LEL 2021

Grimpeur

Aktiv medlem
LEL 2021
Eventuellt så finns en bra möjlighet att anmäla sig nu till detta ypperliga lopp. Informationen var för mig oklar men jag chansade och anmälde mig då jag trodde det fanns en chans. Delar nedan min info jag hade innan anmälan.

https://londonedinburghlondon.com/enter
...
Guaranteed Places
If you belong to any of the following groups, you will be able to enter and pay immediately. We guarantee your place:
....
Anyone who has completed an event validated by Les Randonneurs Mondiaux in each of the calendar years 2017, 2018, 2019 and 2020 (four events in total)
...
Guarantee your place at London Edinburgh London 2021 for only £100 deposit!
Ballot closes 23:59 UTC 6 September 2019.
......
Oklart vad detta betyder och hur de kollar upp det speciellt kan man fundera över hur de kollar upp körda brevetlopp 2020 som ännu inte har inträffat. Det kostar inte att försöka så vi har anmält oss. Vi har kört brevetlopp 17, 18, 19 och räknar med att köra 20. I teorin är vi garanterade och anmälda är vi men antar att vi inte läst det finstilta.

Jag känner inte att jag är tillräckligt påläst för att tipsa andra hur det funkar men vill ogärna se att någon annan missar tåget ifall man kan anmäla sig nu.

Jag misstänker dock att happy kan tolka LEL budskap och berätta hur det funkar och om det är värt att anmäla sig nu.

LEL 2021
Det känns orimligt att en blir garanterad plats bara pga ett ynka sprint-brevetlopp ( t ex en 20milare ) per år i fyra år... Jag tror det kommer visa sig att det är långlopp >1200km som avses... jag anar att det finns en distinktion mellan Randonneur Mondieaux och Audax Club Parisien som kommer visa sig ha en viss betydelse...

Jag fick en plats i 'ballotten' -- återstår att se om den kommer att nyttjas :-)

LEL 2021
Håller med att det känns underligt att korta breveter räknas. Det ger dock en hyfsat rejäl sållning då man behöver varit randonneur i fyra år.

Familjen fick två platser i ballotten som redan är nyttjade. Jätteroligt! Undrar om det inte är dags att fixa till Zwiftcykeln och påbörja vintersäsongen. Det ryktas om nya banor i Yorkshire och en skall tydligen heta "Royal Pump Room 8". Pax för det pumpskåpet!

Funderar även om det inte skall bli lite Bangers and Mash på Yorkshire pudding och en Pale Ale framåt kvällskvisten.

Kanske även är dags för lite excelcykling och anmäla sig till en alldeles för snabb startgrupp.

LEL 2021
Gick ju bra med sub-80 på PBP så det är väl bara att fortsätta på det vinnande konceptet (om det nu finns någon sådan grupp på LEL). ;-)

LEL 2021
RM är väl lopp på +1200km, ett BRM (brevet) räknas nog inte. Enligt kalendern är PBP inte heller en RM men ska visst räknas ändå.
Anledningen till detta utspel från LEL lär vara att dom vill ha med veteraner som kört RM lopp dom senaste åren.
Det var liknande 2017 då det fanns ett specialpris/medalj för dom som gjort flera (4?) på raken med PBP inräknat.

Kalender för loppen https://www.randonneursmondiaux.org/44-Calendar_2019.html

Ps. Det skrevs också om att kvinnor och cyklister från lite mer ovanliga länder hade viss förtur iaf i den första "lottningen".

Senast ändrad:
LEL 2021
AIR - Audax India Randonneurs Foundation: The national body in India organising BRM's accredited by ACP.

ACP - Audax Club Parisien: The international governing body for randonneuring which works with other randonneuring organisations worldwide.

BRM - Brevets de Randonneurs Mondiaux: Audax events organised worldwide accredited by ACP.

LRM - Les Randonneurs Mondiaux: An international randonneuring organisation working with ACP to accredit rides longer than 1000Km except PBP.

PBP - Paris Brest Paris: A 1200Km brevet organised once every 4 years in France by ACP.

Innebär det fetade att en BRM1000 teoretiskt skulle kunna klassas/ackrediterad som ett RM om distansen är 1001km? Räknas den inte som en brevet då längre?
BRM1000 är ju ändå inget att ha (?) som kvallopp till PBP mm.

Om det går så vore det kul att få lite mer status på någon 100-milare i Sverige?

Edit det är nog 1200km som gäller, ovanstående är från audax Indien.

Senast ändrad:
LEL 2021
BRM1000 var bra att ha till PBP eftersom man fick möjlighet att anmäla sig i fallande ordning beroende på längsta distans under 2018. En av anledningarna att jag körde UTU, hamnade då i första ”anmälningsgrupp”.

LEL 2021
Bangers and mash on a yorkshire pudding with a glass of bitter!

Bilagor

• 20190907_204357.jpg
    20190907_204357.jpg
    241.7 KB · Besök: 51
  • 20190907_203221.jpg
    20190907_203221.jpg
    244.6 KB · Besök: 53
LEL 2021
Förstår verkligen inte mycket av diskussionen om kvalificering men jag tolkar det som att jag som inte kört en brevetserie under 2019 verkligen inte kommer ha någon chans? Kanske lika bra iof:)

LEL 2021
Jonatan F sa:
Förstår verkligen inte mycket av diskussionen om kvalificering men jag tolkar det som att jag som inte kört en brevetserie under 2019 verkligen inte kommer ha någon chans? Kanske lika bra iof:)

Snacket handlar om "the early entry ballot" d.v.s en första tidig "utlottning" av platser. Sen är det garanterade platser till dom som cyklat en +1200km, PBP under 2017-2020 (minst 1/år).
Förutom det har medlemmar i Audax UK (12 sept 2018) rätt till plats.

Har man någon som ställer upp som volontär i LEL så får man automatiskt plats.
Hoppar volontären av så får man inte starta.

Resterande platser släpps 7-14 Januari 2021 där organisationen väljer ut deltagare för att nå maximalt antal start som är 1750 stycken.

https://londonedinburghlondon.com/enter

Att få en plats i 2021 blir svårt, att fixa en frivillig volontär är nog bästa tipset.

LEL 2021
Då är min anmälning till LEL fullbetald, eftersom jag hade en sådan där föranmälningsbiljett från 2019. Nu gäller det bara att lära sig cykla i vänstertrafik...

Tillbaka
Topp