Leverans tid från Chain Reaction?

GORM

Ny medlem
Hej

Någon som vet hur lång tid det brukar ta med deras leveranser?
Valde frifrakt alternativet och har väntat nästan 14 dagar nu.

Hur lång tid brukar det ta för er när ni beställer där ifrån?

Tack på förhand

Tog 13 arbetsdagar för mig när jag körde med fraktfritt. Sen dess har jag kört DHL och det brukar komma efter 2 dagar.

Min erfarenhet är en vecka typ på fria frakten. Senast beställde jag på en onsdag och fick hem en avi onsdagen i veckan efter. Kan väl variera dock antar jag...

/M

Jag beställde förrförra veckan. Tog exakt en vecka, imponerande, speciellt med tanke på att jag beställde en torsdag. På grund av tekniska svårigheter försvann skorna från min order, men de åtgärdar det 'as we speak'.

Min order delades upp i två. Det ena paketet som kom med posten fanns att hämta upp snabbt, några dagar bara. Det andra började jag undra vart det tagit vägen. De hade försökt leverera med DHL på en onsdag men då jag inte var hemma så åkte det 19 km bort till nån liten kiosk/DHL Servicepoint... Letade upp det via trackingnummer, som jag fick översätta mha Happy, och kunde hämta på lördag. Måndagen efter fick jag lapp i lådan om var det fanns.

Tips är att kanske betala extra för snabbare frakt. Bra idé att beställa så du kan ta emot paketet dagtid också.

En vecka för paketet men frågan är när aviseringen kommer, den hade iaf inte kommit idag när jag kom hem med paketet under armen.

Tror det brukar variera lite. Sist jag beställde tog det 3 veckor, men då var det leveransföretaget som hade tappat bort varorna ett tag.

Förut använde dom DHL till både gratis-frakt och expressfrakten. Nu har de bytt till Parcel Force för gratis-frakten och leveransen verkar ha försämrats tyvärr. Behöver du grejerna snabbt löner det sig att välja express-frakten. Brukar inte bli så mycket dyrare.

Posten SUGER med att få ut avin. Gå ner till ditt "postställe" och fråga om de har ett paket till dig.

Jag körde fraktfritt från Wiggle, 6 dagar efter att de skulle skickat det, då hade jag inte fått något paket. Jag mailade wiggle, de sade kolla ditt postkontor.

Paketet hade landat på posten efter fyra dagar, helt ok, de säger 5 max, posten tog 9 dagar på sig att få hem avin till mig efter att de hade fått paketet. Helt sjukt. Då hade jag haft grejerna hemma i nästan en vecka.

Jag tror det hamnat på en vecka plus/minus en dag varje gång jag beställt från CRC. Kan tänka mig att de har sinnnessjukt mycket ordrar just nu iom rean. Det går ju att kolla orderstatusen via sitt konto - har det inte ens skickats än så kan det kanske vara läge att skriva och tjata lite. Det lär väl inte skada iaf.

Jag har också märkt att de senaste två orderna har lätt passerat två veckor, sedan de började skicka ospårade paket med Royal Post.
Tidigare Parcel Force var sega, men inte så här sega.

Står ju iofs att man skall höra av sig till dom efter 15 arbetsdagar.

skogsvakt skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag väntade i exakt tre månader på en kedja och
> lite sportdryck, hörde inte ett ljud från dom
> innan jag mailade och var sur

Ca 1v med fri frakt, dock brukar DHL som alltid krångla, slutar ofta med att jag får åka ut till dem och hämta :(
De uppfattar aldrig lämnade meddelanden som potkoder, mobbr, instruktioner som lämna på dörren etc.

Har alltid bara köpt prylar som finns i lager; då har det aldrig varit några problem. En hel cykel tog bara 5 arbetsdagar till min dörr. Paket med lite smått o gott har gått från "Processing" till "Dispatched" på allt från 1 till 4 arbetsdagar. Är väl beroende på arbetslast kan jag tänka? Efter "dispatched" ligger det ju i fraktbärarens händer och det har tagit från 3 till 5 arbetsdagar (med "fri frakt" eller billigaste alternativet).

Efter lite dragande i vissa trådar fick jag hämtat paketet på posten idag.
Enligt dom så hade avin tidigast kommit i morgon..............

Brukar oftast vara frakföretaget som sitter på paketet utan att tala om att det kommit fram. Utom med UPS, dom brukar se till att leverera.

Stervelo skrev:
> Posten SUGER med att få ut avin. Gå ner till
> ditt "postställe" och fråga om de har ett paket
> till dig.
>

Detta fungerar så länge man har ett postombud som är serviceminded.
Väntade på ett paket från CRC i 2 veckor.
När det hade gått 7 arbetsdagar gick jag ner till mitt ombud och frågade om han inte hade något paket liggandes åt mig som inte blivit aviserat.
"tyvärr, jag kan inte kolla sånt då jag har över 500 paket som ligger här. Du får vänta på avi"
- men har du inget system på postnummer/efternamn m.m.?
"tyvärr, du får vänta på en avi"

4 dagar senare fick jag en påminnelse från posten om att hämta mitt paket som legat hos ombudet i 1 vecka.

*svordomar*

JockeS skrev:
> Detta fungerar så länge man har ett postombud
> som är serviceminded.
...
> "tyvärr, jag kan inte kolla sånt då jag har
> över 500 paket som ligger här. Du får vänta
> på avi"

Är det service-minded att ägna en massa tid åt att leta efter just ditt paket bland 500 försändelser, när en försändelse där mottagaren inte har fått en avi med största sannolikhet inte end finns där? Är det bara du som är kund vid ditt postombud eller? Curlad mycket under din uppväxt?

CRC har tagit allt mellan 4 och 14 dagar för mig, jag har alltid valt "billighetsalternativet" för frakt dock.

Det bästa är om Posten eller Företagsposten/Poståkeriet får tag i grejerna. Det värsta som kan hända då är att jag får åka till utlämningsställena. Får DHL ta slutleveransen är det alltid skitkrångligt om man inte råkar stå utanför bostaden just då och se lastbilen. Det gäller dock oavsett avsändare.

Har beställt därifrån 2 gånger, för 2-4 veckor sedan.
Ena gången tog det 1 vecka exakt och andra gången tog det 8-9 dagar.

Mitt lilla serviceställe var ju serviceminded, men det hjälper att mitt namn finns det ett av i HELA världen och att jag sade att det står wiggle på paketet, då ringde det en klocka och han hittade det på 10 sekunder.

Så, byt namn och flytta till ett ställe med en serviceminded postholk. :)

fredrikw skrev:
> JockeS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Detta fungerar så länge man har ett postombud
> > som är serviceminded.
> ...
> > "tyvärr, jag kan inte kolla sånt då jag har
> > över 500 paket som ligger här. Du får vänta
> > på avi"
>
> Är det service-minded att ägna en massa tid åt
> att leta efter just ditt paket bland 500
> försändelser, när en försändelse där
> mottagaren inte har fått en avi med största
> sannolikhet inte end finns där? Är det bara du
> som är kund vid ditt postombud eller? Curlad
> mycket under din uppväxt?

Ingen aning om vad du menar med sista meningen, kanske är tur..

Min tanke var mest ifall dom lade paket i ett visst system tex första bokstäverna i efternamnet m.m. Mitt namn skulle t ex bli lätt att hitta.

JockeS skrev:
> Min tanke var mest ifall dom lade paket i ett
> visst system tex första bokstäverna i
> efternamnet m.m. Mitt namn skulle t ex bli lätt
> att hitta.

Så din syn på att vara serviceminded är att de ska ändra sitt system så folk kan komma dit och tjata om sina paket innan de har fått någon avi?

Hur fungerar postens nuvarande system och vad finns det för nackdelar med att byta till ett system liknande det Jocke föreslår?

Varför skulle vi inte kunna klaga på något som fungerar halvdant?

fredrikw skrev:
> JockeS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Min tanke var mest ifall dom lade paket i ett
> > visst system tex första bokstäverna i
> > efternamnet m.m. Mitt namn skulle t ex bli
> lätt
> > att hitta.
>
> Så din syn på att vara serviceminded är att de
> ska ändra sitt system så folk kan komma dit och
> tjata om sina paket innan de har fått någon avi?

Om vi ska vara så jädra petiga så låt vända på det så här då.
Du har beställt ett paket, du vet att det är skickat på måndagen från UK.
Du vet att varje gång du beställt tidigare så har du fått din lev. på 5 arbetsdagar.
Och efter 8-9 arbetsdagar så blir du orolig och vill ha ditt paket.

Avsändaren säger att det är skickat men inte spårbart pga Royal Mail på den måndagen du fått bekräftelsen på att det är skickat.

Och då vill du försöka få reda på om paketet ligger hos ditt ombud.

Ska det vara så jäkla svårt att ha ett vettigt system, t ex gatuadress/efternamn - ordning så man kan uppge sitt efternamn så hittas detta förhoppningsvis.

Och jo, jag är serviceminded till 120% i mitt yrke jag har idag och jag önskar att de flesta som erbjuder tjänster och produkter kan göra det samma.

Jösses. Beställde mitt paket från CRC för tio dagar sen och IDAG skickade de det. Inte snabbhetsrekord direkt. Ofast brukar de ju skicka grejorna dagen efter. Ordentlig REA-lag.

Gjorde en beställning förra söndagen. På tisdagen skickades paketet och igår hämtade jag ut det hos mitt ombud..

Senaste 2 beställningarna från CRC med gratis frakt.
Shipping Date: 27/08, Mottaget 5/9
Shipping Date: 30/08, Mottaget 6/9

Tillbaka
Topp