Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mickescott sa:Tejp överlägset enklast att montera med sitter bättre också
Miss Lycka sa:Vid punka med tejpade tubdäck så blir det lätt otejpat efteråt.
Blir det "lagom" limmat så är det bra, men en tejpning blir alltid bra och likadan.Tycker det går rätt bra att slita av ett tejpat däck.Miss Lycka sa:Vid punka med tejpade tubdäck så blir det lätt otejpat efteråt.
Lejon sa:Tubdäckens krånglighet är kraftigt överdriven. Lim är inte speciellt besvärligt och byta däck mha tejp är enklare än att byta kanttrådsdäck.
Med tätningsgucka är det dessutom säkert och tryggt - tubdäck: för trygghetsnarkomaner :-)
Nej, men även om jag hade haft det så vore det enklare än att ha med en extracykel som du enligt tidigare utsaga har.Miss Lycka sa:Så du har med en tejp förutom gucka och extratub?
Må så vara, eller så kör man vidare länge med det tätade däcket - det har oftast funkat bra för mig.Konkret sa:Lejon sa:Tubdäckens krånglighet är kraftigt överdriven. Lim är inte speciellt besvärligt och byta däck mha tejp är enklare än att byta kanttrådsdäck.
Med tätningsgucka är det dessutom säkert och tryggt - tubdäck: för trygghetsnarkomaner :-)
Nackdelen är att om punkan kommer tidigt så är den ganska dyr.
Jag har sett styren gå av och kanttrådsdäck skäras upp, hjullager som skurit, gaffel som gått av mm. Ser rätt jobbigt ut det också. Ändå kör jag inte med ett extra styre, hjullager eller komplett verkstad utan jag gör en sannolikhetskalkyl och tar med det som känns rimligt i reservdelsväg. De senaste 4 åren med över 2500 mil på tubdäck har jag blivit stående en gång pga däckshaveri, därför är jag än så länge nöjd med min strategi och tycker fördelarna överväger nackdelarna.Miss Lycka sa:Jag har stått och sett gucka spruta ut ur en punkad tub. Ser rätt skoj ut.
Det tog bara en halvtimme innan det var ordnat hemresa för den cyklisten.
Lejon sa:Jag har sett styren gå av och kanttrådsdäck skäras upp, hjullager som skurit, gaffel som gått av mm. Ser rätt jobbigt ut det också. Ändå kör jag inte med ett extra styre, hjullager eller komplett verkstad utan jag gör en sannolikhetskalkyl och tar med det som känns rimligt i reservdelsväg. De senaste 4 åren med över 2500 mil på tubdäck har jag blivit stående en gång pga däckshaveri, därför är jag än så länge nöjd med min strategi och tycker fördelarna överväger nackdelarna.Miss Lycka sa:Jag har stått och sett gucka spruta ut ur en punkad tub. Ser rätt skoj ut.
Det tog bara en halvtimme innan det var ordnat hemresa för den cyklisten.
Men vi är ju i grunden ense om att tubdäck är funktionellt, så till TS verkar det som vi båda menar att det inte är så mycket att fundera över, ta med gucka samt ett extra däck om du vill.
Lejon sa:tubdäck: för limnarkomaner :-)
Tackar! Vart får man tag i det?Stumpy sa:Använde Effetto Mariposa Carogna Remover för att få crosshjulen rena. Funkade fint.
Sådan har jag kört med under senaste CX-säsongen. Kavlade av framdäcket under SM, men vet inte om det var tejpens fel. (Man borde kanske kontrollera vidhäftningen någon gång emellanåt...) Fick iallafall ny (bredare) tejp + Carogna Remover och Eau de Carogna från Effetto Mariposa. Tack! Ger det en chans till, men har nu strukit ett tunt lager lim på tuben för att mätta base tapen. Sjukt smidigt istället för att lägga fem lager lim + belgisk tejp + trollformler.Lingon sa:Skall ju finnas nån ny tejp som släpper från fälgen när man tar bort däcket, är det denna?
http://www.effettomariposa.eu/en/products/carogna/
http://ciclicorsa.com/en/shop/marchio/effetto-mariposa/Selast sa:Tackar! Vart får man tag i det?Stumpy sa:Använde Effetto Mariposa Carogna Remover för att få crosshjulen rena. Funkade fint.
CX kräver mycket bättre vidhäftning pga det låga trycket och snäva kurvor. På landsväg håller i princip det höga trycket däcket på plats ändå. Limmet kan dock vara rätt bra om man får punka i 70 km/h. :)Miss Lycka sa:Det är rätt stor skillnad att limma inför ett Criterium eller inför ett CX-lopp.
Stumpy sa:CX kräver mycket bättre vidhäftning pga det låga trycket och snäva kurvor. På landsväg håller i princip det höga trycket däcket på plats ändå. Limmet kan dock vara rätt bra om man får punka i 70 km/h. :)Miss Lycka sa:Det är rätt stor skillnad att limma inför ett Criterium eller inför ett CX-lopp.