Långlopps SM på Snapphaneturen!

Själv blev jag tia i H30 på 3.57. Tyvärr gick det inte så snabbt och ryggen är helt trasig. Kom knappt av cykeln efter loppet. Emmy Thelberg som sittet bredvid mig i bilen blev svensk mästarinna på 3.59, runt tre minuter före Åsa E. Ann B bröt.

marcus_ec skrev:
-------------------------------------------------------
> Ohh jag vill också veta!
>
> Vet att jag blev nr 14 i Herrar sport (som
> motionssvetto) men av hur många? Någon som vet?

Jag blev 13:e svettot!

> Jag blev 13:e svettot!

Se där :)

Hur var det för ni som körde 2 varv? Tyckte det var spårigt redan där jag låg som motionsvetto, hur var det då för resterande 100st? plus varvningskillarna =)

marcus_ec skrev:
> Hur var det för ni som körde 2 varv? Tyckte det
> var spårigt redan där jag låg som motionsvetto,
> hur var det då för resterande 100st? plus
> varvningskillarna =)

Blev inte direkt sämre. Det var bara orken som tröt...

För egen del tyckte jag det var helt ok. Har varit med om betydligt värre förållanden! Körde på Rocket Ron 2.25 fram 1.9 bar och Larsen tt 2.0 bak, 2.0 bar och med Joes gegga i däcken. Med 3.56 är jag grymt nöjd, trots strul med bakväxeln. Fick stanna i första stigbartiets backe och fippla med justerskruven då kedjan hoppade mellan kassettdreven.

Nu skall man inte klaga på folk, men åkare som tvärstannar när det kommer en utförsåkning med lite gegga, det är då man ramlar! Bromsar sen glider man av hela skitet =)

Grymt kul bana! Dock strulade ryggen fruktansvärt mycket på grusvägarna vilket innebar lågfart där det borde gå fort, men i skogen gick det undan utan problem! Det hela slutade dock lite snöpligt efter en vurpa vid sista "bron" på första varvet där magen fick syna styret i en otäck vinkel.
Bara att bryta ihop och komma igen, ganska tydligt vad som ska åtgärdas under den kommande vintern åtminstone!

Bästa banan jag någonsinn cyklat. De nya stigarna var lika bra som de gammla och banan var inte lika lerig som 2008 trots nästan en månad senare datum.

Håller med alla som lovprisat banan: superfina stigar, långa stigpartier och branta backar. Kommer nog köra ned nästa år igen även utan SM-status.

Jag fick ihop 1065 höjdmeter på min polar (inställd på 1 sekunds uppdatering, vet dock ej om det även gäller hm). Vad fick ni som körde ihop för totalstigning på de två varven?

enduromannen skrev:
> DrGT: Det var riktigt kul att vi höll ihop
> nästan hela vägen runt. Tackar för bra
> samarbete!

Tack själv! När du satte in stöten med 5 km kvar så orkade jag inte gå med, bl.a. p.g.a. krampkänningarna i baksida lår och ljumske. Riktigt starkt att hänga av hela gänget i det läget.

DrGT skrev:
> Jag fick ihop 1065 höjdmeter på min polar
> (inställd på 1 sekunds uppdatering, vet dock ej
> om det även gäller hm). Vad fick ni som körde
> ihop för totalstigning på de två varven?

Jag fick 1235 m och min fru 1155 - snittet blir då 1195 höjdmeter. Vi har 5 s uppdatering.
Vi fick ihop 78,5 km.

Olsson skrev:
> 11:25 långt klipp från gårdagen
>

Gör det något om jag länkar till HCK hemsida?

Nejdå, kör på!

marcus_ec skrev:
> Olsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 11:25 långt klipp från gårdagen
> >
>
>
> Gör det något om jag länkar till HCK hemsida?

Kasper1 skrev:
> Så hon tog en genväg ?? ;o)

Jag tror att det beror på att jag fick lyfta upp min cykel 80 ggr pga vurpor och kedjeavhopp... ;-)

En av tjejens roligaste bilder precis efter min målgång, vilket garv!

Är ni med på happyforumet?

IMG_1597.JPG ht=600

Nej men vad hände? =)

IMG_1598.JPG ht=600

Håller med övriga här. Mycket rolig bana. Nu körde jag bara ett varv, men fick ihop 605 höjdmeter (edit: med 5 sek mätintervall).

Själv är jag bara glad amatör och placerar mig långt, långt ner i fältet (96:e plats bland motionärerna). Jag är otroligt imponerad av er som orkade två varv, dessutom på varvtider långt bättre än min. Otroligt starkt kört av er!

Jag tyckte underlaget sög musten ur en totalt. Att stigarna var leriga kan jag förstå pga regn i veckan, men jag tyckte grusvägarna, där man hade kunnat få ner pulsen något var väldigt mjuka. Man fick liksom inget gratis. Inte menat som kritik mot arrangörerna för det blir ju lika för alla, bara undrar om ni andra tycker lika som jag?

/Peter

Senast redigerad av en moderator:
DrGT skrev:
> Jag fick ihop 1065 höjdmeter på min polar (inställd på 1 sekunds uppdatering, vet dock ej
> om det även gäller hm). Vad fick ni som körde ihop för totalstigning på de två varven?

1060 hm och 78.4 km, mätt med en Polar RS800CX med uppdatering varje sekund.

Funderar på att köra Snappahane-rundan i helgen som kommer. Men funderar på om man hittar runt, körde rundan förra året men minns bara valda delar. Min tanke är att det troligtvis bör synas i skogen var förra veckans hjord drog fram men är det någon som vet lite mer exakt hur det ser ut där nu??

Tackar på förhand.

Micke

Har man aldrig kört banan förr är det nästintill omöjligt att hitta, svårt att följa spår med, då det går stigar lite hur som hellst... Visade en bekant till mig och han berättade efter att han aldrig hittat utan mig.

Men hittar du till kalhygget från grusvägen i början så kan du nog följa en del, men det har ändrats en del sedan du körde. Mer "stig"

Överlag är banan bättre nu än mot SM, betydligt torrare, inte regnat på ca 2v..

När skall du ut, tänkte ut och snurra på söndag.

Har massor av bilder från Snapphaneturen. Var på plats, tyvärr utan cykel. Ångrar att man inte anmält sig, det vara ju kanonväder och verkade vara riktigt kul bana... Har inte sorterat alla bilder än, lagt upp ett fåtal på min blogg ( http://thesummit.blogg.se ), men det kommer fler. Vilket startnummer, kan kolla igenom mina bilder och se om jag hittar det.

Senast redigerad av en moderator:
Senast ändrad:
Absolut är vi med på happyforumet...dock funnet något sent efter att detta lades in : )

Skrattade ganska mycket själv när Stellan kom insparkandes i mål som med en sparkcykel...

Stellan kom in i målgång med vänsterveven i handen efter att troligtvis låsbultarna lossnat och veven trillat av i den sista BRANTA backen innan man har utförsåkning mot mål...splinesen fullständigt mulade och det blev köp av nytt vevparti...

Tack för bilderna som gav roliga minnen : )

Vi i Halmstad MTB applåderar givetvis att Snapphaneturen återigen får SM-status! En utslagsgivande och rolig bana där man inte får något gratis. Synd bara att tävlingen inte är med i LL-cupen...

Fredrik W: Vet du vilket datum Snapphane går? Hittar ingen info om det.

Senast ändrad:
Känns som jag kommer lägga en och annan timme i skogen gällande träning och putsning av banan 2012... :) Men det gör jag med glädje. Oftast är det som torrast just i Augusti och då kan det bli riktigt bra!

Tillbaka
Topp