Lätt landsvägshjälm

Raggamuffin

Aktiv medlem
Lätt landsvägshjälm
Är på jakt efter en ny lvg-hjälm och letar efter någon ner mot 200 gram.

Hittat Lazer Genesis som verkar kvala in på ~210 gram och Spesh Prevail som tyvärr inte verkar gå att få tag i utan angigrejen.

Finns det någon jag missar?

Lätt landsvägshjälm
Lättast i världen enligt sig själva, och de har de väl varit i nästan 20 år i sånt fall, sen Limar 107 kom. Passar mitt jättestora och avlånga huvud bra. Det är skönt med lätt hjälm. Varför inte kombinera med ett par Silhouette superlätta solglasögon, utvalda av Nasa, så har du en lätt setup :)

Inte heller lätt att hitta och behöver en L där så den trillar upp över 200 då. Typiskt, 175 gram i M hade suttit bra.

Lätt landsvägshjälm
Lätt landsvägshjälm

Tack, Road.cc har jag såklart koll på. Som med alla andra tester så är det sällan de får med de små tillverkarna och ibland finns det bra saker som inte kommer från de stora drakarna.

Men hjälm på väg, blir test på vågen direkt :)

Lätt landsvägshjälm
Mitt val av hjälm har fallit på ett franskt märke. Björka hhb51 heter hjälmen och väger 210 gram enl tillverkaren. Skönaste hjälmen jag använt. Lätt och fin och väldigt luftig. Kostar ca 900 spänn.

Lätt landsvägshjälm
Ett styck Genesis har landat och vågen säger 222 istället för 189. Min våg är väl kanske inte så bra heller förvisso.

Ändå en besparing på 80 gram vilket min whiplash tackar för.

Tillbaka
Topp