Långt OCH hårt, bra för hjärtat?

Alltså. Vad fan.

Betydligt större risk av att man får kräftan och dör, än att man tränar så sinnessjukt hårt så att man får förmaksflimmer. Att man ens jämför sig med Eddy Merckx är smått absurt. Elitidrott på världsnivå är väl inte "sunt" i speciellt många sporter. Hur "nyttigt" är det att köra F1?

Träna på, ha kul, må bra. Om du blir 87 eller 88 bast är skitsamma. Träna idag och var aktiv för att ha livskvalité när du blir äldre.

gerrardsdobbar sa:
Alltså. Vad fan.

Betydligt större risk av att man får kräftan och dör, än att man tränar så sinnessjukt hårt så att man får förmaksflimmer. Att man ens jämför sig med Eddy Merckx är smått absurt. Elitidrott på världsnivå är väl inte "sunt" i speciellt många sporter. Hur "nyttigt" är det att köra F1?

Träna på, ha kul, må bra. Om du blir 87 eller 88 bast är skitsamma. Träna idag och var aktiv för att ha livskvalité när du blir äldre.

Så är det kanske men den där jäkla tedtalkaren med sina hånfulla tendenser och närmast psykopatiska skadeglädje över att han numera får begränsa befolkningen tiill 30km har helt klart stört. Att sedan media också är hånfulla gjorde det inte bättre.

Men nu börjar det landa så att säga plus att det nu senast kom ut en study som säger att hjärtat blir större men so what?

Dessutom finns det ju study kring livslängd och Tour de fransare.

Lyktstoplemedhjul sa:
JPL sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
JPL sa:
Lyktstolpemedhjul, har du varit aktiv på det här forumet under annat namn tidigare?
(Jag kan inte sätta fingret på det, men du påminner om någon annan användare på något vis.)

Ja det har jag, skrev som "OveThörnqvist" över en veckas period för att jag tappade bort mitt inlogg i och med att min dator rebootade.

Annars har jag varit medlem på Flashback i omgångar men blir helt tiden bannad där :(

Annars är svaret NEJ

Nu vet man ju inte hur det är med nyanser och tonläge på internet, men det skulle kunna tolkas som att du var lite snarstucken och halvt "härskartekniksspydig" i ditt som jag tolkar det försök till ironiska svar.
Men det kan mycket möjligt vara jag som är trött och grinig och misstolkar det hela och att du verkligen är öppen och rak i ditt svar.
Helt ärligt nu 100% honest opinion.

Vet inte vad exakt i det jag skrev du hittade antydan till feelskränkande nyanser.
Beklagar hursomhelst om ågot i det jag skrev så att säga triggade dig.
Men OveThörnqvist fick jag nedsläckt då jag blev informerad om felaktigheten med att ha multipel accounts

Ok, då var det jag som misstolkade.

Men en nyfiken fråga; varför kör du med en massa hitte-på-låneord eller vad en nu ska kalla det? Alltså ovanligt många engelska uttryck/ord som kanske inte är förankrat i svenska språket (än)?

Senast ändrad:
JPL sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
JPL sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
JPL sa:
Lyktstolpemedhjul, har du varit aktiv på det här forumet under annat namn tidigare?
(Jag kan inte sätta fingret på det, men du påminner om någon annan användare på något vis.)

Ja det har jag, skrev som "OveThörnqvist" över en veckas period för att jag tappade bort mitt inlogg i och med att min dator rebootade.

Annars har jag varit medlem på Flashback i omgångar men blir helt tiden bannad där :(

Annars är svaret NEJ

Nu vet man ju inte hur det är med nyanser och tonläge på internet, men det skulle kunna tolkas som att du var lite snarstucken och halvt "härskartekniksspydig" i ditt som jag tolkar det försök till ironiska svar.
Men det kan mycket möjligt vara jag som är trött och grinig och misstolkar det hela och att du verkligen är öppen och rak i ditt svar.
Helt ärligt nu 100% honest opinion.

Vet inte vad exakt i det jag skrev du hittade antydan till feelskränkande nyanser.
Beklagar hursomhelst om ågot i det jag skrev så att säga triggade dig.
Men OveThörnqvist fick jag nedsläckt då jag blev informerad om felaktigheten med att ha multipel accounts

Men en nyfiken fråga; varför kör du med en massa hitte-på-låneord eller vad en nu ska kalla det? Alltså ovanligt många engelska uttryck/ord som kanske inte är förankrat i svenska språket (än)?

Mest för att pricka in feels som jag inte finner motsvarande förankrade svenska ord för att kunna beskriva.

Lyktstoplemedhjul sa:
JPL sa:

Mest för att pricka in feels som jag inte finner motsvarande förankrade svenska ord för att kunna beskriva.

Som nu när du egentligen menar "känsla" menar du?

Har du engelska som modersmål så att du inte hittar det svenska ordet eller att det "hakar upp sej" vad gäller svenska uttryck? (För i de flesta fall är det ju ganska självklara svenska ord som hör hemma i sammanhanget om jag läser i denna tråden.)

Senast ändrad:
JPL sa:
Men en nyfiken fråga; varför kör du med en massa hitte-på-låneord eller vad en nu ska kalla det?
Lika nyfiken fråga; varför skriver du en och inte man?

Tillägg: "Ordet betydde i äldre tid både "man" och "människa", en äldre fornsv. form var maþer. Ordet "Man" kommer ursprungligen från Sanskrit manu ‘mankind’ (dvs människa). Ordet "Man" är därför inte i etymologisk mening direkt knutet till könet."
-> https://sv.wikipedia.org/wiki/Man

Senast ändrad:
Det som förvånar mig är det plötsliga intresset för allmänhälsa när det i en annan tråd med LSMH som drivkraft gick ut på att ha så låg kroppsfettsprocent som möjligt.

Det trollades bättre förr, på Gunnar Nordahls tid.

NLC sa:
Det som förvånar mig är det plötsliga intresset för allmänhälsa när det i en annan tråd med LSMH som drivkraft gick ut på att ha så låg kroppsfettsprocent som möjligt.

...innan de unga tog vid.

NLC sa:

Kul att du nämner det, nej då det är faktiskt tvärtom här hos mig nu. Fettprocent 10-15% har inga nackdelar, tvärtom så ska man inta så få kalorier det bara går om man ska leva så länge det bara går.
Om jag då har lågt bodyfat behöver jag helt enkelt färre kalorier, visst mat är gott men vill man leva länge så.. Eller snarare om man inte vill dö i något otäckt.
Detta är egentligen ganska mycket i enlighet med sunt förnuft, det man använder slits snabbast.

Så ner i bodyfat ska jag helt klart, och eftersom folk KRAFTIGT överskattar hur lågt de ligger har jag mer att ta på. I den tråden postades bild på Froome vid 10% och som alla såg var hans kroppshydda inte direkt fett, tvärtom såg man muskler ungefär överallt på kroppen.

Kroppsfett helt klart ett mål att ligga lågt, sedan tränar jag 14-20 h i veckan. Om det är dödligt farligt får det väl vara det.
SOm det är nu har vi psykopattedbabblaren å ena sidan och lite andra studier om hjärtflimmerrisk som blir förhöjd Å ANDRA SIDAN har vi studier som visar på att atleter lever längre, igår hittade jag en studie som talade om olympiska atleter, man tog med över 10000 personer! Dessa personer levde 2 år längre än genomsnittliga människan, bara boxare och rugbyspelare hade kortare livslängd. Man såg ingen skillnad mellan t ill exemepel dartspelare och löpare.

OCH så har vi den allra senaste studien som kommenterar Ted-psykopatens åsikter med att hjärtat växer men att det inte skapas något farlig bara för att det växer.

Så DÄR står jag just nu.

Kommer det komma en ny studie som säger att man ska träna 3 h i veckan och att man dör genast annars så kommer jag givetvis få panikångest igen.
Men hypokondri ökar också risken för diverse så det måste jag också sluta med, som ni ser följer jag the science.

#allscience

JTF sa:
JPL sa:
Men en nyfiken fråga; varför kör du med en massa hitte-på-låneord eller vad en nu ska kalla det?

Tillägg: "Ordet betydde i äldre tid både "man" och "människa", en äldre fornsv. form var maþer. Ordet "Man" kommer ursprungligen från Sanskrit manu ‘mankind’ (dvs människa). Ordet "Man" är därför inte i etymologisk mening direkt knutet till könet."

Hur vet du att den var lika nyfiken?

Svar på frågan är helt enkelt att jag ibland gör det per automatik, det är liksom inget nytt påfund att ibland använda en istf man. (Själv tänker jag ibland på dunderklumpen i den frågan) Är det något du uppfattar störande, eller varför var det viktigt för dej att Wikipedia-bevisa att det minsan inte har någon betydelse ur genusperspektiv. (Fast det har det ju bevisligen utifrån det faktum att du slängde in texten om genusperspektiv, så det triggar uppenbarligen någon tanke hos en del.)

Senast ändrad:
Jag behärskar ju språket men det blir att jag inte orkar visa det, det är mycket av en statustävling det där med att stava rätt. Kan man det sen är det så att säga lugnt.

Med det sagt vill jag givetvis alltid bli ÄN bättre och dåliga vanor sätter ju sig, så kanske kommer skärpa mig!

JPL sa:
JTF sa:
JPL sa:

Svar på frågan är helt enkelt att jag ibland gör det per automatik, det är liksom inget nytt påfund att ibland använda en istf man. (Själv tänker jag ibland på dunderklumpen i den frågan) Är det något du uppfattar störande, eller varför var det viktigt för dej att Wikipedia-bevisa att det minsan inte har någon betydelse ur genusperspektiv. (Fast det har det ju bevisligen utifrån det faktum att du slängde in texten om genusperspektiv, så det triggar uppenbarligen någon tanke hos en del.)
Allt är inte allvar eller sanning ristat i sten. Bara spelade vidare lite eftersom du gick OT och började fråga om LSMH:s eventuella extrakonton eller dennes sätt att skriva och hantera ord, i en tråd som är tänkt att handla om hjärtat.

Lyktstoplemedhjul sa:
Jag behärskar ju språket men det blir att jag inte orkar visa det, det är mycket av en statustävling det där med att stava rätt. Kan man det sen är det så att säga lugnt.

Med det sagt vill jag givetvis alltid bli ÄN bättre och dåliga vanor sätter ju sig, så kanske kommer skärpa mig!

Tänk på att folk som är uppe på nätterna har förkortad livslängd och löper större risk för cancer... #vill dig bara väl :)

LesGrossman sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Tänk på att folk som är uppe på nätterna har förkortad livslängd och löper större risk för cancer... #vill dig bara väl :)

I know i knooow. Diabetes också!

Samtidigt är det bevisat att intelligenta människor oftare gillar att sitta uppe sent, men en intelligent person underskattar alltid sin intelligens så kommer inte dra någon slutsats i mitt fall.

hehe

JTF sa:
JPL sa:
JTF sa:
JPL sa:

Allt är inte allvar eller sanning ristat i sten. Bara spelade vidare lite eftersom du gick OT och började fråga om LSMH:s eventuella extrakonton eller dennes sätt att skriva och hantera ord, i en tråd som är tänkt att handla om hjärtat.

Ja gud förbjude att spåra ur i trådar på happy, tur att det finns någon som signalerar uppfostrande när det händer. ;)

JPL sa:
JTF sa:
JPL sa:
JTF sa:
JPL sa:

Ja gud förbjude att spåra ur i trådar på happy, tur att det finns någon som signalerar uppfostrande när det händer. ;)
+1 https://www.granngarden.se/Sortimen...r/Slicksten-Granngården-Vilt,-10-kg/p/1233745

Nej jag ska sluta, jag vet ju att jag kan bli bäst, jag har bästheten inom mig, så jag ska bara fortsätta som vanligt.
Hade tänkt lägga om dygnet lite nu när det blir mörkare tider, kanske bli extrem åt andra hållet och gå upp typ 4 på morgonen och sedan träna innan jag åker iväg till dagliga bestyren.

Studierna talar om att elitidrottare lever längre.

Man kunde gjort ett case av att hård träning är farligt sålänge man inte elitidrottar (är certifierad) men så fort man blir certifierad så är det inte längre ofarligt, inser ju också att certifieringen har noll med saken att göra, utan snarare har med gener att göra, de som kvalar in i elitidrott har förmodligen också generna. Men ja man får väl hjärngymnastika lite ibland

gerrardsdobbar sa:
Alltså. Vad fan.

Fast det är ju jävligt tramsigt tänkt.

Tillbaka
Topp