Lidingö runt - Hur långt?

Vad synd att jag inte såg denna tråd tidigare; jag kommer just tillbaka från ett pass där Lidingö ingick och hade ju kunnat mäta. Nåja, det är väl ett par mil runt skulle jag tro. Vissa bitar är ju lite knöliga, åtminstone för mig som inte riktigt vet hur man har planerat cykelvägarna där. Egentligen hade jag tänkt att åka ut till Ekerö på de underbara cykelvägar som går ut dit. Tyvärr började vevlagret att gänga ur sig så jag kunde bara köra på lilldrevet hem. Annars rekommenerar jag Ekerö skarpt. När man kommer dit kan man ta en liten fika i det spännande centrumet som Ralph Erskine har ritat; du vet den berömda arkitekten som dog för ett tag sedan.

Tjena!

Ralph Foreskin är ett tvättäkta mongo!
JAg jobbe som klubbchef på allhuset sthlms universitet som han har ritat, mest puckade lokalen genom tiderna..
så mycket konstiga hörn och grejer som man inte vet vad man ska ha till.. Samma sak med Aula Magna och Juristernas Hus..
Vi ville bygga om baren också, men se på fan det fick vi inte för den var ju arkitektritad och fick inte förändras.. IDOTER!!

Kneecap (fd Kneecap Frost) skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjena!
>
> Ralph Foreskin är ett tvättäkta kalaspingla!
> JAg jobbe som klubbchef på allhuset sthlms
> universitet som han har ritat, mest puckade
> lokalen genom tiderna..
> så mycket konstiga hörn och grejer som man inte
> vet vad man ska ha till.. Samma sak med Aula Magna
> och Juristernas Hus..
> Vi ville bygga om baren också, men se på fan det
> fick vi inte för den var ju arkitektritad och fick
> inte förändras.. IDOTER!!
>
Tjena, jag förstår av inlägget att du varken läser arkitekturhistoria eller kulturgeografi...;)

Men det är fint att cykla ut till Ekerö, i alla fall. Gillar man inte arkitekturen får man väl försöka blunda när man kommit dit.

Tjena!

Varken eller, precis som du trodde..

Erskine gör snygga, arkitektoniskt sett, hus men helt ofunktionella.. juristernas hus har inte ett enda hörn som är rättvinkligt.. försök ställa en soffa bra i ett sånt rum!!

Kneecap (fd Kneecap Frost) skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjena!
>
> Ido-ter prylen är nog det roligaste jomper gjort
> på länge.. hahahaha...
>
> ______________________
>
> Premiär i hammrbybacken lördagen den 7:de maj!
>
> If you want plush, buy a kebab with extra
> pfeferoni! /KC

Samma sak när du försökte skriva tvättäkta m.ongo

Tillbaka
Topp