Lightbicycle hjul frågor

Tomcat1

Aktiv medlem
Lightbicycle hjul frågor
Om jag vill ha uber-lätta kolfiber hjul för enduro ifrån LB vad ska jag tänka på när det kommer till bredd och djup?

De har ju sex stycken alternativ där de lättaste väger från 1340g men vågar man ta dessa?

Lightbicycle hjul frågor
Är lättare att svara på om du har vikt/fälg och bredd istl ... men hur modig du är vet jag inte .

Men typ 350-400gram/fälg om ib är max 25mm tror jag håller långt om du undviker genomslag ... säger jag som bombat hård xc på 310gram fälgar 500mil utan misär .

Lightbicycle hjul frågor
Har kikat där till och från, man blir onekligen sugen:D

man kan välja ”Heavy duty ” fälg, 100g tyngre men vet inte om det är värt
På deras sida så kan man få hjälp att hitta rätt fälg

Lightbicycle hjul frågor
Ingen extra tjock fälg jag efterfrågade ju uber-lätt.

Det som de flesta har sagt till mig hittills är cushcore utan slang så långt är jag med.
Men frågorna blev för svåra för mig med bredd och djup och så, vad är ib liksom?

Det här är det hjulparet som jag ska spara mest vikt på av alla mina komponenter.

Kan man inte tillverka en TI-fälg?

Lightbicycle hjul frågor
ja varför ska man ha lätt fälg på enduro, där tiden räknas när man åker nedför, dvs ju tyngre desto snabbare.... : )

Lightbicycle hjul frågor
Så lätt det går är alltid trevligt men att gå under ~1600 gram på ett enduro hjulpar så nosar man nog på hållbarheten. Framförallt om man normalt sätt behöver köra med 3 bar för att inte punka.

Lightbicycle hjul frågor
Jag kör lb hjul med 33mm inner bredd. Ej bombat med dem ännu men kört den stig / stök ett halvår. Valde heavy duty bakfälgbana. Väger 3 siffrigt och tycker de känns mycket bra.

Mina väger runt 1700 med 240 nav

Tillbaka
Topp