Ledsen å Arg

Daddy Mac

Ny medlem
Ledsen å Arg
Gick förbi gårdagens Expressen nyss å såg en förfärlig bild på "Linda 18år" som blivit våldtagen och misshandlad i gbg. bilden var ju skrämmande, det såg ut som från en ny "dawn of the dead" film. tydligen så var det fem män som hade misshandlat Linda och hennes kompis Jenny. jag tycker att detta är förjävligt och jag blir bara ledsen över att se sådant. men på samma gång så blir jag så otroligt förbannad över att vissa män kan handla på ett sådant sätt. vad tänker dom med?

tydligen så hade dom slagit flickorna med batong i huvudet. vad tror dom ska hända då? självklart blir ju skadorna livshotande, och att sedan våldta en ung flicka man nyss misshandlat? det hela är ju bara skrämmande.

om du har kvar expressen från igår så råder jag dej att läsa den. och sedan tänka på vad just du kan göra fö att förhindra sådant i framtiden. tänk inte enbart på Linda och Jenny, utan på alla kvinnor i hela landet som blir våldtagna eller misshandlade. det sker överallt å varje dag.

//en som bara vill ha ett slut på allt

Ledsen å Arg
Otäckt! Visst tog dom upp just det här fallet på Efterlyst för ett par veckor sedan?
Starkt gjort av ena tjejen att gå ut med det i tv trots att hon blivit hotad av de som misshandlade.

Ledsen å Arg
Vilka j*vla idioter det finns , tvekar inte till att använda våld om
jag skulle se något sådant inträffa!
Hoppas att förövarna är identifierade och får ett rejält straff oavsett
om myndighetena är/blir inblandade eller ej.

Ledsen å Arg
Vad som nästan är lika illa är att när/om fallet kommer till prövning skylls altihop på tjejerna eller så kallas det för ett "pojkstreck".

Det bästa(?) är om någon annan hittar dom och ger dom ett litet smakprov på vad dom själva ställt till med, öga för öga och tand för tand... Åtminstone känns det som om det vore det bästa.

Ledsen å Arg
Muerto skrev:
"Det bästa(?) är om någon annan hittar dom och ger dom ett litet smakprov på vad dom själva ställt till med, öga för öga och tand för tand... Åtminstone känns det som om det vore det bästa"

Muerto: det var det jag ville komma fram till.
Kanske inte "rätt" men ibland verkar det vara ett alternativ...

Ledsen å Arg
ja om man hade varit där så tror jag iof inte att jag hade varit en bättre människa mot dom... men efter en att dom har gjort en sådan sak så tycker jag att man är en bättre människa om man "straffar" dom. dom borde ju så smaka på samma metoder som dom själva använt å sen få krypa på knä framför flickorna å böna å be.

Ledsen å Arg
Har precis kollat på Expressens webbplats och hittade bilden du skrev om.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=260369

Jag är mest arg. Att det finns FEM killar där ute som kunde ha gjort detta, kallblodigt är ju rätt skrämmande. Undrar om snutarna kommer att hitta dem? Och sedan vad kommer de att få för straff? Sorry, "behandling". Kanske ett par år på abu ghraib?

Jag har en liten dotter själv, jag mår illa av att tänka det finns sådana killar där ute. En ensam galning är illa nog men fem? FAN!

Phil

Ledsen å Arg
Tio inlägg hittills i denna tråd och ingen som kopplar ihop detta med den katatrofala invandringspolitiken?

Gärningsmännen var NEGRER och inget annat.

Det tråkiga är ju att endast TV3 kan/vågar visa sådant här (dem sänder från London) -
det skulle ju inte passa in i Jutterströms "fria television".

Ledsen å Arg
Stabbyman, dina åsikter skrämmer mig!! Du menar alltså att vi inte skulle ha några våldsbrott i Sverige om vi inte hade några invandrare!?!?!?! Jag är helt övertygad om att hudfärg INTE har någonting att göra med om man är kapabel att misshandla oskyldiga tjejer!! Nog om detta....

Om jag som polis fick tillfälle att gripa dessa gärningsmän, skulle det vara frestande att "åka en omväg till stationen"........eller jag skulle iaf inte bry mig om ifall de slog i huvudet när de ska in i polisbilen.

Jag hoppas bara att tjejerna någon gång kommer att kunna gå vidare med sina liv, vilket inte lär vara särskilt lätt efter en sådan sak!!

Ledsen å Arg
stabbyman: ang. Siffran på 53% som nämns i artikeln, så är den autentisk.
Dock så är denna siffra från 1996.

Ser man till miniroteten av invandrare i landet så är siffran skärmmande hög.

Ledsen å Arg
Siffran är skrämmande hög, ja. Men jag tror inte att det hänger ihop med hudfärg eller ursprungsland att göra. Egentligen handlar det nog om en tämligen irriterande attityd som finns och som jag då och då märker av, nämligen en viss "Vi och Dom" parlör. Svennar är ett tämligen vanligt uttryck liksom Turkar osv. Jag tror att det bästa sättet att bli av med orättvisor i samhället är att helt enkelt skita i var ifrån någon är eller av vilket kön personen ifråga är utan bara se till personen som en individ och helt enkelt skippa alla stereotyper, först då blir det jämställt.

Det finns våldsbenägna människor av alla hudfärger och etniciteter och därför finns det ingen anledning att utgå från att saker och ting hänger ihop med det. Snarare handlar det om attityder hos vissa individer ur alla grupper.

Ursäkta OT-utsvävningen men tråden tog ju den vändningen efter stabbymans inlägg. (Hmm, stabbyman - stab - backstaber? ;) )

Ledsen å Arg
Omman såg på programet om tjejerna,så sa dom själva att det kunde lika gärna ha varit svenska killar!

/Fredde

Ledsen å Arg
lundatok Skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan inte nån skicka Lagombra på rasistäcklet?
>
> [ Try not. Do, or do not. There is no try ]

Den metoden är nog just bara Lagombra, eller kanske jättebra... :)

Ledsen å Arg
Jag säger som Rodney King: ”Can’t we all just get along?” Allvarligt talat, det finns ingen
anledning att påbörja personangrepp bara för att man diskuterar invandringspolitik.

Muerto: man kan också tolka statistiken som att majoriteten av alla rejäla invandrare som anstränger sig har sökt sig till andra länder, t.ex. Frankrike, Holland, Tyskland etc. Resten har hamnat i ”leksakslandet” Sverige där man inte behöver prestera något. ... och utsvävningen är definivt inte OT.

http://www.abrahamic-faith.com/Islam exposed/sweden-norway-rape.html
(texten är visserligen ngt religiöst färgad, men fakta bör stämma)

Lundatok: brukar du alltid hota folk när du ej klarar av att formulera ett argument eller en åsikt?

Rippa: förklara gärna vad som är en ”idiotåsikt”.

Fredde75-borta: hur många gruppvåldtäkter har utförts av svenska män?

Än en gång, lägg av med personangreppen.

Ledsen å Arg
Du kan ju ta det lite lugnt i dina påhopp, neger är ett ganska kränkande ord och det är klart att folk blir upprörda över det du skriver om du använder så kränkande ord.

Ledsen å Arg
Du började Stabby. Hur många gruppväldtäkter begås av svenska gäng (av barnens föredömen håkkilirare kanske?)? Av alla våldtäkter, hur många begås av svenska män (av "hederliga" officerare kanske?)?
Det finns säkert någon lämpligare forum för det här nånannansts. Dra dit.

Ledsen å Arg
Med uttalanden som "Gärningsmännen var NEGRER och inget annat" öppnar du dig onekligen för (på gränsen till uppmuntrar) om inte personangrepp så i alla fall ordentligt mothugg. Diskussionen invandringspolitik/brottsstatistik kanske är intressant men förs lämpligen på en nivå utan nedvärderande tillmälen som gränsar till hets mot folkgrupp. I senare inlägg har du ju visat att du är kapabel till det så håll det så.

Ledsen å Arg
stabbern: Hmm, vad stödjer du detta uttalande på (var det sidan du länkade till måste jag erkänna att jag var för lat för att klicka på länken...) att alla "rejäla" invandrare invandrat till andra länder än Sverige? Väldigt många av de invandrare jag kommit i kontakt med har gett ett mycket seriöst och rejält intryck liksom många blonda, blåögda svenskar har verkat betydligt mer oseriösa och utan uppfatttning om rätt/fel.

Jag citerar Martin Luther King:

"I have a dream that one day/.../ little black boys and black girls will be able to joinhands with little white boys and white girls as sisters and brothers/.../
I have a dream that one day every valley shall be exalted, every hill and mountain shall be made low, the rough places will be made plane and the crooked places will be made straight/.../
And when this happens, when we freedom ring - when we let it ring from every village and every hamlet, from every state and every city- we will be able to speed up that day when all of God's children, black men and white men, Jews and Gentiles, Protestants and Catholics, will be able to join hands and sing in the words of the old Negro spiritual, 'Free at last! Free at last! Thank God almighty, we are free at last!' "

Vad vill jag säga med detta? Vet inte riktigt, men läs och begrunda.

Ledsen å Arg
Explosif Danger Skrev:
-------------------------------------------------------
> stabbyman: ang. Siffran på 53% som nämns i
> artikeln, så är den autentisk.
> Dock så är denna siffra från 1996.
>
> Ser man till miniroteten av invandrare i landet så
> är siffran skärmmande hög.
>

Nog för att siffran kan stämma (1996), men det finns en hel del annat att tänka på förutom just siffran.
För det första är det bara en ytterst lite del av alla våldtäkter som kommer till polisens kännedom. Av dessa är det bara en liten del där gärningsmännen kommer till känna. Den större delen av alla våldtäkter sker av till offret närstående personer, vilket gör att anmälningsbenägenheten är väldigt liten.
Att invandrare står för en såpass hög procentandel av all väldtäcker som blir uppklarade säger alltså (nästan) ingenting om hur pass stor del av alla våldtäckter de egenligen är ansvariga för. Min åsikt är att den delen är betydligt midre i verkligheten.

I för hållande till sin andel av befolkningen så är invandrare överrepresenterade för brottslighet, men den överväldigande stora delen av alla brott står vi vanliga svenskar för.

/Pontus (Kriminologi studerande)

Ledsen å Arg
17673325.jpg

Ledsen å Arg
1. Jag är inte tvättäkta Svensk (min mor är invandrare), dock "syns" det inte på mig. Nu har vi klargjort det...

2. Varföär får man ALDRIG i Sverige nämna att ett brott kan vara relaterat till etnisak frågor (utom skinnskallarna...) utan att det blir ett herrans liv. Jag växte upp i botkyrka och fick som 8-åring lära mig att om en "invandrare" (läs person med annan hudfärg och modersmål än svenska) började bråka med mig så var det ett uttryck för en minoritets känslor, om jag däremoit startade bråket blev det kvarsittning. Jag som däremot var ett "mobboffer" under denna tid hade inget rätt att uttrycka mina känslor med våld men det hade vissa andra... Detta ledde till att jag var i slagsmål ett par gånger i veckan jag i princip aldrig startade men oftast fick skulden för. Sen gör vi ett hopp till gymnasiet och då var man rasist om man sjöng nationalsången. Samma år vann Latin Kings rap-sm. En av deras låtar hade en textrad i stil med "Vi är snyggare och starkare än alla jävla svennar, vi tar deras tjejer och spöar dom på stan". Idag konstaterar man att ren gängmentalitet råder och rån och våldsbrott har t.o.m gått om USA som annars alla beklagar sig över (källa SCB). Tyvärr är invandrare och första genereationens invandrarbarn kraftigt överrepresenterade.

Trots detta får man aldrig belysa problemet. Min stilla fråga är: om man inte får tala om problemet, hur kan man då lösa det? Kan sossarnas katastrofala misslyckande med att integrera invandrare i svenska samhället bero på att de inte kan/vill lösa problemen som föreligger?

Jag tror inte att invandrare som kommer hit vill bli kriminella våldtäktsmän, jag tror inte heller att en arkitekt (eller någon i hans familj) vill vara städare eller leva på soc. Tar man ifrån en person all värdighet kan man knappast tro att de sitter glada i förorterna och tittar på dokusåpor. Än mindre lär deras barn vilja vara som sina föräldrar. Nyckelordet är integration och det har vi totalt misslyckats med. Enligt mig finns det ingen skillnad i vad vi gör och fransmännens "fångläger", vårt system ser bara bättre ut på ytan. När sossarna inser detta kanske vi kan göra något åt problemet. Annars är det väl bara att köpa rättigheterna till Svenska "Cops" och låta pengarna rulla in...

Ang. brottet som sådant skiter jag i vem som gjorde det, personerna skall in på tung anstalt med tydlig information till övriga om vad de gjort, det ger mig personligen möjligheten att spotta på deras gravar inom ett par månader. Råkar de nu vara invandrare finns det INGEN anledning att ha kvar dem i landet, oavsett vad som väntar i hemlandet.

Ledsen å Arg
Den logiska konsekvensen av Pontas utsago blir följdaktligen att våldtagna tjejer...

...är mycket mer benägna att göra anmälan i de fall de våldtagits av invandrare.
eller
...tar för givet att det var invandrare.
eller
...tror att våldtäktsmännen var invandrare då de effektivt utmålat sig som sådana.
eller
...[input possible solution]

Verkar finnas oändligt med möjligheter ju ;)

Ledsen å Arg
CYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKEL
CYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKELCYKEL

Tillbaka
Topp