NLC sa:
Det som förvånar mig är det plötsliga intresset för allmänhälsa när det i en annan tråd med LSMH som drivkraft gick ut på att ha så låg kroppsfettsprocent som möjligt.
Det trollades bättre förr, på Gunnar Nordahls tid.
Kul att du nämner det, nej då det är faktiskt tvärtom här hos mig nu. Fettprocent 10-15% har inga nackdelar, tvärtom så ska man inta så få kalorier det bara går om man ska leva så länge det bara går.
Om jag då har lågt bodyfat behöver jag helt enkelt färre kalorier, visst mat är gott men vill man leva länge så.. Eller snarare om man inte vill dö i något otäckt.
Detta är egentligen ganska mycket i enlighet med sunt förnuft, det man använder slits snabbast.
Så ner i bodyfat ska jag helt klart, och eftersom folk KRAFTIGT överskattar hur lågt de ligger har jag mer att ta på. I den tråden postades bild på Froome vid 10% och som alla såg var hans kroppshydda inte direkt fett, tvärtom såg man muskler ungefär överallt på kroppen.
Kroppsfett helt klart ett mål att ligga lågt, sedan tränar jag 14-20 h i veckan. Om det är dödligt farligt får det väl vara det.
SOm det är nu har vi psykopattedbabblaren å ena sidan och lite andra studier om hjärtflimmerrisk som blir förhöjd Å ANDRA SIDAN har vi studier som visar på att atleter lever längre, igår hittade jag en studie som talade om olympiska atleter, man tog med över 10000 personer! Dessa personer levde 2 år längre än genomsnittliga människan, bara boxare och rugbyspelare hade kortare livslängd. Man såg ingen skillnad mellan t ill exemepel dartspelare och löpare.
OCH så har vi den allra senaste studien som kommenterar Ted-psykopatens åsikter med att hjärtat växer men att det inte skapas något farlig bara för att det växer.
Så DÄR står jag just nu.
Kommer det komma en ny studie som säger att man ska träna 3 h i veckan och att man dör genast annars så kommer jag givetvis få panikångest igen.
Men hypokondri ökar också risken för diverse så det måste jag också sluta med, som ni ser följer jag the science.
#allscience