har inte testat FRM själv, dock vad jag hört från vänner som testat och vad jag läst mig till, är det lite rockshox mag21 känsla över den (för de som inte vet, mag21 = gammal klassiker från rockshox från 90 talets mitt). dämpar, men inte alls i klass me dags gafflar. men som sagt, smaken ä som baken.
DT, finns många här som älskar dem. dock verkar det skilja lite på de lite mer "freeride" gafflarna, me lite mer slag och deras XC gafflar. eller rättare sagt, när de gafflarna hette Pace, så snackades det mycket på en hel del forum om problem med stiction,alltså hög friction o kräver därmed väldigt tät service. enligt pappret behöver t.ex. en Reba o nya SID det med, men i de fallen, så brukar de hålla bra mycket längre än så utan massa service. vet att DT snackade om att göra om konstruktionen på sikt, men om det gjorts vet ja inte.
har ju inte testat själv, så egentligen kan ja ju inte säga nått me säkerhet. men JAG skulle inte chansa me de gafflarna. men det ä jag det. lovar, vikt är inte allt.