Limma crosstuber
Lyckades kavla av crosstuben från fälgen i helgen i en kurva som inte bjöd på fruktansvärd fart eller g-krafter. Irriterande och naivt överraskande. Eftersom jag på bästa youtube-manér hade följt Zipps instruktionsvideo där man limmar fälgen i tre omgångar (+ 1 gång på däcket) med 24 timmars vila mellan varje vända. När väl allt satt på fick det vila i två dagar innan det användes. Det här var för tre veckor sedan så jag har hunnit använda finhjulen vid en tävling innan utan problem.
Ett möjligt problem är att carbonfälgen är avsedd för LVG och att skålningen inte är avsedd för crosstuber vilket skulle led till en eventuell dålig anläggning mellan fälg och däck.
Ett tips som jag har hört flera gånger är att limma fast ett fälgband i tyg (10 mm) för att jämna ut det hela. Hur ska då limningen gå till? Antal lager lim under och över fälgbandet?
När jag väl börjar om limningen, ska jag göra något åt de limrester som finns kvar på fälgen? Limma något mer på däcket?
Fyll gärna ut om jag har missat att tänka på något.
Grazie!
Ett möjligt problem är att carbonfälgen är avsedd för LVG och att skålningen inte är avsedd för crosstuber vilket skulle led till en eventuell dålig anläggning mellan fälg och däck.
Ett tips som jag har hört flera gånger är att limma fast ett fälgband i tyg (10 mm) för att jämna ut det hela. Hur ska då limningen gå till? Antal lager lim under och över fälgbandet?
När jag väl börjar om limningen, ska jag göra något åt de limrester som finns kvar på fälgen? Limma något mer på däcket?
Fyll gärna ut om jag har missat att tänka på något.
Grazie!