Leverans från CRC

Johan

Medlem
Leverans från CRC
Om man beställer från chainreactioncycles och väljer 10£ leveransen så sker det med Parcelforce International, men vem har hand om leveransen i Sverige? Jag vill ju ha mina saker nu och enligt Parcelforce International så kom prylarna till Sverige i fredags klockan fyra på morgonen.

/Johan

Leverans från CRC
Parcelforce --> Schenker

Prylarna går via Nederländerna och Danmark, så det tar ett tag. Åtminstone senast jag beställde.

Jag tror att Royal Mail är ett bättre alternativ egentligen...

/Johan

Leverans från CRC
Ta DHL nästa gång om du inte vill vänta 2 veckor på grejerna. Schenker är inte så snabba i vändningarna.

Senast redigerad av en moderator:
Leverans från CRC
Jag beställde prylar idag, och provade DHL. Får se hur det går... Har både bra och dåliga erfarenheter av Schenker. Dock var det inget problem att få paketet utkört till min arbetsplats när de förgäves "försökt" dela ut paketet till min hemadress.

Leverans från CRC
När jag beställde från crc så valde jag parcel oxå!
Posten tog över leveransen från sverige,och prylarna kom till mig efter två arbets dagar.=)

/Fredde

Leverans från CRC
Jag har aldrig haft problem med leverens från CRC. Det är klart att när jag bodde i england dem var blixt snabba med de är hyfsats snabbt att skicka hit oxå.

När det har varit skickat från CRC, får du ett tracking number som fungerar på båda Royal Mails websait och på postens. Det levereras till din närmaste postkontor som vanligt.

Parcel force blir jävligt dyrt om man skicka ett paket som väga över 2000g utomlands, så det är därför man får inte väljer mellan DHL och parcelforce på stora grejer.

so there ;-)

ps oavsätt hur lång det tar, ett hollowtech 2 XT crankset för 1500sek inklusive frakt kann man inte klaga på....

Leverans från CRC
Jag önskar att det hade varit Posten som hade hand om Parcel Force. Här i Malmö-trakten så är det Schenker...

MVH/ HP

Leverans från CRC
ianthewelshman skrev:
-------------------------------------------------------
(...)
> Parcel force blir jävligt dyrt om man skicka ett
> paket som väga över 2000g utomlands, så det är
> därför man får inte väljer mellan DHL och
> parcelforce på stora grejer.

Nää Parcel Force är ju billiga. 180kr eller nåt sånt för upp till 20kg tror jag. DHL är mycket dyrare för tunga paket. Å andra sidan är DHL otroligt snabba och Parcel riktigt slöa. 10 dagars leveranstid är inte ovanligt med dom.

Leverans från CRC
Har bestält några gånger från crc. Med dhl har det tagit som mest två dagar (förutom en gång när dom lyckades adressera mitt paket 40mil fel!!! till en kille med samma för o efter namn i en annan stad). Med Parcel Force brukar det ta lite mer än en vecka, har fått hämta på posten o hydro (Privpak) och fått det utkört med Schenker. Mycket förvirrande.........sökte ett paket som Schenker skulle köra ut.........det låg i england och gör det fort farande enligt deras dator............fick en lite lapp från posten att det fans att hämta där??????? Så det verkar vara ödet som bestämer hur paketet kommer hit!!!

Leverans från CRC
Jag beställde i söndags. Först tisdagkväll verkar det ha blivit nåt gjort. Kan söka mitt paket. Men nu har inget hänt sedan tisdag kväll.

Ligger paketet nånstans i england å mognar till sig? Eller är det påväg?
Förvirrande? Nähä!

Tillbaka
Topp