Lättfunnen MTB kring Skeviks gård på Värmdö

Kung Stalle

Aktiv medlem
Hallon!

Det är konferens på Skeviks gård i veckan och jag kommer förmodligen få tid till lite MTB på kvällen om jag vill. Men frågan är om det finns någon lätthittad stigcykling i närheten. Det blir ju i sånt fall med pannlampa så det skall ju vara uppmärkt om man skall han nån chans med pannlampa och begränsad tid. En vandringsled, mtb-bana eller annan uppmärkt stig.

Nån som har några tips!

Tack på förhand!

Stalle

Värmdöleden går ju inte speciellt långt därifrån, sträckan från Skevik - Aspviksvägen ska vara okej. Det blir ju dock inte någon loop utan fram och tillbaka, det finns dock säkert stigar som gör att man kan loopa , men de är ju nödvändigtvis inte uppmärkta.

Ja men titta, och det verkar ju finnas lite annat uppmärkt där åxå.

Bilagor

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    116.8 KB · Besök: 211
Från Skeviks gård korsar du vägen och är snart vid Skeviks grotta. Kör Värmdöleden därifrån.
Men, en del rötter som just nu är in i helvete hala....

Kolla cycleday-gruppen på FB. Finns säkert ngn där som kan guida eller peka ut lite schysst stig.

Oskar skrev:
-------------------------------------------------------
> Endurospåret på Myttinge såklart.

Brukar du hoja där? Där håller jag till vid mina besök :-) Trodde vi var ensamma...

iMats skrev:
> Oskar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Endurospåret på Myttinge såklart.
>
> Brukar du hoja där? Där håller jag till vid
> mina besök :-) Trodde vi var ensamma...

Har aldrig hojat där men tänkt att jag borde. I vintras var jag ute å gick ute på Myttinge å halkade in på spåret och då såg jag att någon nyss cyklat där (nysnön hade fallit bara några timmar tidigare). Tror fanimej det det var Racing Ralph, jag blev lite imponerad!

Oskar skrev:

> Har aldrig hojat där men tänkt att jag borde. I
> vintras var jag ute å gick ute på Myttinge å
> halkade in på spåret och då såg jag att någon
> nyss cyklat där (nysnön hade fallit bara några
> timmar tidigare). Tror fanimej det det var Racing
> Ralph, jag blev lite imponerad!

Tror inte det är någon mer än min kompis och hans tjej samt jag när jag är på besök som hojar där faktiskt. Kommer inte ihåg vad hans tjej kör med men det kan vara Racing Ralph. Annars har vi rullat på Hans Dampf och Mountain King.
Faktiskt riktigt kul cykling där, mycket knöligt och tekniskt bitvis. Vi håller oss mest på de gamla endurospåren men ramlar givetvis in på de som används för tillfället. Sen finns det även en del vanliga stigar och grusvägar också givetvis. Tanken finns att lägga ut lite rundor på opentrailmap m.m. samt även bjuda in till någon happyride nån dag men det har inte blivit av än...

Tillbaka
Topp