - det gör man om man vill cykla fort, inte gå ner i vikt.Klart du ska köra långrunda på söndagar!
Det är ju sällan man känner sig jättetjock efter en rejäl runda.
Mina tips är att inte planera in nåt annat under dagen så man inte behöver spara på energin.
Ju längre desto bättre men låt det gärna ske prograssivt typ 3 timmar nu men 4,5 - 5 som mål i september.
Var inte rädd för att äta mycket sötsaker under turen. Sätt igång redan efter nån timme.
Det hjälper att hålla humöret uppe och är viktigt för att orka trötta ut benen.
Ha gärna attityden trampa lätt så inte turen blir ångestframkallande. Men om man känner sig pigg och sugen på att ta i så är det bara att köra på. Då går det åt fler kalorier.
Jag känner litet likadant. En promenad typ en rask mil klaras av på 1,5-2h och ger en bra lågintensiv belastning och en chans att se andra ställen än pendlingsvägen till jobbet. Sen vet vi nog för litet om var de 113 kilona kommer ifrån för att kunna komma med tips på justerade matvanor, men att vara återhållsam med socker känns ju litet som 1A på något vis. Efter en söndagsrunda brukar det ju dessutom suga i "after-bike-tarmen"...Men om man gått från 0 till 20 mil i veckan, typ 6-8 h träningstid mao, så behöver man ju inte forcera in en massa mer mängdträning. Och absolut inte genom att konstant tillföra energi så som du beskriver - det gör man om man vill cykla fort, inte gå ner i vikt.
Klarar TS att hålla den mängden träningstid som hen får i nuläget och minskar lite på kosten är det en makalös förbättring från att väga 113 kg. Förändringar måste ske sakta men säkert om de ska vara hållbara. Önskas mer effekt hade jag förmodligen försökt springa eller åtminstone promenera utöver att äta mindre, cykling är ganska kasst sätt att gå ner i vikt på.
För att klara 20 mil pendling på 6 h krävs både mkt bra pendlingsväg och en hög nivå på cyklisten. I övrigt håller jag med om allt du skriver.Men om man gått från 0 till 20 mil i veckan, typ 6-8 h träningstid mao, så behöver man ju inte forcera in en massa mer mängdträning. Och absolut inte genom att konstant tillföra energi så som du beskriver - det gör man om man vill cykla fort, inte gå ner i vikt.
Klarar TS att hålla den mängden träningstid som hen får i nuläget och minskar lite på kosten är det en makalös förbättring från att väga 113 kg. Förändringar måste ske sakta men säkert om de ska vara hållbara. Önskas mer effekt hade jag förmodligen försökt springa eller åtminstone promenera utöver att äta mindre, cykling är ganska kasst sätt att gå ner i vikt på.
Med tanke på vad alla verkar anta, det är 20 mil cykelpendling du pratar om va? Inte bil/buss eller så...Jobbpendlar 20 mil i veckan, måndag till fredag. Mitt mål är att gå ner i vikt, väger nu 113 kg. Vill därför cykla en längre runda på min racer på söndagar. Hur lång behöver rundan vara? Jag tänker 6-8 mil.
Om man läser ordentligt så ser man att det står tre veckor i flera av TS inlägg i tråden...Det står inte hur länge du har pendlat med cykeln, får känslan av att det inte är så länge.
Hehe, vilken vändning tråden får om det alltså handlar om 20 mil bilåkning som avses och TS vill cykla lite på helgen. Då är det en lite annan situation än det jag antagit!?Med tanke på vad alla verkar anta, det är 20 mil cykelpendling du pratar om va? Inte bil/buss eller så...
Javisst. Det är cykelpendlingMed tanke på vad alla verkar anta, det är 20 mil cykelpendling du pratar om va? Inte bil/buss eller så...