Långloppscupen, är fållindelningen uppdaterad för 2010?

Balans

Ny medlem
Nån som vet om fållindelningen är uppdaterad för 2010 på LL-cupens hemsida? (svårt att veta då seedningen alltid saknat datering). En vecka kvar...

Seedningen bygger ju på 2009 års resultat, och de uppdateras ju efter varje långlopp så den var uppdaterad inför cupstarten 2010 ett par dagar efter Bockstensturen i september förra året. Eller menar du någonting annat?

Det krävs lite manuellt fixande mellan åren. Den fållfördelningen som fanns uppe efter Bockstensturen innehöll bästa resultatet under 2008 och 2009. Inför Långa Billingeracet så ska bara resultaten innehålla 2009 års resultat. Det gör även att gränserna justeras något (enligt fördelningen 10% bästa i fålla 1, 25% följande i fålla 2, 30% följande i fålla 3 och resten i fålla 4).

Detta borde givetvis gjorts tidigare, men av några orsaker är det gjort först nu. Se http://langloppscupen.raceweb.se/index.asp?page=5 för de nya fållorna. Efter resten av tävlingarna uppdateras fållorna automatiskt när resultaten laddas upp.

Nytt för i år är även att de femtio bästa får poäng i samtliga herrklasser.

posakivi skrev:
-------------------------------------------------------
> Det krävs lite manuellt fixande mellan åren. Den
> fållfördelningen som fanns uppe efter
> Bockstensturen innehöll bästa resultatet under
> 2008 och 2009. Inför Långa Billingeracet så ska
> bara resultaten innehålla 2009 års resultat. Det
> gör även att gränserna justeras något (enligt
> fördelningen 10% bästa i fålla 1, 25% följande
> i fålla 2, 30% följande i fålla 3 och resten i
> fålla 4).
>
> Detta borde givetvis gjorts tidigare, men av
> några orsaker är det gjort först nu. Se
> http://langloppscupen.raceweb.se/index.asp?page=5
> för de nya fållorna. Efter resten av
> tävlingarna uppdateras fållorna automatiskt när
> resultaten laddas upp.

ja just jäklar, det tänkte jag inte på... så går det när man är självsäker :)

> Nytt för i år är även att de femtio bästa
> får poäng i samtliga herrklasser.

undrar om det var fler än jag som e-postade till långloppscupen angående detta, mitt huvudargument var att det är lite galet när en 38-åring har lättare att skrapa ihop långloppscuppoäng i elitklassen än i H30... positiv förändring för övrig, roligare att kunna jämföra sig med flera.

Bra med harmoniseringen. Inför förra året tvekade jag på att välja elit- istället för veteranlicens av just den anledningen. Veteran vägde över redan då, eftersom jag prioriterade att slippa totalförnedring på de riktiga XC-loppen.

Tillbaka
Topp